Autobusni prijevoznici traže jednak tretman kao gra?evinari

0
360

HUP-Koordinacija javnolinijskih prijevoznika zatražila je u ?etvrtak od Vlade jednak tretman kao što je dobio gra?evinski sektor, poru?ivši kako po sadašnjim uvjetima ne?e mo?i voziti školarce i radnike, jer su cijene goriva eksplodirale.

Autobusni prijevoznici traže izdavanje identi?nog Vladinog zaklju?ka kojeg je nedavno dobio gra?evinski sektor, a ti?e se postupanja javnih naru?itelja radi ublažavanja posljedica poreme?aja cijena sirovina.

Iz HUP-a napominju kako Vlada u svom obrazloženju zaklju?ka o postupanju radi ublažavanja posljedica poreme?aja cijena gra?evinskog materijala i proizvoda navodi da su cijene pojedinih sirovina korištenih u gra?evinskom sektoru rasle dvoznamenkasto u posljednje vrijeme.

HUP pozdravlja zaklju?ak Vlade, ali isti?e “da sli?ni problemi postoje i u drugim sektorima, prvenstveno onima ?ije poslovanje isklju?ivo ovisi o cijeni energenata koja je posljednjih tjedana eksplodirala”.

Tako se, primjerice, kriteriji i na?in sufinanciranja troškova javnog prijevoznika u?enika srednjih škola temelje na odluci Vlade iz 2018., za koju je pak osnova bila cijena obi?nog eurodiesela u iznosu od 8,37 kuna.

Danas se pak, kažu u HUP-u, prema podacima specijaliziranog portala cijenegoriva.info, cijene eurodiesela kre?u od 11,02 kuna.

Rije? je dakle o pove?anju od preko 31 posto, a pritom je u prijevozu putnika cijena goriva klju?ni ulazni trošak koji u potpunosti definira poslovanje.

Iz HUP-a pritom isti?u kako najve?i udar trpe upravo doma?i prijevoznici jer strani, koji kroz Hrvatsku voze me?unarodne linije, mogu gorivo to?iti u, primjerice Ma?arskoj (jeftinije 1 kn), Austriji (jeftinije 1,04 kn), Sloveniji ( jeftinije 0,5 kn) ili Bosni i Hercegovini (jeftinije 2,62 kn).

Meštrovi?: Bit ?emo prisiljeni pove?ati cijene

U priop?enju se prenosi izjava predsjednika HUP-ove Koordinacije javnolinijskih prijevoznika Hrvoja Meštrovi?a koji je kazao kako ?e autobusni prijevoznici biti prisiljeni pove?ati cijene svojih usluga prema putnicima, ali ostaje problem ve? potpisanih ugovora za prijevoz u?enika.

“Vlada je pokazala da ima sluha za gra?evinare i zato vjerujem da ?e izdati sli?ne zaklju?ke i za druge ugrožene sektor”, istaknuo je Meštrovi?.

U prijevozu putnika, kako je kazao, klju?ni je ulazni trošak cijena goriva koja je pak eksplodirala, uz predvi?anja daljnjeg rasta.

Prijevoznici uskoro ne?e mo?i obavljati svoju uslugu prijevoza u?enika, rekao je Meštrovi? napominju?i da, iako postoje obveze europskih direktiva, ali i hrvatskog Zakona o cestovnom prometu, autobusnim prijevoznicima još uvijek nije uvedena tzv. javna usluga.

Zbog toga su doma?i prijevoznici izloženi na vjetrometini pandemije i rasta cijena goriva te ?e uskoro morati prestati voziti linije koje trenutno koriste i brojni radnici za odlazak na posao, kazao je Meštrovi?.

Podsjetio je kako je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butkovi? prošli tjedan jasno nazna?io kako su sredstva za javnu uslugu predvi?ena u prora?unu te da ih samo moraju povu?i.

“Unato? uputama Ministarstva, nijedna županija još uvijek nije potpisala ugovore s autobusnim prijevoznicima, a oni im obavljaju 80 posto javnog prijevoza”, kazao je Meštrovi?.

Pozvao je županije da ubrzaju procese jer ?e, kako je rekao, njihovi u?enici, radnici i umirovljenici, koji se najviše oslanjaju na autobuse, biti žrtvama prebacivanja loptice izme?u njih i resornog ministarstva koje sad ve? traje ?ak tri godine.

HINA

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com