Nissan GT-R: Godzilla

0
6444

Pri?a o GT-Ru po?inje 1969. s prvom generacijom posebne verzije Nissanovog modela Skyline. Skyline je ime koji je Nissan-Datsun naslijedio od proizvo?a?a Prince nakon spajanja, a sredinom 1960-ih godina ve? su postizali uspjehe u japanskim trka?im serijama. Sportska verzija Skylinea u imenu nosi dodatak GT-R (Gran Turismo Racing), što djelom odražava i internacionalno brendiranje ovog modela. Prva generacija (1969. – 1972.) ?esto je zvana i japanskim nadimkom Hakosuka, a druga generacija Skylinea GT-R proizvodila se samo 1973. Ti su automobili koristili 2.0 redne šestcilindarske motore s rasplinja?ima i stražnji pogon. Do kraja 1980-ih Skyline dobiva ja?e i turbo verzije, ali ne i GT-R verziju. Povratak Skylinea GT-R s tre?om generacijom godine 1989. izazvao je takve reakcije da ga je australski ?asopis Wheels nazvao Godzilla: ?udovište iz Japana po?elo je osvajati sva prvenstva na kojima se utrkivalo. 

Poznata pod kodom šasije R32, ta je generacija zadala formulu uspjeha Skylinea GT-R za idu?ih gotovo ?etvrt stolje?a: redni šestcilindarski biturbo motor i pogon na sve kota?e. Još su više trka?e orijentirane bile verzije NISMO (Nissan Motorsport International Limited, športski odjel Nissana osnovan 1984.) i N1, i na koncu V Spec I i II N1, s aluminijskim haubama, bez klime, tepiha, s lakšim svjetlima, više otvora za zrak i hla?enje, ja?im ko?nicama itd. R33, ?etvrta generacija, proizvodila se od 1995. do 1998., a koristila je unaprije?enu aerodinamiku, diferencijal i ABS sustav. Peta generacija, R34 (1999. – 2002.), kulminacija je i posljednja verzija Skylinea GT-R. Od multifunkcijskog monitora u kabini, preko haube i difuzora od uglji?nih vlakana, do novih amortizera, posebne verzije R34 bile su odraz predanosti tehnološkom razvoju japanske autoindustrije. RB26DETT (RB serija, 2.6 l obujma, dva bregasta vratila u glavi, elektroni?ko ubrizgavanje, twin turbo) motor dobiva kerami?ke turbine, ATTESA ET-S Pro sustav pogon na sve kota?e (slanje snage motora na prednje i stražnje kota?e, i posebno na lijevi i desni stražnji kota?) koristi nekoliko senzora g-sile i mjeri brzinu svakog pojedinog kota?a 1000 puta u sekundi (sukladno ?emu distribuira snagu na osovine i kota?e), a tu su i posljednji put Super HICAS (sustav zakretanja stražnjih kota?a) i ru?ni mjenja?. Godine 2007. dolazi potpuno novi automobil koji sa Skyline GT-R dijeli samo dio imena, stil stražnjih svjetala i nastavljanje broja koda šasije, R35. 

Razdvajanje Skylinea i GT-Ra omogu?ilo je dizajniranje karoserije koja ima dobra aerodinami?ka svojstva pa se ne moraju koristi vizualno agresivni spojleri. No, možda najdrasti?nija promjena za voza?a je izbacivanje ru?nog mjenja?a iz R35 GT-Ra. To oduzima dio zadovoljstva vožnje auta, ali Borg Warnerov automatik s dva kuplunga dobro je programiran i za vožnju pod punim gasom, ali i za smireniju vožnju. Prebacuje brzine za oko 200 ms, a sli?no vrijeme postižu i suvremeni automatici (treptaj ljudskog oka traje 100-400 ms). ATTESA ET-S pogon je za R35 posložen i programiran druga?ije nego na R32, R33 i R34. Na Skyline GT-R, motor šalje snagu u mjenja?, zatim u centralni diferencijal/centralnu prijenosnu jedinicu, a iz nje se dalje šalje na stražnji i prednji diferencijal; posebnost Skyline GT-Ra je bila ponašanje blisko pogonu na stražnje kota?e, jer na prednje se nije ni u kojim uvjetima slalo više od 50% snage. R35 koristi distribuciju do 50:50 za prednje i stražnje kota?e, ali uz druga?ije programiranje uvjeta slanja snage. Novi se sustav i mehani?ki razlikuje od prethodnog: motor snagu šalje kardanom do stražnje transaxle jedinice (eng. transmission + axle, prijenos + osovina, komponenta koja objedinjuje mjenja?ku kutiju i diferencijal), zatim se drugim kardanom dio snage šalje na prednji diferencijal. Tako se postigla povoljnija distribucija težine. Za razliku od prošlih generacija, R35 ne koristi ni HICAS, a jedna od marketinških fora pri predstavljanju automobila bila je tvrdnja kako R35 nema svjetla koja se zakre?u s volanom jer prebrzo mijenja smjer, što nije daleko od istine.

Motor je aluminijski 3.8 biturbo V6 (paralelna konfiguracija; obje turbine rade istovremeno i kroz puni raspon okretaja), s turbinama integriranim u ispušne grane (umjesto da su odvojeni elementi, tako se smanji ukupna težina), košuljicama cilindara tretiranih za niski koeficijent trenja, magnezijskim karterom (Mg je lagani metal), kontinuiranim variranjem tajminga usisnih ventila i drugim tehnologijama koje ga ?ine jakim, ali i efikasnim motorom. Uz mijenjanje postavki automobila za ovjes, pogon i kontrolu stabilnosti, R35 ima raspon ponašanja od napetog trka?eg do laganog krstare?eg: na soft postavkama mijenja brzine nenametljivo i rano, i potpuno se normalno vozi na laganom gasu i pri malim brzinama. Na R postavkama, ?uje se šištanje turbina pod haubom i vrištanje iz auspuha iza automobila. I R35 je predstavljen u raznim posebnim izvedbama, poput NISMO edicije sa 600 KS, prilago?enim ovjesom i ko?nicama, uglji?nim aerodinami?kim paketom i titanijskim ispušnim sustavom. Telemetrija na infotainmentu (razvijen u suradnji s firmom Polyphony Digital, autorima serijala igara Gran Turismo) omogu?uje pra?enje raznih sustava i podataka: od temperature ulja, preko tlaka turbina, do akceleracije.

Premda je GT-R unaprije?ivan kroz sve godine proizvodnje (NISMO N-Attack verzija od 2013. u svojoj kategoriji drži 11. mjesto po vremenu kruga na Nürburgringu: Nissanovo mjerenje pokazalo je 7 minuta i 8.68 s), vrijeme ga sustiže; drugi proizvo?a?i izbacuju svoje automobile u istoj niši. Planiran je novi GT-R, R36, ali ne treba ga o?ekivati još nekoliko godina. Prije toga ?e se proizvesti edicija GT-R50 u samo 50 primjeraka (i cijenom od oko milijun eura, 6-7 puta višom od standardnih edicija), nazvana u ?ast 50. obljetnice imena (Skyline) GT-R i to ?e s 721 KS biti najja?i tvorni?ki GT-R.

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com