Cijene rabljenih podivljale – odletjele u nebo: isplati li se kupiti novi automobil ili ne?

0
3013

Zbog problema s ?ipovima drasti?no kasne isporuke novih automobila. Kolateralni profiteri su oni koji prodaju polovnjake. Cijene su im odletjele u nebo! S nedostatkom novih vozila na doma?em i inozemnom tržištu, pojedinci se sve ?eš?e odlu?uju za kupnju rabljenih vozila. Povrh svega, tu je i pitanje mogu?e prijevare i skrivenih pogrešaka. Ima li u ovom trenutku kupnja rabljenog automobila uop?e smisla?

Trenutno postoji velika zabuna u automobilskom svijetu. Zbog poteško?a u opskrbi poluvodi?ima, proizvodnja i prodaja automobila dosegli su najnižu to?ku u posljednjih nekoliko godina, ili nakon izbijanja gospodarske krize u jesen 2008. No problem je daleko od nedostatka interesa i naloga za kupnju novih automobili. Iako je proizvodnja novih vozila posljednjih mjeseci u padu, što pokazuju i doma?i i me?unarodni pokazatelji – a o?ekuje se da ?e se ovaj trend nastaviti barem do kraja ove godine zbog neregulirane ponude ?ipsa – interes za kupnju novih vozila ostaje na istoj ili ?ak malo višoj razini. Najbolji pokazatelj toga je ?injenica da mnogi doma?i trgovci automobilima ove godine uop?e ne mogu opskrbiti nove automobile, dvorišta malih zastupnika ve? su neko vrijeme prazna, prakti?ki nema sponzorskih vozila za klubove ili sportske mom?adi, te dobavlja?e bore se sa stranim trgovcima.za svaki automobil ina?e strogo ograni?ene kvote novih automobila koji ?e biti dostupni u narednoj kalendarskoj godini. Prakti?no nema straha da ih ne?emo prodati. Me?utim, pojedinci i obitelji i dalje žele nova i / ili novija rabljena vozila, neki zbog potreba (budu?i da se stari automobil dotrajao), drugi jednostavno zato što obiteljski prora?un dopušta da to u?ine ili im je stalo do vlastite sigurnosti, sigurnosti obitelji, potrebno im je više prostora … razlozi su beskrajni, ali oni zapravo nisu važni. Budu?i da, kao što sam napisao, prakti?ki nema novih vozila, svi su po?eli tražiti rješenja na tržištu rabljenih vozila.

I ovaj je o?ito devastiran. Prvi i ujedno jedan od najboljih pokazatelja toga skriven je samo nekoliko klikova lijeve tipke miša na stranici – web stranici Avto.net. Svatko tko posljednjih godina ?eš?e prati njihovu web stranicu, osobito ponudu najprodavanijih automobila, vjerojatno je tu i tamo primijetio natpis na vrhu popisa hitova koji ukazuje na to da je na raspolaganju više od 1000 vozila. Danas vam se to prakti?ki više nikada ne?e dogoditi. U vrijeme pisanja ovog teksta bio sam još bliže tome kad sam provjerio ponudu drugog najprodavanijeg automobila svih vremena (i jednog od najprodavanijih vozila u našoj zemlji), Volkswagen Golfa. Dostupno je bilo ‘samo’ 978 oglasa; Govorim o vozilima svih godina, verzijama motora, generacijama, karoserijskim verzijama … Od toga prevladava tek nešto više od 100 vozila od 2018. godine nadalje, te vozila iz 2017.

Sli?na je situacija u zemlji i inozemstvu, gdje – posebno u Sjedinjenim Državama – prodava?i novih i komercijalno zanimljivih vozila podižu cijene. Taj se trend ne primje?uje u Hrvatskoj, ali prvo pravilo ekonomije, koje kaže da ve?a potražnja s istom (ili nižom) ponudom podiže cijene, odražava se na tržištu rabljenih automobila, gdje cijene uglavnom odre?uje tržište.

