Kako takav div može biti ekološki prihvatljiv? Može, jer osim 6-cilinarskog benzinca pogoni ga i struja! ?inovski plug in koji sad bitno manje troši

0
19603

Explorer je konkurencija Audiju Q7, Volvu XC 90 i Mercedesu GL na Starom kontinentu, što bi bilo smiješno re?i prije jedne generacije. Ali sad je!

Explorer nije nepoznato ime, ali zasad nije ostavio zna?ajnijeg traga na europskoj sceni. Stvari bi se sada mogle promijeniti.

Ford Explorer je snažan plug in, sjajan spoj legendarnog trolitarskog V6 benzinca te elektromotora od 457 konjske snage. S težinom od dvije i pol tone, s baterijom od 13 kWh i autonomijom od 45 km, s kaminoskim momentom od 825 Nm, s dužinom od 505 cm, s tri reda sjedala…

Da, tako je jednostavno – Explorer je najve?i Ford koji službeno možete nabaviti u Europi. Naravno, proizveden je u SAD-u, ali ovaj put i tamo (kona?no) sa željom da ga možda ipak pokušamo prodati nekome izvan SAD-a, gdje su ukusi i želje kupaca naravno druga?iji nego tamo napravljeno je.

Explorer je najve?i osobni auto Forda u Hrvatskoj. Dulji je jedino dostavni i goropadni Ranger. Explorer je bio najavljen prije nekog vremena, ali je zbog kašnjenja, ponajpije uzrokovanim nedostatkom plemenitih metala u automobilskoj industriji, prestižni SUV odgo?en. Napokon je dostupan i hrvatskim kupcima. S cijenom od 699.990 kuna uvelike strši i to ponajprije zbog ?injenice što sli?ni automobili sli?nih performansi i dimenzija znaju stajati i preko milijun kuna. A u Fordu su donijeli i neobi?nu odluku. Nude jedan jedini ST model koji je nakrcan svom mogu?om opremom, do šiberdaha koji se proteže cijelom dužinom krova.

Ina?e – s dužinom od 5,05 metara spada u srednje, a na našim cestama Explorer je ve? div. Iako je u najnovijem izdanju znatno ugla?eniji od svojih prethodnika – i izvana. Vanjske zna?ajke i dalje su tipi?ne za SUV, ali linija krova je znatno niža, cjelokupni izgled je malo dinami?niji, proporcije su na mjestu. Nazovimo ga više prilago?enim globalnom kupcu nego samo onima preko bare. Pa, posljednja generacija Explorera kod nas je novi automobil, ali je u ovom obliku na tržištu ve? više od dvije godine. Ako je vjerovati dobro obaviještenim izvorima, uskoro ?e dobiti svoje prvo ažuriranje (koje vjerojatno ne?emo tako skoro vidjeti u EU). Najvjerojatnije isklju?ivo u elektrificiranoj verziji.

Explorer želi biti konkurencija Audiju Q7, Volvu XC 90 i Mercedesu GL na Starom kontinentu, što bi bilo smiješno re?i prije jedne generacije. Ali sada je to automobil koji je – uzimaju?i u obzir plug-in hibridnu tehnologiju – definitivno na tehni?koj strani njema?ke konkurencije, gdje naravno još imaju što rezervisati kada je rije? o izvrsnosti dizajna interijera i materijala. Ali samo ako ga želite usporediti s izrazito vrhunskim proizvodima.

S druge strane, njegov osnovni pogon je odlu?an i zabavan rušilac koji svojim sposobnostima može brzo osvojiti voza?a, ?ak i kada sjedi pola metra iznad svih ostalih. I nosi se s gotovo dvije i pol tone mase … Ali to je ve? nešto. Ali hej – za pet metara duga?ak auto, koji je na vrhu ima sedam sjedala, plug-in hibridni sustav i trolitreni turbo šestak, to nije nimalo pretjerivanje!

Prostranost je najve?a prednost ameri?kog SUV-a koji plijeni

No, bez obzira na prili?no razra?en pogonski sklop, na koji ?u se naravno vratiti, glavni magnet za kupnju ovog Amerikanca jest i bit ?e svakako veli?ina i s njom povezana prostranost, prakti?nost i udobnost. U ovim elementima automobili iz SAD-a nikada nisu razo?arali. I Explorer nije iznimka. Zapravo, sa stajališta europskog kupca, takav je paket zapravo jedan volumen na kota?ima. A možda je i šteta što su šesto i sedmo sjedalo serijski ugra?eno, a uz to imaju i elektri?no podesive naslone (ma, to vam pomicanje nikad ne dosadi), pa se skrivaju u dnu prtljažnika.

