Evo zašto je Renault Zoe najprodavaniji električni auto u Europi

0
1270

Svi koji su kad ikad probali nisu mogli sakriti oduševljenje razinom svakodnevne funkcionalnosti kakvu pruža Renault Zoe.

Još na prvom predstavljanju u ožujku 2012. godine, na salonu automobila u Ženevi, bilo je jasno kako električni model, gabaritima tek nijansu većih od Clija puca visoko.

Nakon osam tržišnih godina predstavljen je Zoe druge generacije, a koliko je tehnološki napredovao najbolje ilustrira podatak da je doseg s punim baterijama narastao za čak 2,6 puta, odnosno sa 150 na 390 kilometara. Dizajnom još uvijek nije zastario pa su Francuzi mudro zaključili kako ne treba previše mijenjati konja koji pobjeđuje te su napravili uspješnu evoluciju, zategnuli bore, učinili ga atraktivnijim, ali još uvijek je i sa 100 metara jasno da je to Zoe.

Nitko se ne treba čuditi da je francuski model na struju najprodavaniji električni automobil u Europi, a novom drugom generacijom sve su vrline dodatno poboljšane i naglašene. Ono što će potencijalne kupce svakako privući je golema autonomija u malom pakiranju – radi se o modelu B-segmenta. U slučaju korištenja brzog punjača od 50 kW za svega 30 minuta moguće je doseg povećati za najmanje 145 kilometara. No, punjenje na kućnoj utičnici predstavlja problem, ali to ne uspijeva izbjeći niti jedan model velikog kapaciteta baterijskog paketa. Naime, na kućnoj utičnici punjenje baterija od 0-100 posto traje čak devet sati i 25 minuta. Baterijski kapacitet od 52 kWh u samom je vrhu. U ovoj klasi jedino još Hyundai Kona Electric ima snažniju (60 kWh), ali korejski predstavnik je klasičan SUV pa je prostorno lakše ugraditi veću bateriju.

Osim znatno poboljšane baterije veliki adut druge generacije Renault Zoe je novi elektromotor R135. Raspolaže s okruglo 100 kW (136 KS) i najvećim okretnim momentom od 245 Nm. Do stotke ubrzava za okruglo 10 sekundi, a najveća brzina ograničena je na 140 km/h. Najveća prednost u usporedbi s motorom R110, koji razvija 110 konjskih snaga, je u međuubrzanjima. Primjerice, Zoe R135 od 80 do 120 km/h ubrzava za 7,1 sekundu, dok modelu R110 za isti zadatak potrebno 9,3 s.

Unutrašnjost je obogaćena novim Infotainment sustavom, bazni modeli imat će 7-inčni, bogatiji 9,3-inčni ekran, a opcijama Apple CarPlay i Android Auto korisnicima se omogućava da brojnim funkcijama upravljaju direktno preko pametnog telefona. Iza upravljača nalazi se 10-inčni ekran s digitalnim instrumentima. Golem napredak druga generacija dolazi i s aspekta sigurnosti pa je novi Zoe opremljen sustavima kao što su: autonomno kočenja, sustavi za sprječavanje nenamjernog izlaska iz prometne trake, prepoznavanja prometnih znakova, detekcije automobila u mrtvom kutu, automatskog aktiviranja dugih svjetala…

Uz početnu cijenu od 247.900 kuna može ga se smatrati prilično povoljnim u usporedbi sa svime što nudi, a pogotovo ako se uspiju uhvatiti i poticaji na kupnju.