Kao rezultat toga, ovo je segment koji je doživio najbrži rast cijena. Naime, to (za vozila s manje kilometara i novijom godinom) u ekstremnim slu?ajevima iznosi izme?u 20 i 25 posto! Valja napomenuti da se trgovac obi?no fokusira na mla?a vozila, koja se dobivaju iz vlastite prodajne mreže u zemlji i inozemstvu, osim toga, sva se vozila prethodno temeljito provjeravaju, pa je to u osnovi pravilo. Nešto skuplja vozila .Najviše je interesa za vozila u vrijednosti izme?u 5.000 i 10.000 eura, ali se još uvijek govori o automobilima i hibridima srednje cijene . Dodaje kako su nedavno vidjeli pove?anje prodaje lakih kombija.

Teška vremena i za posrednike
U vrijeme kada postoji nedostatak rabljenih vozila, mnogi brokeri koji su se bavili uvozom i preprodajom vozila iz inozemstva ostali su bez kruha ili su morali puno više raditi na tome. Ne tako davno bilo je mogu?e iz Njema?ke naru?iti prijevoz rabljenog vozila kamionom za samo 200 eura, a posrednik je organizirao transakciju i prijevoz više -manje iz doma?eg naslonja?a. Zbog velike potražnje za rabljenim vozilima, prodava?i u inozemstvu sada – jer situacija to dopušta – prodaju automobile samo kupcima koji osobno do?u na njihova prodajna mjesta i dogovore se o kona?noj cijeni i kupnji jer im je takva prodaja mnogo lakša a manje rizi?no.
Rast cijena rabljenih vozila i niska ponuda tako?er su pove?ali mogu?nosti za brzu zaradu za razne prevarante automobila, koji naizgled pove?avaju vrijednost vozila jeftinim (i zabranjenim) trikovima poput skretanja kilometara, lošeg popravka karoserijskih površina i servisiranja rezervnih dijelova upitne kvalitete.žele prodati. Ima li toga puno u praksi? ”Ne primje?ujem zna?ajnije oscilacije u tom pogledu, ali takvi nam se automobili nude za kupnju ili kao djelomi?ni“ depozit ”prilikom zamjene ili kupnje drugog polovnog automobila. Za svaki auto koji kupimo vršimo pažljivi pregled i provjeravamo servisnu dokumentaciju te ovisno o situaciji odre?ujemo kupoprodajnu cijenu koja je ?esto, naravno, mnogo niža od o?ekivanja vlasnika, “

?ini se da je prodaja rabljenih vozila posebno pogodila manje trgovce. Osim porasta cijena rabljenih vozila od strane veletrgovaca, oni se tako?er suo?avaju s nedostatkom ponude rabljenih vozila u najzanimljivijim segmentima i cijenama na tržištu. Vozila dobivena prema sustavu staro za staro predstavljaju samo mali dio inventara, a kao jedno od rješenja za osiguranje niže otkupne cijene rabljenih vozila (iz uvoza), tzv. Paketna kupnja pet ili više vozila tako?er se nudi. obi?no dobivaju koli?inski popust.

Dok neki trgovci automobilima traže rabljene automobile unutar vlastite mreže, a drugi su prepušteni na milost i nemilost tržištu, drugi ve? razmišljaju o uvozu vozila iz tre?ih, dosad neutvr?enih zemalja. Istodobno, barem su neki trgovci me?usobno povezani i zajedno traže rješenja za nastalu situaciju.

