TEST: Citroen C3 Aircross Feel PureTech 110 BVM6

0
554

Citroën je pripremio odličnu ponudu za prostran i modularan SUV Citroën C3 Aircross Feel PureTech 110 S&S BVM6 s bogatom serijskom opremom, posebnim ponudama uz Citroën Financiranje i cijenom već od 119.900 kn.

Svi kupci prilikom kupnje ovog SUV-a stvorenog za kupce koji su ljubitelji stila, zadovoljstva i bijega iz svakodnevice, uz Citroën Financiranje Plus mogu iskoristiti dodatan popust od 5.500 kn. Bogata serijska oprema uključuje 7“ tablet, pomoć pri parkiranju straga, dvobojnu karoseriju, električne preklopive retrovizore i dr., a upravo takav primjerak našao se kod nas i na sedmodnevnom testu.Simpatičnog i otkačenog stila, slijedeći neke crte „lica“ manjeg brata rodio se izrazito praktičan C3 Aircross koji na tržištu opravdano mijenja Picasso model – jer ipak, gradski monovolumeni tržištu više nisu zanimljivi.
Ruku na srce, novi C3 Aircross oku je izrazito ugodan, možda na prvi pogled čudan, no svakako simpatičan. Prisjetimo se samo Nissan Jukea ili nedavno predstavljene Hyundai Kone.. da, Citroën C3 Aircross možda podsjeća na njih, možda i na Fiat 500L, no svakako trenutno nudi najoriginalniji izgled u svom segmentu.

Sprijeda izrazito ‘nabijen’, prepoznatljivog lica u ‘tri razine’ te visinom od 164 cm ističe se u moru bezličnih modela. Citroën sa ponosom navodi osam osnovnih boja karoserije i četiri za krov što uz ostale detalje rezultira mogučnošću od čak 90 različitih kombinacija – zanimljivo zar ne!?
Čekajte da vidite neobično postavljene krovne nosače, izvedbe aluminijskih naplataka ili naljepnice na stražnjim bočnim staklima.. ma ovaj kompaktni SUV u najmanju je ruku modna ikona za sve mlade koji vole biti prepoznatljivi.Osim visoko postavljenog prednjeg dijela u spomenute ‘tri razine’, bočna silueta prati ovu francusku avangardu na četiri kotača, pa čak i stražnji kraj odlično uklapa u cjelinu gdje iako dominiraju velika peta vrata, moderno oblikovana svjetla uz zanimljivu „kocka“ grafiku privlače poglede pri vožnji gradom. Spomenimo još sprijeda i straga postavljene odbojnike sa naglašenim aluminijskim detaljima koji neodoljivo podsjećaju na rasne terenske mogućnosti i uhvatiti ćete se u traženju 4×4 oznaka na karoseriji… no, ovdje oduševljenje mora splasnuti jer se C3 Aircross nudi samo sa pogonom na prednje kotače. Šteta, jer uvjereni smo kako bi ovaj model imao što pokazati i na nekim zahtjevnijim podlogama od penjanja na gradske pločnike.U interijeru prava obiteljska atmosfera, velika i udobna sjedala spremno će prihvatiti i one više od 180 cm, a u želji poboljšanja ergonomije Citroën je odlučio standardizirati interijer po uzoru na C3 i C4 Cactus čime je zapravo sam dizajn interijera klasičan, već viđen, ali uz par detalja u boji kako bi se razbila monotonija i sam interijer poprimio vanjski razigran i simpatičan stil. Pogađate, i unutar interijera moguće su kombinacije boja (čak pet različitih izvedbi), a sama izvedba djeluje ozbiljno, no previše je tvrde plastike koja bi s vremenom mogla postati škriputava.

