FOTA: ažuriranja su u zraku

0
395

Automobili postaju sve sofisticiraniji, interaktivniji i povezaniji te sada mogu primati daljinska ažuriranja. Revolucionarna tehnologija koja svjedo?i o Renaultovoj težnji da se u okviru automobilske industrije više orijentira na naprednu tehnologiju. Sada vam je potreban samo jedan dodir na zaslon multimedijskog sustava i gotovi ste! Ne radi se o ?aroliji, ve? samo o 4 jednostavna slova: FOTA. Edouard, voditelj projekta FOTA i stru?njak za ažuriranja putem interneta, objašnjava sve pojedinosti o tehnologiji ?iji po?eci leže u pametnim telefonima, a sada postaje sve bitnija zna?ajka u automobilskoj industriji.

Kako se automobili sve više povezuju, sa svakom novom generacijom postaju okretniji i intuitivniji. Kao i kod pametnih telefona, operativni sustav koji pokre?e zaslon multimedijskog sustava i instrumentnu plo?u automobila opremljen je za primanje redovitih ažuriranja. To uklju?uje zakrpe i poboljšanja za multimedijski sustav u vozilu, a ponekad ?ak i potpuno nove zna?ajke. The Software Factory, društvo unutar Renault Grupe specijalizirano za softverski inženjering, ozbiljno je razmatralo ovo pitanje. Po?etkom 2020. godine predstavljen je Renaultov projekt FOTA (Firmware-Over-The-Air tj. ažuriranje putem interneta) kojim vozila Renault Grupe mogu primati daljinska ažuriranja.

Bezbrižnost…
Tehnologija FOTA dostupna je u brojnim vozilima u Renaultovoj ponudi (ZOE, Clio, Captur, Megane, Twingo…) putem multimedijskog sustava Renault EASY-LINK ?ime se olakšava poboljšanje operativnog sustava i instaliranje zakrpa. Tako?er pomaže u održavanju sigurnosti vozila na najvišoj mogu?oj razini. Ali to nije sve! Budu?i da se sve radi na daljinu, vlasnici automobila više ne moraju voziti svoj automobil kod koncesionara. Time se svima štedi puno vremena i vlasnicima automobila daje osje?aj bezbrižnosti. Za proizvo?a?e automobila to zna?i da ?e sada više vozila primati ažuriranja nego kada su se automobili morali voziti serviseru. Prema Edouardu, „nova tehnologija zna?i da ?e 85 % do 90 % vozila imati najnoviji softver, u usporedbi s prethodnim prosjekom od 60 %, u najboljem slu?aju, putem naših koncesionara.“

Još jedna prednost: tehnologija je iznimno diskretna; zapravo, u ve?ini je slu?ajeva potpuno nevidljiva! Razlog tome je što je tehnologija FOTA doslovno „daljinska”, putem GSM telefonske mreže. Konkretnije re?eno, automobili automatski preuzimaju ažuriranja a kada su spremna za aktiviranje, „na multimedijskom zaslonu prikazat ?e se poruka kada voza? isklju?i kontakt vozila. Voza? samo mora prihvatiti i ažuriranje se može izvršiti dok više nije u vozilu”, objašnjava Edouard. U biti, voza? ne mora u?initi ništa drugo osim prihvatiti ažuriranje, što ?e, u nekim slu?ajevima, imobilizirati vozilo na nekoliko minuta.

…i sigurnost!
Edouard dodaje kako je „jedan od glavnih aspekata daljinskih ažuriranja sigurnost. To je komunikacijski kanal koji se mora zaštititi kako bi se izbjeglo hakiranje podataka” ili ?ak protiv preuzimanja nadzora nad vozilom. Tehnologija FOTA za ažuriranje firmvera u vozilima Renault posebnu pozornost obra?a na privatnost vlasnika vozila. Potpuno je uskla?ena s Op?om uredbom o zaštiti osobnih podataka EU-a (GDPR). To zna?i da, što god se dogodilo, podaci koje automobil prikupi uvijek ostaju anonimni. Voza?e se nikada ne traži autentifikacija.

