Paradoks gužve na novoj cesti

0
635

U tekstu o prometnom eksperimentu s na?inom kretanja i ko?enja (držanje razmaka) u koloni, opisali smo kako prakti?ki bez objektivnog razloga nastaje prometna gužva. No, zašto gužve nastaju i kada se otvore nove, velike ceste?

Ta se pojava zove Braessov paradoks, po matemati?aru Dietrichu Braessu koji je 1968. primjetio pad prometnog protoka nakon dodavanja novih cesta u prometnu mrežu. Zašto dolazi do toga?

Braessov odgovor da se prenijeti ovako: ako svaki voza? odlu?i kretati se optimalnom rutom, a postoji velika brza cesta, može se dogoditi da se po toj cesti ne?e mo?i voziti predvi?enom brzinom jer ?e svi voza?i htjeti voziti baš tom rutom. Tako se vrijeme putovanja zapravo može produljiti. Dulje objašnjenje uklju?uje i dinamiku promjene ruta, tj. odluka i kretanja voza?a.

Ovaj je fenomen opažen u Seulu, Stuttgartu, New Yorku, Bostonu, London, Rouenu i drugdje, a ekvivalentni fenomen opažen je i u ekološkim te elektroenergetskim sustavima. U nekim gradovima uklonjena je cesta ili zabranjen promet motornim vozilima po odre?enim dionicama, uz posljedi?no smanjenje vremena potrebnog za putovanje u prometu (mogu?e zbog nevoljkosti za putovanje po cestama nižeg ranga, odnosno, ve?a cesta bila je prometni atraktor).

Danas je za izbjegavanje gužvi korisna i GPS navigacija; makar vozili po poznatim trasama, upaljena navigacija može predložiti drugu optimalnu rutu do cilja, sukladno dostupnim podacima (npr. izbjegavanje detektiranih prometnih zastoja).

Budu?nost upravljanja prometom sigurno leži u modeliranju i usmjeravanju prometnih tokova temeljenih na realnom stanju na cesti, komunikaciji automobila i prometne infrastructure, te predvi?anju prometnih trendova.

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com