Spektakularan bijeg iz zatvora Carlosa Ghosna, sjajnog svjetskog managera kojeg su Japanci mjesecima držali u zatvoru na samo jednoj zdjelici riže i malo vode

0
663

U rubrici AUTOGRAM Igor Staži? piše o pozadini zle sudbine jednog od najve?ih svjetskih biznismena kojeg su Japanci držali mjesecima u zatvoru, koji je pred 18 godina zatekao Nissan u minusu od 4 milijarde dolare i pretvorio ga u najbrže rastu?u automobilsku kompaniju. Zašto mu to rade i kako je mogu?e da spasitelj postane preko no?i okorjeli kriminalac, da spektakularno bježi iz Tokija u svoju domovinu Libanon jer ne vjeruje u japansko i zapadnoeuropsko pravosu?e i koji tvrdi da je japansko pravosu?e drakonsko, da nije imao pravo na odvjetnika, da je žrtva industrijskog rata Francuske i Japana, Renaulta i Nissana.

Carlos Ghosn je sve samo ne naivac. Dokazani je to maher s najizvrsnijim rezultatima u svjetskoj industriji, s najve?im školama, briljantin znanjem, hiper vidovitoš?u… Možda ga je sve to malo i ponijelo, jer nerijetko bi se ponašao kao diktator uzdižu?i se iznad uzusa i normalnog svijeta. Zvali su ga i malim Napoleonom i zauvijek ?e mi ostati u pam?enju njegova slika na Nissan Titanu. Ovaj pick-up na kojem je “ušetao” u japansku pri?u i Nissan 1999. i to na Tokyo Motor Showu na simboli?an na?in osvjetljava njega i ocrtava njegovu karizmu. Za Titana je Navara obi?an liliputanac, a on se pred tisu?u novinara na svjetskoj prezentaciji ovog pick-upa i na svom prvom predstavljanju japanskoj javnosti ukazao kao spasitelj njihova posrnula industrijskog diva.

U Cobo centru, sajmištu udaljenom 80 km od središta Tokija tog je dana zavladao muk pre po?etak svjetske prezentacije Titana. Uz codo bubnjare i kroz umjetno stvorenu maglu na “stej?” je ulazio posve novi model ekstremno velikog pick-upa. Carlos Ghosnu virila je samo glava iznad kabine i ne samo stoga što Titan ogroman ve? i zato što on je visok tek koji centimetar iznad 160. Kad se magla digla, a reflektori ga obasjali po?eo je sipati grubu istinu i u re?enice od kojih se Japancima ledila krv u žilama. Bez previše emocija i gromka i gruba glasa kazivao je dramati?no: – Ja znam da ?e me sutra mrziti pola Japana, ja znam da ?u sutra podijeliti i više od deset tisu?a otkaza, ja znam da ?emo stegnuti kaiš i da nikad više ne?emo završiti godinu s ?etiri milijarde dolara minusa kako je to Nissanu “pošlo za rukom” prošle godine. Znam i da ?emo ve? dogodine biti na nuli, da ?emo za tri godine imati dobit kakav nam je prošle godine bio minus, da ?emo od lovine postati lovac i da ?emo biti predvodnici svjetskog automobilisti?kog poretka, da ?emo dominirati uspjesima, znanjem, tehnologijama…”

Bio je to odista govor koji se i meni duboko usjekao u pam?enje, jer ne samo što je Ghosn bio brutalno iskren, on je naprosto sve izvršio što je tada obe?ao. Nissan je postao to što jest i zato je pomalo nevjerojatno da mu se doga?a sve ovo. I zar vi ne bi takvom ?ovjeku koji je spasio japansku automobilsku industriji progledali kroz prste, oprostili i što se oženio za tek nekoliko godina mla?u Francuskinju Carole i to u dvorcu Versailles i to u odajama Marije Antonete i to naravno prikazao kao poslovni trošak Alijanse Renault-Nissan. Sve ostalo što je slijedilo prava je jeza za ?ovjeka koji je istinski ?udotvorac i koji se nerijetko uzdizao i iznad same politike i politi?ara. Javna je tajna da ga Shinzo Abe, predsjednik japanske Vlade nije podnosio, a ni Emanuel Macron ga nije gledao s poštovanjem, iako su sli?ne visine.

Carlos Ghosn, bivši Renault-Nissanov šef prvi put je javno progovorio nakon što je misti?no pobjegao japanskom pravosu?u. Od 13 mjeseci koliko je bio u tamnom kazamatu i na kraju ku?nom pritvoru, u vremenu u kojem su ga držali samo na riži i vodi sile?i ga da prizna nešto za što on tvrde da nikada nije u?inio. Ukratko, Carlos Ghosn pobjegao je iz Japana jer, kako tvrdi, tamošnji je represivni sustav zastrašuju?i i daleko od onoga kako ovu dalekoisto?nu državu percipira javnost. Na brže bolje sazvanoj press konferenciji u Bejrutu, gdje se sklonio, nekad jedan od deset najve?ih svjetskih managera otvorio je dušu, a za svoje tamni?enje prozvao je i Renault i Nissan i Francuze i Japance. – Žrtva sam japansko-francuskog industrijskog i tko zna kakvo samo ne obra?una. Kolateralna sam žrtva njihova neslaganja i dubokih razmimoilaženja, kazao je ovaj Libanonac koji je ro?en u Brazilu i koji ima diplomu Sorbone, najprestižnijeg francuskog sveu?ilišta.