Ina?e, dalo bi se dobiti znatno više od 635 litara prostora u prtljažniku koji se može pove?ati. Ogromno, prakti?no, lako, dostižno. Vjerojatno se ne treba spominjati da su stražnja vrata serijski motorizirana. I naravno, drugi red sjedala tako?er je pojam udobnosti u natjecanju – uzdužnom fleksibilnoš?u sjedala i naslona, ?ak ?e se i sedam odraslih osoba mo?i voziti dalje nego samo do gostionice u susjednom selu bez pretjeranog naprezanja. klaustrofobi?nim napadima.

Pa, ako vam je više stalo do prijevoza drugog sme?a nego do radne snage – i tu ste napravili pravi izbor. Za kombijevska dva i pol kubika dobijete mjesta ako spustite sve naslone… Ipak, uvjeren sam da ?e Explorer svojom udobnoš?u i opremom u unutrašnjosti, kožom na sjedalima i masažom prednjih sjedala s izvrsnim ozvu?enjem, plijeniti pozor. I u ovom poglavlju to je najtipi?niji ameri?ki, budu?i da je ina?e temeljito montirana i kontrolirana šasija prije svega: udobna.

Bez obzira na standardne 20-in?ne gume (255/55), podvozje je u stanju dobro filtrirati veliku ve?inu onoga što je pred voza?em na slovenskim cestama. Možda podvozje, uglavnom zbog velikih i teških naplataka, ima problema s kratkim uzastopnim neravninama tu i tamo, ali to zapravo nikad nije zabrinjavaju?e. Možda se meko?a opruga i amortizera više osjeti u kombinaciji brzih zavoja, kada se karoserija dobro naginje, ali su kota?i uvijek ?vrsto na tlu – njihanje karoserije je nešto što o?ito smeta samo Europljanima.

Šestocilindraš je i više nego u?inkovit i nadasve zabavan

Pa kad sam ve? spomenuo kombinaciju brzih okretaja, treba odmah dodati da bi bilo zaista ?udno da je barem povremeno ne isprobam. Prvo, zato što je ovo Ford, gdje je upravljivost nešto što o?ekujem od marke s ovalom. I drugo – snaga sustava ovog kolosa je ?ak 457 “konja”!

Zaista impozantna brojka, bez obzira na spomenutu masu, ali najviše zadovoljstva pruža trolitarski šestocilindraš gotovo ?etvrtastog omjera, koji se posljedi?no okre?e vrlo neobi?nim veseljem (naravno, barem za SUV od pet metara) i oštar, pun metalni glas koji tako?er reagira na papu?icu gasa sa zabavnom žudnjom i šašavoš?u. Pa, to je kombinacija zvu?ne kulise i isporuke snage koja, na moju veliku žalost, izumire, pogotovo u ovoj izvedbi karoserije. Naravno, tu je i e-motor, koji dobro koegzistira sa šestocilindri?nim motorom, jer razvija dosta visok okretni moment – tek pri 3500 o/min, zbog ?ega je njegov trenutni okretni moment ipak donekle koristan na nižim brzinama i okretajima od glavna osovina.

Kao i obi?no, e-motor uvijek prvi grabi, a onda – ovisno o težini voza?eve noge na gasu i napunjenosti baterije (13 kilovatsati) te uvjetima i topografiji – svoje dodaje šestcilindraš , koji može odlu?no i glasno prionuti na posao.

Cijeli sustav je dobro promišljen i radi dosta homogeno (osim možda pri paljenju, kada Explorer zna posko?iti koji milimetar previše), ?ak i s praznom baterijom, uvijek je mogu?e održati razinu napunjenosti na takvoj razini s rekuperaciju ili s motorom koji e-motor tako?er pomaže pri ubrzanju dovoljno intenzivno ako je potrebno. I to je upravo ono podru?je koje mi nikad nije dosadilo u Exploreru.

