TEST: Peugeot 3008 Allure PureTech 130 EAT8

0
680

U slučaju da zadnjih desetak godina niste pratili trendove, SUV automobili su pri samom vrhu potražnje. Prateći trendove, Peugeot se u igru uključio sa modelom 3008 i 5008, a još davne 2009.godine kada se na tržištu pojavio prvi model 3008-ice francuzi su jasno dali do znanja kako su spremni preuzeti svoj dio „kolača“ ponudivši pritom kvalitetan i prostran automobil, podignut od tla sa obilježjima crossovera.

Kako je vizualna forma prvog modela 3008 više  sličila MPV-u nego SUV-u, francuski dizajneri morali su radikalno promijeniti smjer svoje vizije SUV vozila.  Rezultat toga je zaista moderan, atraktivan i funkcionalan automobil koji se načelno na tržištu ponudio u dvije izvedbe – 3008 i 5008 kao model sa trećim redom sjedala i nešto većim gabaritima od manjeg brata.

Zadržavši sve kvalitete prethodne generacije 3008, pored komfora i praktičnosti, novoj generaciji dodan je i-cockpit te podnica podignuta čak 22 centimetra od tla. U kombinaciji sa futurističkim dizajnerskim rješenjima stvoren je oku ugodan i zanimljiv automobil koji se u velikoj ponudi ostalih proizvođača crossovera ističe već na prvi pogled.

3008 se svojim gabaritima ugurao u samu sredinu SUV segmenta, pa je tako čak 8 centimetara duži od prve generacije, a primjerice od Kie Sportage zaostaje tek koji centimetar. Po pitanju međuosovinskog razmaka 3008 pravi je rekoreder te nudi velikih 267,5 cm što je više nego dovoljno za prostranu unutrašnjost i zavidnu razinu komfora straga.

Zaštitni simbol, propeti lavić postavljen je visoko na masivnoj rešetki hladnjaka konkavnog oblika gdje se na rubovima nalaze upečatljivi farovi sa LED dnevnim svjetlima. Visoka bočna linija te poklopac motora uz naglašene blatobrane i stražnja ramena vizualno čine mišićav automobil, dok pak kratka naglo podrezana stražnjica s nakošenim krovom i malim staklom pojačava dojam muskulature. Tu su i moderna LED stražnja svjetla koja također prate vizualna dizajnerska rješenja ostalih modela ovog francuskog proizvođača.

Već kod prvog otvaranja vrata futuristički stil modernog interijera osvaja na prvu. Poznati i-cockpit smješten je i u ovom modelu, pa tako niz high-tech sustava počevši od zaslona visoke rezolucije iza upravljača s brojnim mogućnostima prikaza do središnje postavljenog multimedijalnog zaslona osjetljivog na dodir, a povezanog sa „klavirskom“ tipkovnicom pri dnu ostavljaju dojam pravog premium automobila. Forma prednje armature posebna je priča te svojim linijama odskače od viđenih rješenja i-cockpita u npr. 208 ili 308 modelima, odnosno  djeluje masivno i skupo, a zahvaljujući materijalima koji su korišteni kod izrade pokazuje i zavidnu razinu završne obrade. Jedina zamjerka su moderno postavljeni tekstilni elementi na samoj armaturi, a koji se slažu s materijalom presvlaka na sjedalima  i obloga na vratima. Naime, postavlja se pitanje izdržljivosti tekstila nakon nekoliko godina, kao i održavanje istog. Svakako vrijedi pohvaliti praktičnost, odnosno niz pretinaca koji su pored svega osvijetljeni kao i utori na vratima.

Sjedala su također vizualno jako atraktivna, a visina vozačevog sjedala u odnosu na podnicu veća je od udaljenosti podnice od tla pa tako u najnižoj poziciji sjedi se pola metra od ceste. Pri dužim putovanjima ne ostavljaju znakove umora na tijelu vozača i putnika, a straga ima dovoljno mjesta za tri odrasla putnika. Tu je i prtljažnik obujma 520 litara čime će zadovoljiti sve potrebe prosječne hrvatske obitelji.

  Sada već tradicionalno malen upravljač, gotovo trkaćih dimenzija ravno je podrezan u gornjem i donjem dijelu radi lakšeg pogleda na instrument ploču odnosno upadanja među koljena vozaču. Nova generacija i-cockpita riješila je probleme koje su imali vozači višeg rasta. Svakako vrijedi spomenuti i odličnu kameru koja pokriva kut od 180 stupnjeva odnosno omogućuje milimetarski precizno parkiranje. Uz senzore za parkiranje sprijeda i straga svaki ulazak/izlazak s parkinga oslobađa stresa one manje iskusne vozače. Unatoč gabaritima, novi 3008 kreće se izrazitom lakoćom čak i uskim gradskim ulicama.