Pred više od 150 novinara istresao je dušu, a kazao je kako je otišao iz Japana ne zato što bježi, ve? stoga što tamo naprosto nije imao i nije bilo izgledno da ?e imati prigodu dokazati nevinost i istinu. Otkako su ga japanske vlasti uhitile u studenome 2018. gotovo da nije imao prigodu braniti se na adekvatan na?in. Saslušavanja su bila i brutalna, bez odvjetnika i stalno mu se prijetilo kako ?e ako ne prizna problema imati i njegova obitelj. Strašne su to optužbe na japansko pravosu?e koje ga je nakon devet mjeseci držanja u strogim zatvorskim uvjetima pustilo da se brani iz ku?nog pritvora uz pozamašnu jam?evinu. On je to spretno iskoristio i preko Istanbula osvanu krajem godine u Bejrutu. priznaju?i svoju nevinost optužbama koje su potaknule njegovo uhi?enje u studenom 2018. Ghosn je prošlog mjeseca pobjegao iz Japana gdje ga je držao uz jam?evinu. U zatvoru su ga držali zbog “nesavjesnog poslovanja”, zlouporabe korištenja svog položaja, zbog korištenja Nissanovog jet zrakoplova s kojim je ?esto putovao u društvu supruge na relaciji Tokyo – Rio de Janeiro.

– Kao što možete zamisliti, za mene je danas vrlo važan dan, rekao je Ghosn tijekom konferencije za novinare u Libanonu te nastavio: – Radujem mu se više od 400 dana otkako sam brutalno odveden iz svog svijeta, otkinut od obitelji, prijatelja i Renaulta, Nissana i Mitsubishija.

Ghosn je dalje rekao da je “brutalno” uhi?en i da je “saslušavan i osam sati dnevno” i to bez prisutnosti odvjetnika ili dokaza o pogrešnom postupanju. Ghosn je dodao da su mu tužitelji rekli: – “Bit ?e još gore ako se ne ispovjedite i ako ne priznate. Ne samo da ?emo Vas stisnuti, napast’ ?emo i vašu obitelj. Ghosn tvrdi da su zabilježene ove prijetnje i ispitivanja i da raspolaže konkretnim dokazima koji mogu dodatno rasvijetliti katastrofalno postupanje japanskih vlasi spram njega, a i mnogih drugi uhi?enika, a sve je to granirao i opaskom kako u Japanu ?ak 99,4 posto. Cijelom svijetu pokušali su me predstaviti kao najve?eg kriminalca.

Ghosn tvrdi da su brojni Nissanovi šefovi bili pod presingom i da su ih uvjeravali u njegovu krivnju. Nissanov izvršni direktor Hiroto Saikawa i šef pravne tvrtke Hari Nada imenovao je baš Ghosna. – Jedini na?in da se riješi utjecaja Renaulta na Nissan je da se mene riješi”, dodao je. “Dogovori izme?u Nissana i tužitelja su svugdje. Re?eno mi je da je to potpuno ilegalno.

Upitan, može li pružiti dokumente koji bi mogli dokazati njegovu nevinost, Ghosn je rekao: „Spreman sam javnosti podijeliti te dokumente. Ne?u prihvatiti takve stvari kakve jesu. Moram sprati ljagu sa svojeg imena.

Bijeg iz Japana

Carlos Ghosn pobjegao je iz Japana i otputovao u Bejrut u Libanon. Puno se pisalo da je Ghosn uspio pobje?i iz Japana gdje su ga držali uz jam?evinu, ali to?ni detalji bijega i dalje su nepoznati. Ghosn je izjavio da “više ne?e biti taoci jakog japanskog pravosudnog sustava u kojem je bio kriv i prije sudskog procesa. Dalje je rekao: – Nisam pobjegao od pravde. izbjegao sam nepravdu i politi?ki progon. Sada napokon mogu slobodno komunicirati s medijima i radujem se sljede?em tjednu.