Dolaze nove funkcije
Ažuriranja putem interneta pokrivaju niz mogu?nosti uporabe u vozilima. U pogledu multimedije, na primjer, ona mogu pružiti nove sadržaje i dodatne aplikacije, ili ?ak poboljšati navigacijsko su?elje ?ine?i ga prakti?nijim. Što se ti?e sigurnosti automobila, ažuriranja bi mogla pomo?i u optimizaciji sustava za pomo? pri vožnji i drugih zna?ajki povezanih s vožnjom, poput sustava upravljanja i ko?enja.
Ponekad ažuriranja služe i za poboljšanje operacijskog sustava novim zna?ajkama. To je slu?aj sa statusom daljinskog punjenja i uslugom programiranja vremena punjenja, koja je ve? dostupna u nekoliko vozila iz Renaultove ponude (Captur, ZOE, Twingo i Megane). Su?elje za pristup usluzi, koje pomaže u pronalaženju raspoloživih punionica u blizini vozila, poboljšano je opcionalnim obavijestima na po?etku i na kraju ciklusa punjenja. Sli?no tome, FOTA tehnologija može se koristiti i za zna?ajke kao što su automatsko pretraživanje punionica elektri?nih vozila na dugim putovanjima, prilago?avanje na?ina rada sustava MULTI-SENSE, prilago?avanje ambijentalnog osvjetljenja vozila, postavke pre?aca na telefonu, daljinsko otklju?avanje putem pametnog telefona i druge nove funkcije omogu?ene pristupom WiFi mreži.

Prošlo je nešto više od godinu dana od prvog predstavljanja tehnologije FOTA u Renaultovim vozilima i ona je postigla ogroman uspjeh, s milijun odra?enih ažuriranja u više od 700.000 vozila.

Na putu ka „proaktivnom” automobilu?
Novi europski propisi stupit ?e na snagu 2024. godine. Od proizvo?a?a ?e zahtijevati da ovu najnoviju tehnologiju u?ine pouzdanom. „Snaga Renaulta je u tome što smo ve? spremni za nove propise,” rekao je Edouard.
S novim Meganom E-TECH Electric, predstavljenim na Me?unarodnom sajmu automobila u Münchenu, tehnologija FOTA svladat ?e još jednu stepenicu prema gore s novim mogu?nostima za poboljšanje ugra?enog sustava. Na primjer, u dogledno ?e se vrijeme novim zvu?nim i svjetlosnim efektima mo?i mijenjati svjetlosna dobrodošlica. Zaslon OpenR i multimedijski sustav OpenR Link tako?er ?e primati redovita ažuriranja radi optimizacije na?ina rada. Ažuriranja tako?er pokrivaju Googleove komponente sustava. Na primjer, Google Assistant primit ?e ažuriranja putem interneta, uklju?uju?i dodavanje novih jezika ili mogu?nost filtriranja rezultata pretraživanja GPS-a. Na primjer, pri traženju punionica u blizini, voza?i mogu koristiti glasovne naredbe kako bi ograni?ili rezultate samo na brze punionice ili punionice koje prihva?aju odre?ene na?ine pla?anja, po izboru voza?a.
Tijekom svog života, novi Megane E-TECH Electric tako?er ?e primati ažuriranja za nove zna?ajke, bilo za sustave za pomo? u vožnji ili za pove?anje užitka putovanja. Jednog dana bi ažuriranja putem interneta mogla ?ak poboljšati i trajanje baterije. Što kada bi krajnja faza razvoja tehnologije FOTA bila pojava proaktivnih automobila? Poznati i kao „nadogradivi automobili”, mogli bi voza?ima predložiti nove zna?ajke ili ažuriranja na temelju njihovih preferencija. Ova se mogu?nost ve? razmatra u inženjerskom odjelu Renaulta.

 

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com