Testni primjerak pokretan je benzinskim motorom, i to je upravo ono što ga čini posebnim. Sada, nameće se pitanje zašto bi bio poseban croosover pokretan benzinskim motorom!?

Ako upotrijebimo riječ downsizing koji je sve popularniji radi strogih normi o ispušnim plinovima i smanjenja potrošnje goriva stvari postaju jasnije, a ako tome spomenemo da je testni primjerak pokretan trocilindarskim agregatom od 1.2 litre obujma…

Posljedica toga sigurno je rasprava o trajnosti i kvaliteti takvog agregata, no činjenica je kako do sada još nema zabilježenih situacija „raspadanja“ niti nakon 100.000 prijeđenih kilometara. Istina, postoje oni bolji i lošiji trocilindraši, a kako se stari znanac snašao pod poklopcem osvježenog 3008 saznajte u sljedećim redovima.

Dobro nam poznati 1.2 – litreni 3-cilindarski turbo motor u PSA grupaciji je aktualan gotovo 8 godina, a u ovom slučaju raspolaže sa 130 KS te je uparen sa 8-stupanjskom automatikom. Već nakon prvih kilometara jasno je kako nema vidljivog nedostatka snage, a pripisujemo tome i činjenicu kako je 3008 postavljen na modernoj EMP2 platformi čime na vagu donosi nešto ispod 1400 kilograma.

Profinjen rad, osjetan potisak u leđa prilikom ubrzanja bez turbo rupe te odlična izolacija kako buke motora tako i vjetra ostavljaju dojam snažnijih modela, a 3008 sa ovim „malenim“ agregatom stotku hvata ispod 10 sekundi (9,7) gdje sve pohvale treba usmjeriti i ka odlično proračunatom automatskom mjenjaču. Upravo spomenuta automatika do izražaja dolazi na autocesti ili kod većih opterećenja gdje pametno traži pravi stupanj kako bi performanse i potrošnja bili maksimalno optimizirani.

3008 nije automobil sportskih ambicija, no prolasci kroz zavoje su sigurni zahvaljujući odličnim amortizerima sa dugim hodom gdje kotač ostaje oslonjen na podlogu. Automobil brzo pronalazi pravi oslonac i nema neugodnog naginjanja, iako ako se krene s pretjerivanjem  uočljivo je proširivanje putanje, odnosno blaga sporost upravljača pri povratku kotača u ravninu. Sam ovjes pruža zavidnu razinu udobnosti te sve neravnine upija s lakoćom.

Kroz sedmodnevno testiranje automobil nas je oduševio već spomenutom udobnošću i komforom, uglađenim motorom solidnih performansi te više nego razumnom potrošnjom od prosječnih 7,5 litara eurosupera.

Osvježeni Peugeot 3008 prava je mjera za sve urbano nastrojene mlade obitelji koje traže funkcionalan i atraktivan automobil, a zahvaljujući zaista živahnom „mališanu“ pod poklopcem motora navedenim epitetima dodali bi svakako i zabavan automobil prihvatljive potrošnje.

TEHNIČKI PODACI: Peugeot 3008 Allure PureTech 130 EAT8

Motor: turbobenzinski, 3 cilindra

Obujam: 1199 ccm

Snaga: 96 kW/130 KS na 5500/min

Moment: 230 Nm na 1750/min

Pogon: prednji

Mjenjač: automatski, 8 brzina

Dimenzije: 4450 x 1840 x 1620 mm

Prtljažnik: 520 litara

Gume: 225/55 R 18

Masa: 1395 kg

Najeveća brzina: 197 km/h

Ubrzanje 0-100 km/h: 9,7 sekundi

Potrošnja: 7,5 l/100 km

Cijena: 218.355 kuna (29.114 €)

S doplatama:  244.605 kuna (32.614 €)

OPREMA ALLURE: 18-colni alu naplaci Detroit • dodatno zatamnjena stražnja stakla • diodna dnevna svjetla i žmigavci • kromirani i metalni ukrasi • parkirni senzori sprijeda i straga • senzor kiše i svjetla • kožni volan • sjedala umjetna koža/tkanina • automatska dvozonska klima • preklopivo i po visini podesivo suvozačko sjedalo • multimedija • wifi • čitanje znakova…

DOPLATE: metalik boja • krovni nosači • parkirna kamera • 3D navigacija • bežično punjenje mobitela • keyless • rezervni kotač