Papa Franjo Fiestu zamijenio Dusterom, a naši političari i dalje bahato troše milijune kuna za bijesne aute

0
158

Papa se vozi u Daciji, hrvatski političari u Mercedesima i Audijima. Nakon što je prije mnogo godina vozio skromni Ford Fiesta kao kardinal u Argentini, sada je odabrao Dacio Duster za svoje protokolarno vozilo.

Vjerojatno ne trebamo uvoditi ‘Papamobile’. Riječ je o tradicionalnom (terenskom) vozilu rimokatoličkog poglavara, poznatom po posebno modificiranom stražnjem dijelu gdje se ispod staklene kupole podiže visoko prijestolje. Ali ako smo se desetljećima naviknuli na činjenicu da se Papa vozi okolo u Mercedes-Benzovoj marki Papamobile, poglavar Rimokatoličke crkve je odlučio poduzeti radikalniju i mnogo jeftiniju alternativu. Umjesto da se odluče za novu generaciju Mercedes-Benz G klase, Papa i Vatikan odabrali su Renault i njihov rumunjski podbrend Daciju za službeni automobil skromnog Argentinca.

Pogon na sva četiri kotača i na prvi pogled se ne razlikuje mnogo od standardne verzije – osim kupole koja je okružena tri inča zaštitnog stakla postavljena iznad kabine vozila.

– Ovim poklonom Njegovoj svetosti, Renault Grupa obnavlja snažnu i trajnu posvećenost stavljanju ljudi u središte naših prioriteta”, rekao je Xavier Martinet, generalni direktor Grupe, Renault Group Italija. I dok se u Vatikanu itekako pazi na vanjske simbole moći, u Hrvatskoj to nerijetko budi kontraverze. Tim prije jer nama se za nužnu, a troši se na luksuz i raskoš.

Vladina agencija gotovo u pravilu svake druge godine naručuje luksuzne aute od i od nekoliko milijuna kuna. Uglavnom se radi o luksuznim autima, jer se među specifikacijama traži ultrazvučna pomoć pri parkiranju, xenon svjetla i grijana sjedala presvučena kožom, snaga iznad 280 konja i sva raskošna aktivna i sigurnosna oprema. Državni ured za javnu nabavu raspisao je tako prošle godine natječaj za leasing 62 osobna automobila te nekoliko terenskih vozila (SUV). Natječaj je bio vrijedan oko 30 milijuna kuna s PDV-om! Svako pojedinačno novo kupljeno vozilo stajalo u prosijeku oko 480 tisuća kuna. Ipak, radi se o prosječnom izračunu, ali među vozilima koja je Vlada kupila ima i luksuznijih modela visoke klase, njih deset. Radi se o crnim metalik vozilima snage najmanje 280 konja. Imaju pogon 4×4, zatamnjena stražnja bočna stakla i stražnje vjetrobransko staklo, a stakla su skrivena dodatnim zavjesicama. Imaju i pretince za hlađenje, grijanje sjedala (prednjih i stražnjih) te nosače zastavica u prednjim blatobranima… Uglavnom su to Audiji A8 i Mercedesi S klase koji stoje i do milijun kuna, a za potrebe protokola uglavnom se naručuju modeli nižeg razreda, poput Mercedesa E klase, Audija A6 ili BMW-a 5.

Naša državna, a i lokalna uprava ne štedi kad je riječ o kupovini novih automobila, a najnoviji slučaj nabavke pola milijuna skupom Mazdinog SUV vozila za Stomatološku kliniku samo je potvrda da se može i da se ima za luksuz, no ne i za socijalno osjetljive, za prosvjetare…