Ve?i trgovci nemaju tih problema, jer obi?no uspijevaju prona?i vozilo unutar vlastite (diljem Europe) prodajne mreže, ali primje?uju da se sve više kupaca odlu?uje za kupnju i uvoz prilago?enog vozila, što tako?er preferiraju. Ova je pojava postala posebno izražena nakon ukidanja dodatnog poreza na motorna vozila s ve?im kapacitetom motora, što je zna?ajno smanjilo kona?ne troškove kupca. Drugi razlog za uvoz prilago?enih vozila je taj što automobili u takvim (motornim) konfiguracijama nikada nisu bili dostupni u naše tržište. U slu?aju uvezenih vozila, obi?no se nudi pla?anje vozila ili ‘skladištenje’ nabavne cijene, kao i dvogodišnje jamstvo na rabljeno vozilo.

„Pri kupnji potroša?a ne smiju zavesti emocije; nijedan automobil nije toliko dobar da ga ne bi vrijedilo odbiti ako bi se pokazali odre?eni nedostaci. Posebna pozornost posve?uje se ure?enoj dokumentaciji i jasnoj povijesti vozila. Ako ne, maknite se s auta! To se posebno odnosi na kupnju od fizi?ke osobe gdje potroša? nije zašti?en Zakonom o zaštiti potroša?a. Mora se voditi ra?una i pri kupnji automobila iz inozemstva za koji se brine posrednik koji po našim uputama može izabrati i donijeti ga u Hrvatsku ili samo donijeti onaj koji smo sami odabrali. Naime, nije uvijek jasno gdje je odgovornost posrednika ograni?ena, a rješavanje problema s prodavateljem u inozemstvu postaje sve kompliciranije nego u slu?aju kada je prodavatelj Hrvat.”

Po vozila i van Europe
Zbog nedostatka rabljenih automobila, trgovci rabljenim automobilima ve? traže rješenja za pove?anje zaliha izvan Europe. Me?u njima je i autoku?a Pleško Cars iz Brezovice kod Ljubljane, gdje su u vrijeme pisanja ovog ?lanka u dvorištu bila dostupna samo ?etiri rabljena vozila. Tamo, me?utim, ne primje?uju nikakve probleme sa skrivenim nedostacima na automobilima kojih se kupci žele riješiti, jer isti?u da takva vozila pojedinci obi?no prodaju sami. Me?utim, napominju da je rast cijena rabljenih vozila izvan Slovenije bio još zna?ajniji, zbog ?ega su mnogi automobili koji bi ina?e bili zanimljivi za slovensko tržište jednostavno preskupi, a dobit bi – ako je uop?e bila – bila tako oskudan. Ve? razmišljaju o traženju polovnih automobila izvan Europe.

Bez obzira na to, uvijek je važno da pojedinac ima pristup povijesti vozila i da je svjestan svojih prava, osobito pri odluci o kupnji vozila preko posrednika. Stoga je jasno da je najsigurniji na?in kupnje rabljenog vozila kupnja preko ovlaštenog trgovca. Najniža cijena ne bi trebala biti najviše primamljiva, jer rabljena vozila, gdje prodava?i ne nude jamstvo kvalitete, kilometraže i sli?no, mogu brzo postati financijski ponor i izvor problema. Stoga se preporu?uje, ako je mogu?e, podatke o vozilu dobiti od službenog predstavnika marke, gdje, osim iznimno, barem djelomi?no povijest automobila, performanse na tehni?kim pregledima, rast u kilometraži i sli?no.Druga je opcija nešto novija, a nedavno je predstavljena. To je tražilica rabljenih automobila, gdje tako?er možete odabrati opciju “Verified”. Vozila ozna?ena ovom opcijom testirana su u jednoj od njihovih radionica, što zna?i da prodavatelj ili potencijalni kupac vozila ima detaljan uvid u stanje vozila i sve klju?ne komponente, a nakon temeljitog pregleda urednik portala daje njegovu vlastitu procjenu stanja vozila.Tržište rabljenih automobila stoga je pod velikim pritiskom, što ne zna?i da uop?e nema automobila ili da nisu dostupni. Samo je ponuda malo smanjena, pa je stoga preporu?ljivo biti malo oprezniji nego ina?e.

 

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com