Pozicija za upravljačem je odlična, povišena, uz izrazito dobru vidljivost na sve strane, te se stvara dojam upravljanja klasu većeg vozila. Prilikom duljih putovanja na testnom primjerku nedostaje naslon za ruku, dok oni koji su pak istim opremljeni mogli bi desni lakat učiniti bolnim zbog poprilično uskog i tvrdog naslona (uži je od ručne kočnice – koja u ovom modelu nije klasična što možete vidjeti i na slikama).
Instrumenti su analogni i pregledni, a preuzeti sa C3 modela uključujući i središnji ekran nakačen na centralnu konzolu. Izbornik je viđen kod svih modela PSA grupacije te ne nalazimo zamjerku kod čitljivosti ili same upotrebe istog.Praktičan i prostran interijer očituje se po ostavama i pregradama kako u vratima, tako i ispred suvozača gdje se nalazi hlađen i osvijetljen pretinac (prima bocu od 1,5 litru), dok ispod centralne konzole odnosno ispred mjenjača poprilično veliki prostor iskoristiv je za odlaganje mobilnog uređaja. Straga pak, dvije odrasle osobe imaju više nego dovoljno prostora za glave i koljena (pogotovo ukoliko je klupa odgurnuta maksimalno unazad). Pored Renault Capturea te njemačkog rođaka – Opel Crossland X, novi Citroën C3 Aircross stražnju klupu nudi na klizačima sa hodom od 15 cm, a ista je dijeljiva 2/3-1/3 čime ukoliko se preklopi nudi mogućnost utovara predmeta do 2,4 metra duljine. Upravo radi varijacija na temu pozicija stražnje klupe, prtljažni prostor varira od 410 do 520 litara što je više nego odlična brojka za automobil nešto dulji od 4 metra.U vožnji, novi Citroën C3 Aircross prije svega je udoban i stabilan. Prilikom jurcanja zavojima ne dolazi do naginjanja i ljuljanja, mekana sjedala pomažu udobnosti, no zbog slabijeg bočnog oslonca oni krupnije građe mogli bi imati problema sa zadržavanjem vlastite figure u sjedalu. Obzirom na udobnost, svakako vrijedi pohvaliti i odličnu izolaciju strujanja zraka što s obzirom na samu konstrukciju (visinu vozila, velike staklene površine, izražene krovne nosače) C3 Aircrossa u kabini je moguće maksimalno uživati i pri duljim putovanjima na većim brzinama.

Testni primjerak pokretan je benzincem koji iz 1,2 litre obujma potpomognut turbom nudi 110 KS. Navedeni trocilindraš okitio se u svojoj kategoriji titulom „motora godine“, a glavno pitanje koje se nameće je njegova šansa na tržištu pored već spomenutih i tržištu poznatih 1,5 litrenih dizelaša!?

Istina, prednost je u ovom trenutku pad prodaje dizelaša, povoljnija cijena benzina u odnosu na diesel te samim time u startu niža cijena kod kupovine automobila pokretanog benzinskim agregatom.

Malen no živahan benzinac veselo „frkće“ od niskih okretaja, pa tako već od 1500 okretaja dostupan je najveći okretni moment – 210 Nm što u praksi Citroen C3 Aircross sa 1200 kg čini relativno brzim automobilom. Mjenjački sklop proračunat je solidno, pa tako prve dvije brzine imaju kratke omjere, a treća i četvrta nešto dulje čime ovaj agregat postaje potentan i za kratka pretjecenja bez učestalog mijenjanja stupnjeva prijenosa. Turbo rupa jedva je osjetna, pa tako ovaj kompaktni crossover s mjesta do 100 km/h ubrzava za nešto više od 10 sekundi (10,6 sec) i kazaljku brzinomjera zaustavlja na gotovo 190 km/h.Na samom kraju spomenimo i potrošnju koja se na sedmodnevnom testu u kombiniranom režimu kretala između 6 i 7l što je s obzirom na samu konstrukciju vozila i „malen“ agregat odlično. Istina, uz tešku nogu na papučici gasa potrošnja se može penjati i na koju litru više, no sve u svemu u odnosu na skupljeg i slabijeg dizelaša s istim paketom opreme razliku u potrošnji od litru ili dvije na sto kilometara stavljamo u drugi plan.

TEHNIČKI PODACI – Citroën C3 Aircross Feel PureTech 110 BVM6
Motor: turbobenzinski, 3 cilindra, ugrađen sprijeda poprečno, 1199 ccm
Snaga: 81kW/110 KS pri 5500 o/min
Moment: 210 Nm pri 1500 o/min
Mjenjač: 5 – stupanjski, ručni
Pogon: na prednje kotače
Dimenzije: 4154x1756x1597 mm
Međuosovinski razmak: 2604 mm
Prtljažnik: 410 – 520 litara
Kočnice: sprijeda samoventilirajući diskovi, straga puni
Ubrzanje: 10,6 sec
Najveća brzina: 186 km/h
Potrošnja na testu: 6,5 l
Cijena testiranog modela: 119.900 kn (16.159 €)