Rabljeni: Ford Focus 1.6 TDCi (2013.)

0
14380

Rijetko je koji automobil u povijesti napravio takav dar mar u svojem segmentu kakav je uspio napraviti Ford Focus, koji je godinama bio najprodavaniji automobil na svijetu. Najpopularniji model u C-segmentu, koji se popularno zove i Golf klasa, u potpunosti je zasijenio konkurenta iz Wolfsburga. Kad je 1998. godine Ford poslao ime Escort u povijest i predstavio prvu generaciju Focusa i struka i javnost bili su oduševljeni, a da je Ford pogodio ‘u sridu’ ubrzo su pokazale prodajne brojke.

Druga generacija nastavila je utabanim putem. Funkcionalnost i pouzdanost vrline su koje je zadržao, kao i uvjerljivo najbolji ovjes u klasi, ali je posrnuo po pitanju dizajna. Za razliku od prvog koji je bio revolucija, drugi Ford Focus u svakom je pogledu bio previše konzervativan. ?ak i dosadan. No, nepravda je ispravljena tre?om generacijom iz 2011. godine. Takav primjerak proizveden 2013. godine stigao nam je na test.

Premda na le?ima ima više od ?etiri godine, ali istodobno svega 65.000 kilometara, ?vrst je kao da se tek razradio. U unutrašnjosti nema niti najmanjih tragova cvr?aka, svi zazori i dalje su kao na novom automobilu, a i korišteni materijali dokazali su otpornost na habanje. Ve? je na prvi pogled jasno da je rije? o modelu kojeg krase trajnost i pouzdanost, a dobra briga vlasnika zasluga je za ?injenicu da tragovi eksploatacije nisu vidljivi. Servisiran je uredno, u ovlaštenom servisu, pa problema niti ubudu?e ne bi trebalo biti. U?estalo pregaranje žarulja prednjih svjetala, koje je bilo problemati?no kod druge generacije, zbog previsokog napona napajanja, riješeno je tre?om generacijom kakvu smo imali na testu. Isto se odnosi i na metalni zvuk iz prednjeg kota?a prilikom kretanja u prvom stupnju prijenosa, koji se javljao zbog prevelike zra?nosti izme?u prednje glav?ine i pogonske osovine.

Pod haubom se nalazi 1.6-litreni turbodizelaš sa ?etiri cilindra koji razvija 95 KS i 230 Nm. To su brojke koje jam?e tek prosje?ne performanse, ali su s druge strane jamstvo dugovje?nosti, jer je ova izvedba manje mehani?ki i toplinski optere?ena od onog sa 115 KS. Ve?ini kupaca ionako je važnija pouzdanost i štedljivost od golih brojki, ali ni ubrzanje do stotke za 12,5 s te najve?a brzina od 180 km/h nisu za podcijeniti. Ford je u prospektu navodio prosje?nu potrošnju od 4,5 litre, ali to je teško dosegljivo, makar se uz razuman tempo vožnje može pro?i s manje od šest litara pa je ponešto rastrošniji od direktnih konkurenata, ali mu je štedljivost i dalje dobra.

Uvjerljivo najbolji ovjes u klasi zadržan je i u tre?oj generaciji. Volan je precizan i pruža solidnu koli?inu povratnih informacija, a podvozje nudi dobar kompromis udobnosti i stabilnosti. Upijanju neravnina pomažu i prili?no mesnate gume dimenzija 215/55 koje su ugra?ene na 16-colne naplatke. Pohvalu zaslužuju i ko?nice koje su dovoljno snažne, lijepo se doziraju, a razumnom vožnjom su i prili?no trajne pa disk plo?ice mogu potrajati i 70.000 kilometara.

Traženje nedostataka tre?oj generaciji Ford Focusa je poput traženja igle u bali sijena. U gotovo svim anketama vlasnici su izrazili iznimno zadovoljstvo, a istraživanje u Njema?koj pokazalo je kako je u kategoriji trogodišnjaka Ford Focus zauzeo impresivno osmo mjesto. Samo za usporedbu, po istim kriterijima Volkswagen Golf nalazi se na 38. mjestu. Dakle, ako tražite privla?an, funkcionalan i trajan kompakt s dizelskim motorom ne morate tražiti dalje od dizelske izvedbe Ford Focusa tre?e generacije. Za sve one koji prelaze manje od 10.000 kilometara godišnje zanimljiviji je 1-litreni turbobenzinac. Prema njemu ne treba nastupati sa skepsom. Odli?an je. Uostalom nije nezasluženi ?ak pet godina zaredom bio proglašavan najboljim motorom na svijetu.

Op?enito je dobro izbje?i modele s automatskim mjenja?em, ali takvi na našem tržištu ionako nisu ?esti. U slu?aju testirane izvedbe jedini realan nedostatak je loša izvedba ku?išta termostata zbog kojeg može do?i do gubitaka rashladne teku?ine. Sve ostalo je za pohvalu!

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com