AutoRefleksija: automobili u idu?ih 5 godina

0
742

Automobili su zanimljiva tema, od prastarih prvih poznatih nacrta, preko zvuka usisa i razvoja nijansi lakova, do utrkivanja i podsje?anja na stare automobile listanjem obiteljskih albuma. Ljudima su tako drage teme poput anegdota iz povijesti autoindustrije, analize inženjerskih rješenja, otkrivanje dizajnerskih odluka, “kopanje” ispod haube, vožnja. Ako se poigramo rije?ima, možemo re?i da je to autorefleksija: promišljanje zrcalnog odnosa ?ovjeka i automobila.

S adventskim danima se i 2021. godina primi?e kraju, a velike promjene u svijetu u posljednje vrijeme sigurno ?e se dodatno odraziti i na automobil kao proizvod ere. Kako ?e se autonidustrija nositi s novim problemima i novim mogu?nostima? Što budu?nost nosi za automobil i kakve automobile mogu o?ekivati ljubitelji u novoj 2022. i idu?ih nekoliko godina? Navedimo nekoliko mogu?ih scenarija.

Scenarij 1: Uspon i pad elektri?nih automobila
Elektri?ni automobili imaju prednosti, ali i mana. Jednostavniji su za korištenje, pogotovo za populaciju kojoj je automobil sve manje važan kao tehni?ko ostvarenje i sredstvo voza?ke strasti. Infrastruktura i rješenja za elektrifikaciju cestovnog prometa polako napreduju, no još u prvi plan nisu dospjeli problemi elektri?nih automobila. No?na elektri?na struja ne?e mo?i biti jeftina jer ?e zahtjevi biti visoki; svi ?e automobil puniti preko no?i. Sustav recikliranja baterija tek se mora razviti i u visokom stupnju automatizirati. Ne smije se zanemariti niti da se zaga?ivanje samo premjestilo s ceste u tvornicu jer se materijali i dalje moraju rafinirati, elektri?na struja proizvesti, dijelovi transportirati, a i sam automobil ostavlja traga na okolišu (bez obzira na ugljikov dioksid, koji ni ne mora biti problem) habanjem guma, ko?nica i asfalta, što proizvodi štetnu ?esti?nu prašinu.

Scenarij 2: Novi klasici i poskupljenja voza?kih automobila
S dolaskom novih tehnologija poput Skyactiv X, varijabilnih kompresijskih omjera. Freevalve sustava ili novih goriva otvaraju se svježe mogu?nosti za produljivanje vijeka motora s unutarnjim izgaranjem uz poštivanje strogih eko-normi. Osim za putni?ke automobile koji su i dalje prakti?niji za izvanurbana podru?ja te ?iji doseg lako premašuje 1000 km i za ?as se obnovi posjetom benzinskim pumpama, motori s unutarnjim izgaranjem i dalje ?e biti duša sportskih automobila. Uz to, kako se suvremeni automobil profilira za lako?u korištenja, nastaje niša sirovijih, neposrednijih, voza?kih automobila, kako rabljenih tako i automobila u kitu. Zbog porasta potražnje i porasta cijena (suvremenih) klasika, možda zažive i grane autosporta usmjerene na jeftine i zabavne modele.

Scenarij 3: Automobil kao usluga
U ovoj mogu?oj budu?nosti automobil je sve ?eš?e iznajmljen po potrebi kao hibrid taksija i javnog prijevoza. Npr. ?etvero?lana obitelj u gusto naseljenom gradu kupi godišnju pretplatu na automobil, s voza?em ili bez. Navigacijski sustav auta bilježi trenutnog korisnika pa prilago?ava postavke radija, elektromotora i predloženih ruta te putnicima pokazuje izbor personaliziranih vijesti. Automobil koristi elemente autonomne vožnje za manevriranje prometnim raskrižjima i pri parkiranju na posebno ure?enim parkiralištima na koja pješaci uop?e nemaju pristup. Kada nije potreban, tvrtka koja je vlasnik automobila šalje voza?a koji ?e automobil dostaviti na servis, punjenje ili idu?em klijentu.

Sve su to mogu?e budu?nosti za automobil, voza?e i promet uop?e, a plauzibilno je o?ekivati da ?emo razvoj spomenutih tema vidjeti u idu?ih par godina. Uz aktualnu nestašicu ?ipova, možda ?e se dinamika autonidustrije još intenzivnije mijenjati, ali jedno je sigurno: automobil ostaje svakodnevna tema, a još uz pojam auta rado asociramo ru?ni mjenja? i bogatu notu motora.

(naslovnica: Tomislav Keglevi? / artechDizajn)

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com