Kako se takav div može vinuti i tako energi?no lansirati s mjesta je stvarno zabavno, au isto vrijeme i pomalo neobi?no. Naravno, korisno je prebaciti se na program vožnje Sport, pri ?emu se i digitalni displej lagano mijenja i postaje crven, papu?ica gasa oštrije reagira, e-motor usisava i zadnji atom struje, a šestcilindraš radi na brzinu. pomalo nervozno.

U svakom slu?aju to želiš. ?ak i automatski mjenja? s deset stupnjeva prijenosa, iz Mustanga, tek sustiže pogonski sklop; šalta neprimjetno, tek se pri odlu?noj vožnji osjeti da preska?e nekoliko stupnjeva prijenosa pri ko?enju (rijetko gore).A stalni pogon na sva ?etiri kota?a prakti?ki se ne osjeti u normalnoj upotrebi, ali sre?om ne osjeti se i u oštrijim zavojima, jer tamo je tipi?no podupravljanje kada se prebrzo gura u zavoj s gasom zapravo malo. Ipak, uspio sam nekoliko puta opteretiti stražnji dio u pravom trenutku i odlu?no ubrzati, tako da je sustav vra?ao više okretnog momenta natrag na stražnju osovinu, a stražnji dio Explorera je – na moju veliku radost i iznena?enje – uspio ?ak i proklizati malo.

U svakom slu?aju, vježba koja dimenzijama i težinom nije za uske serpentine i planinske ukosnice… I zato što je, za razliku od europskih fordova, ovdje upravlja?ki mehanizam prili?no neizravan i za moj ukus preintenzivno poduprt , što se servomehanizma ti?e. Zbog toga je manje komunikativan i neprirodan. Opet, njegovo prirodno okruženje su ravnice, a ne planinske serpentine, i zato se dobro osje?a na autocesti. Pri našim ograni?enjima brzine to zna?i stoi?ku pribranost, stvarno minimalan upad u zvu?nu kulisu, kada izvrstan zvu?ni sustav, prostranost i udobnost sjedala mogu do?i do izražaja (dobro, budu?i da sam izbirljiv, želio bih više ?vrsto?e i temeljite potpore tijelu) . Umjerenost u putovanju tako?er je uvjet za vrlo umjerenu potrošnju, koja se tijekom ležerne vožnje (i praznog automobila) može kretati u rasponu od devet litara. Da, ?ak i s praznom baterijom.

Pa i ina?e su upitna obe?ana 42 kilometra dometa s punom baterijom. Ni sam nisam došao do 35… A i tada mi je šestak nervozno usko?io previše puta, ?im sam bio malo nenadaniji. Ali još je bitnije da sustav radi kao potpuni hibrid ?ak i kada napunjenost padne ispod razine na kojoj pogonska baterija može osigurati energiju za vožnju bez emisija. Kao što je re?eno – na autocesti vrlo solidna (dobra) devetka i nešto manje na regionalnoj.Ako redovito to?ite potrošnja tamo zna biti negdje oko pet, šest litara na sto prije?enih kilometara. No, nažalost, Ford dopušta samo vrlo sporo punjenje, za koje su potrebna ?etiri i pol sata za 13,6 kilovat sati. Što je doista možda previše suzdržano za tako ograni?en raspon.

KU?NO PUNJENJE
Kod ku?e se Explorer PHEV puni oko 6 sati** iz standardne ku?ne uti?nice pomo?u isporu?enog ku?nog kabela za punjenje. Ili, za brže punjenje, izme?u 3 sata i 3 sata i 30 minuta** uz opcijski Ford Wallbox.

HVALIMO
Udobnost
Obilje prostora za putnike i teret
Prilagodljiva sjedala

KUDIMO
Samo ?e djeca stati u tre?i red
Materijali interijera mogli bi biti bolji
Odli?an spoj klasi?nog i modernog su?elja

ZAKLJU?AK
Udoban je i prakti?an za obitelji, sasvim blizu Volvu XC 90, kaska za BMX X6 i Range Roverom po imidžu i profinjenosti, no cijena od 699.990 kuna ?ini ga iznimno zanimljivo probranoj klijenteli koja voli biti vi?ena i koja voli biti “high”. Težina od 2,5 tone, dužina od 505 cm uop?e nisu nedostaci, štoviše. Ovaj SUV je skladan, no valja pripaziti pri ko?enju pri višim brzinama, jer masa zna biti izazovna.

Izvor: Startnews.hr

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com