Test: Ford EcoSport 1.0 Ecoboost 125 MCA Business

0
68

Sedmodnevno druženje bilo je i više nego dovoljno da nas Ford EcoSport uvjeri kako najkraći crossover s izgledom terenca na tržištu donosi osjetno bolji užitak vožnje od većine konkurenata, pa su mu vozna svojstva, a razmjerno i cijena, glavni adut.

Redizajn obavljen krajem prošle godine pokazao se punim pogotkom. Manje robusnih, a više šminkerskih detalja doprinosi popularnosti među kupcima pa stoga ne čudi osjetan porast potražnje, pogotovo obzirom na korektnu cijenu. Prvotna izvedba, predstavljena prije pune četiri godine ostala je pomalo nedorečena. Aduti su pali u sjenu pomalo nezgrapnog dizajna i cijene koja je u određenim izvedbama dobrano ulazila na teritorij modela Kuga.

No, sad je sve to ispravljeno. Uprava Forda na vrijeme je shvatila da detalji poput rezervnog kotača pravih dimenzija na stražnjim vratima koja se otvaraju u stranu nije nešto što će privući cestovnog crossovera. Takvu izvedbu stražnjih vrata treba ostaviti pravim terencima. Ford EcoSport spada u drugu priču. Odmaknuli su se od robusnosti i glumljenja nečeg što Ford EcoSport nije po svom DNA, ušminkali ga i podesili ovjes po uzoru na Fiestu i Focus, koji osjećajem u vožnji postavljaju mjerila u gradskoj i kompaktnoj klasi. Time su znatno povećali atraktivnost karoserije i užitak vožnje, a to je ono što će privući kupce u ovoj klasi crossovera, jer rezervni kotač na stražnjim vratima uistinu nije ono što im treba. Niti je nešto trendovski.


Stražnja vrata i dalje se otvaraju bočno što značajno smanjuje upotrebljivost prilikom otvaranja na parkiralištima

Znatno je napredovala i unutrašnjost. U svakom pogledu. Naravno, ponuda prostora ostala je ista, ali je dojam za oktavu bolji. To je postignuto temeljitim zatezanjem bora armaturi. U biti, sve izgleda kao iznova nacrtano, s korištenjem brojnih uspješnih i dokazanih rješenja i elemenata već viđenih na ostalim modelima game. Uz povećanje kvalitete materijala kupcima su ponudili znatno bogatiju opremu. Shvatili su da kupci crossovera vole razne gadgete pa su im uvrstili pregršt njih već u osnovnu opremu.

Razina završne obrade osjetno je bolja, pa gotovo da više i nema traga tvrdoj i neuglednoj plastici. Najveći razlog tome je prebacivanje proizvodnje u tvornicu u Europi. I to onu najsuvremeniju u Rumunjskoj, u kojoj se proizvodio manje uspješan mali monovolumen B-Max. Europeizacija mu je itekako dobro došla, a dodatan korak u pravom smjeru je potpuna promjena logike upravljanja raznim mogućnostima automobila. Sad se do velike većine postavki dolazi preko infotainment sustava s ekranom na središnjoj konzoli. Što je već dokazano i provjereno rješenje u automobilskoj industriji. O paketu opreme ovisi lepeza mogućnosti, ali i veličina dijagonale pa osnovni imaju 4,2-inčni, srednja razina opreme 6,5-inčni, a najbogatiji 8-inčni, kakvim je opremljen i testiran Ford EcoSport. Podrška za Apple CarPlay i Google Andriod Auto važna je novim generacijama kupaca, koji uglavnom ciljaju na trendovske crossovere. Bez izvrsne povezivosti nema zadovoljstva na licu vlasnika.

Pod haubom testiranog primjerka nalazi se proslavljeni jednolitreni 3-cilindrični turbobenzinac i to u izvedbi sa čak 125 KS. Svi koju sumnjaju u njega nisu ni svjesni koliko su u krivu. To je uvjerljivo najbolji motor 1.0 koji se može naći na tržištu. Uostalom, nisu ga brojni stručnjaci iz svih dijelova svijeta bez veze ček pet godina zaredom proglašavali najboljim motorom godine u svojoj klasi, dok je u razdoblju od 2012. do 2014. godine dominirao u apsolutnoj kategoriji. Sve te hvalospjeve koji je dobio od struke dokazao je svakim prevoženim kilometrom. Da ima dobar potencijal dokazao je i pod haubom EcoSporta, ubrzanjem do stotke za 11,2 sekunde i najvećom brzinom od 180 km/h.


Mala masa 1-litrenog turbobenzinca, koji je tlocrtno manji od papira A4, značajno doprinosi stabilnosti u zavojima pa je manje izražena tendencija proširivanja putanje, standardna za modele s prednjim pogonom

U svim režimima vuče uvjerljivo, čak i ne zvuči odbojno, frktavo, poput mnogih 3-cilindraša, pa je teško za povjerovati da se pod haubom nalazi obujam od samo 999 ccm, a pritom realno troši oko 7,1 litru. Vozači koji su nemarni mogli bi se ipak neugodno iznenaditi, jer tijekom jurnjave može popiti i više od 10 litara. Razlog tome treba potražiti u povišenoj karoseriji, ali i u masi od, za te gabarite, priličnih 1205 kilograma. Dobar dojam tijekom dinamične vožnje ostavlja i 6-stupanjski ručni mjenjač, dobro proračunatih prijenosa te brze i precizne ručice.

Na kraju valja istaknuti kako je cijena od 146.900 kuna za ovako pogonjen i opremljen Ford EcoSport korektna pa čak i povoljna za sve što nudi. A to bi mu na tržištu poput našeg mogao biti jedan od glavnih aduta, pogotovo obzirom na činjenicu da su brojna polovična rješenja prve serije prilično dobro ispeglana temeljitim redizajnom.

TEHNIČKI PODACI – Ford EcoSport 1.0 Ecoboost 125 MCA Business

Motor: turbobenzinski, 3 cilindra, ugrađen sprijeda poprečno
Obujam: 998 ccm
Provrt i hod: 71,9 x 82,0 mm
Snaga: 92 kW/125 KS pri 6000/min
Moment: 170 Nm pri 1400 – 4500/min
Mjenjač: 6-stupanjski ručni
Pogon: na prednje kotače
Dimenzije: 4096 x 1765 x 1653 mm
Međuosovinski razmak: 2519 mm
Masa: 1205 kg
Prtljažnik: 310/1238 l
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi, straga bubnjevi
Gume: 205/60 R16
Ubrzanje: 11,2 s
Najveća brzina: 180 km/h
Potrošnja: 6,2/4,6/5,2 l
Potrošnja na testu: 7,1 l
Cijena testiranog modela: 146.900 kn (19.800 eura)