Markko Märtin: Smrt suvozača ga potjerala u mirovinu

0
261

Subota 18. rujna 2005., vozi se zadnji brzinac na Margam Parku relija u Walesu, Markko Märtin juri svojim Peugeotom 307 WRC ususret novoj pobjedi. U to doba bio je najperspektivniji vozač WRC-a. Napao je lijevi zavoj, proklizao više od očekivanja, sletio s ceste i zabio se u drvo. Estonac Markko Märtin iz olupine je izašao neozlijeđen, ali njegov suvozač Britanac Michael Park ostao je na mjestu mrtav. Premda su se ekipe hitne pomoći sjetile na mjesto događaja u roku od tri minute, više se ništa nije moglo učiniti. Bila je to prva pogibija u WRC-u u više od desetljeća.

Markko Märtin odmah je objavio kako neće nastupiti u preostala četiri relija u sezoni 2005., ali kasnije se ispostavilo da mu je te subote završila karijera u WRC-u. Tisuću je puta razmišljao o tragičnom događaju, preispitujući se je li mogao nešto napraviti drukčije, ali odgovore nikad nije saznao. Znao je samo da Michalea Parka nikad neće preboljeti.

Markko Märtin, rođen 10. studenog 1975., u gradu Tartu u Estoniji dotad je bio jedna od najvećih mladih nada Svjetskog prvenstva u reliju. U 86 nastupa stigao je do pet pobjeda, 18 puta se penjao na podij, a na 101 brzincu imao je najbolje vrijeme.

Pažnju sportske javnosti privukao je 2002. kad je za volanom Ford Focusa RS stigao do prve pobjede u Grčkoj, premda su mu najveći konkurenti, a ujedno i momčadski kolege, bili legendarni Colin McRae i Carlos Sainz. Slijedeće godine ponovio je uspjeh u Grčkoj te prekinuo dominaciju Skandinavaca u Finskoj, a 2004. pobijedio je u Meksiku, Francuskoj i Španjolskoj. Mnogi poznavatelji prilika u WRC-u uvjereni su kako bi Markko Märtin postao prvakom, da mu gubitak momčadskog kolege, suvozača i prijatelja nije promijenio život.

Od 2009. angažiran je od strane Forda kao testni vozač odjela za istraživanje i razvoj Focusa RS, a istodobno je i pomagao drift zvijezdi Kenu Blocku u njegovim prvim relijaškim koracima. Oženio je miss Estonije Mari-Liis Sallo, a s ocem vodi tvrtku koja je estonski zastupnik za Subaru.