Mala škola važnosti redovitog servisiranja vozila

0
1221

Kada istekne garancija, obi?no i prestaju redoviti posjeti automehani?aru. Iz ovog razloga ra?una se kako je ?ak izme?u 20 i 30 posto vozila na našim prometnicama – neispravno. Sre?om pa današnja nova vozila imaju sve dulje garancije, što zna?i i da se produljuje redovito servisiranje, no što sa starijim automobilima? Njih bi zapravo više nego ova novija vozila trebalo redovito provjeravati i servisirati upravo iz razloga jer su starija i dotrajalija.

Zanimljivo je znati da je redovit servis vozila i koja nisu pod garancijom stvar prometne kulture i kulture voza?a, ali i osje?aja odgovornosti u Njema?koj. Ne ?udi stoga da su kod nas najpopularnija upravo vozila iz ove države – jer ih vlasnici redovito pregledavaju, kontroliraju i servisiraju i upravo iz tog razloga su u najboljem stanju ?ak i kada se radi o starijim vozilima s mnogo prije?enih kilometara. S druge strane, vozila iz susjedne nam Italije najslabije su kvalitete i stanja i to upravo iz razloga jer tamošnji voza?i ne štede automobile dok ih voze (odnosno poznati su po grubljoj vožnji), a tako?er i veoma rado zaobilaze servise i preglede. Sve ovo utje?e na performanse vozila, ali u kona?nici i cijenu.

Iz svega ovoga možemo zaklju?Mala škola važnosti redovitog servisiranja automobila

Kod nas redovito servisiraju svoja vozila samo vlasnici novih automobila, dok im traje garancija i to iz razloga što im jedino uz uvjet redovitog servisa vrijedi garancija.

Me?utim, kada istekne garancija, obi?no i prestaju redoviti posjeti automehani?aru. Iz ovog razloga ra?una siti kako je redovito servisiranje veoma bitna stavka i svaki bi se voza? trebao o njemu pobrinuti upravo zbog osje?aja odgovornosti prema sebi, svojim suputnicima, ali i ostalim sudionicima u prometu. Redovita briga o vozilu u obliku servisiranja, bilo da to radite u stilu ‘sam svoj majstor’ ili u ovlaštenom servisu ili bilo kojoj automehani?arskoj radioni, utje?e na trajnost, sigurnost, performanse, potrošnju goriva, emisiju štetnih plinova. Dakle, mnogo je razloga da, ako ve? dugo niste, onda barem malo bolje razmislite o servisiranju svog limenog ljubimca.

Ukoliko niste ve? jako dugo servisirali vlastito vozilo, onda je vrijeme za servis koji se u praksi naziva ‘velikim servisom’. Na takvom servisu zapravo se snima situacija i pravi revizija svega na vozilu. Obi?no se radi svake dvije godine ili svakih prije?enih 30,000 kilometara. Kod japanskih automobila isti?e se kako je ovakav servis potreban svakih prije?enih 20,000 kilometara. Kako bilo, nakon ovoliko prije?enih kilometara, a još bolje, nakon 10,000 do 15,000 kilometara preporu?uje se izmjena motornog ulja koje uvelike utje?e na trajnost i performanse motora. Uz motorno ule mijenja se i filter ulja, tako?er jako važan za trajnost motora. Uz ovo, postoji niz stvari koje se moraju provjeriti tijekom servisa automobila, a evo koje su to:

Ulje mjenja?a – obi?no ovo ulje ima jako duga?ak vijek jer se ne zagrijava na visoke temperature. Preporu?uje se promijeniti ga nakon prije?enih 60,000 kilometara ili kada promijeni boju.

Pro?iš?iva? goriva – postoji mnogo taloga u gorivu koje ostaje na pro?iš?iva?u goriva, stoga je bitno redovito mijenjati, posebice na dizelskim motora. Ovaj dio najbolje je promijeniti nakon prije?enih 20,000 kilometara, a kod dizelskog motora njegova zamjena produljuje životni vijek bosch pupme.

Pro?iš?iva? zraka – dobro ga je zamijeniti svakih prije?enih 30,000 kilometara, ali i dobro ispuhati kompresorom svakih šest mjeseci. U njemu se skupljaju ?estice iz zraka koji se usisava u sustav, a to u kona?nici može pove?ati potrošnju goriva, ali i potrošnju samog motora.

Remenje – svako vozilo u svojoj servisnoj knjižici ima nazna?enu odre?enu kilometražu nakon koje se treba promijeniti remenje, prije svega zup?asti remen. Tog se uputstva veoma važno pridržavati jer ukoliko remen pukne, može se dogoditi potpuna havarija na motoru. Na servisu treba provjeriti remen i ako nije prije?ena odre?ena kilometraža jer i najmanje napukline na remenu zna?e da ga treba ?im prije zamijeniti.

Razni ventili – noviji automobili imaju ventile koji se sami podešavaju, ali i njih treba podesiti na servisu. Na starijim vozilima svaki vijak treba posebno podesiti, sve kako ne bi došlo do curenja ulja koje se tako gubi, ali i prlja motor.

Ko?nice – njih treba redovito provjeravati jer su jedan od najvažnijih faktora sigurnosti u vozilu. No, ako niste prije, onda ih svakako dobro pregledajte na svakih 60,000 prije?enih kilometara, najbolje na velikom servisu. Posebno je znakovito ako curi ulje negdje iz ko?ionog sustava, a tako?er treba izmijeniti i diskove i/ili bubnjeve. Nikako ne smijemo na servisu zaboraviti ni na ru?nu ko?nicu.

Ovjes i amortizeri – uz ko?nice, ovjes i amortizeri još su jedan važan faktor sigurnosti. Automobil se u vožnji smije što manje zanositi, a upravo to ovisi o ovim dijelovima. Amortizere možete i sami provjeriti – zaljuljajte vozilo i ako se odmah zaustavi, ovaj dio je dobar, no ako se vozilo nastavi ljuljati, znak je da su amortizeri istrošeni.

Ispuh – ispušni sustav veoma je važan zbog smanjenja emisije štetnih plinova (prije svega se tu radi o katalizatoru) te buke. Svaki dio može se popraviti plinskim varenjem, a u nekim slu?ajevima ipak je potrebna kupnja zamjenskog.

Izvor: Silux.hr

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com