Carlos Ghosn je pao u nemilost

U studenom 2018. Nissanov upravni odbor donio je odluku da otpusti predsjednika Carlosa Ghosna nakon optužnice u Japanu pod optužbom da si je ispla?ivao višu pla?u nego što je to dozvoljeno internim, ali i japanskim pravilima. To je u Japanu naprosto nezamislivo da netko prekrši takvu uredbu i takvi se kažnjavaju gotovo kao što strojovo?e vlakova koji zakasne i samo jednu minutu izlažu ogromnim sankcijama. U japansku glavu naprosto ne može stati da si je netko isplatio i jen ve?u pla?u od onoga što je sveto pismo društva ove zemlje. Iako to nije to?no poznato, ali Ghosn si je isplatio i koji postotak ve?u pla?u! Tako da mu je omjer od 1:50, koliko tolerira japansko društvo bio tek nešto ve?i, ali bilo je to dovoljno da ga zatvore i da ga cijelo društvo prezre. I to bez obzira na to što je pred 18 godina preuzeo Nissan u teškim minusima koji su se mjerili u milijardama dolara i koje je pretvorio u ogromnu dobit. Nissan je od lovine postao lovac za njegova mandata, a kruna svega bilo je spajanje s Renaultom. Poslovna krivulja vinula se nebo, Alijansa je postala jedan od tri najve?a proizvo?a?a, a pred dvije godine nakon Dacije i Lade kupljen je i Mitsubishi. Upravo je pred nešto manje od dvije godine Carlos Ghosn i nama u Ženevi dao intervju kao ?elnik Mitsubishija. Ve? tada se dalo naslutiti da mu je status poljuljan, jer nije ga bilo više na ?elu Renault-Nissan alijanse i kao utjehu dali su mu da vodi Mitsubishi te da predstavi na salonu novitet simboli?nog imena Mitsubishi Eclipse. Tada je i za Ghosna o?igledno zapo?ela pomr?ina!

Nissanova interna istraga tako?er je Ghosna optužila za druga nedoli?na ponašanja, uklju?uju?i osobnu upotrebu imovine tvrtke, a optužili su i njegova bivšeg zamjenika Grega Kellyja Japanski istražitelji ustvrdili su kako njih dvojica nisu prijavili iznose odštete u izvještaju o vrijednosnim papirima na Tokijskoj burzi koji su bili manji od stvarnog iznosa. Tako su se ponašali “tijekom mnogih godina”, kazali su istražitelji.

– Nissan je pružao informacije japanskom državnom odvjetništvu i u potpunosti sura?ivao s istragom. Nastavit ?emo i dalje.

Iz Nissana je išlo i sljede?e priop?enje: – Nissan se duboko ispri?ava što izaziva veliku zabrinutost dioni?ara i dionika. Nastavit ?emo s radom na utvr?ivanju problema upravljanja i poštivanja zakona i poduzimanju odgovaraju?ih mjera. Nissan naglašava da dugogodišnje partnerstvo marke s Renaultom u sklopu Saveza Renault-Nissan-Mitsubishi “ostaje nepromijenjeno.”

Ghosn odlazi s mjesta predsjednika Renaulta

Carlos Ghosn službeno je odstupio s mjesta izvršnog direktora i predsjednika Renaulta, nakon sastanka upravnog odbora tvrtke po?etkom 2019. godine. Ghosn je odlu?io dobrovoljno podnijeti ostavku s mjesta na ?elu francuskog proizvo?a?a automobila. Renault je potvrdio još prošle godine da je prihvatio Ghosnovu ostavku i da je imenovao novog izvršnog direktora i predsjedatelja. Kao što se o?ekivalo, bivši izvršni direktor Michelina Jean-Dominique Senard izabran je za novog predsjednika Renaulta tijekom sastanka odbora, a Thierry Bollore, koji je vodio posao u Ghosnovoj odsutnosti, postao je Renault novi direktor. Zanimljivo je kako je prethodno dok je Ghosn bio u uzletu Senard tako?er prihvatio Ghosnovu poziciju predsjedatelja saveza Renault-Nissan-Mitsubishi nakon imenovanja na mjesto izvršnog direktora. Od tada je Upravni odbor Renaulta glasao za uklanjanje Thierryja Bollorea s mjesta izvršnog direktora. Trajna zamjena tek treba biti imenovana.

Koliko god i Renault i Nissan vješto izbjegavaju re?i da nešto ne štima u njihovim odnosima toliko ih bijeg jednog od najve?i managera svih vremena iznimno plaši. Ghosn nije repa bez korijena, nije industrijski strateg i lumen koji ?e tako olako prije?i preko onoga o ?emu se posljednjih godina žestoko pri?a. I on sam je nebrojeno puta kazao kako su najve?i balast još impulzivnijem rastu Alijanse upravo dvije države koje su se upletale i koje se uple?u u biznis Alijanse. Japansko ministarstvo pravosu?a kazalo je da ?e pokušati ishoditi Ghosnovo izru?enje iz Libanona gdje je održao prvu konferenciju otkako je uhi?en u studenome 2018., ali dvije zemlje nemaju zakon o me?usobnim izru?enjima. Japanske, ali i turske vlasti jer je Ghosn bježao preko Istanbula, istražuju na?ine na koji je prokrijum?aren u Bejrut, a Interpol je za Ghosnom izdao me?unarodnu tjeralicu.

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com