TEST RABLJENOG: Mazda6 G165 Revolution

0
2218

Osluškujući stanje tržišta, prikupljajući sve povratne informacije, Japanci vrijedni kao i obično izmijenili su manje-više sve što je na prvoj seriji moglo biti bolje. Mazda6 s punim pravom svoje mjesto pod suncem može tražiti među najboljim automobilima srednje klase.

Kako Mazda nema automobil u gornjem segmentu srednje klase, boljim promatranjem „šestice“ jasno je kako su u Hiroshimi iskoristili trik kojim su se prije služili mnogi. U Mazdi je jasno naglašen balans između udobnosti i prostora čime je veoma blizu onoga što nude predstavnici gornje srednje klase (A6, E klasa…). Kako god, svi se slažu kako je Mazda6 odličan primjerak automobila srednje klase, inzistirajući kako bi joj za ulazak u više društvo ipak trebali adekvatniji motori većeg obujma i snage.

Ovaj rabljeni primjerak doživio je prije tri godine zatezanje bora gdje su vanjskim redizajnom nastale minimalne kozmetičke korekcije na prednjem dijelu vozila, točnije braniku i masci hladnjaka. Uz bogatije pakete opreme prisutna je i nova grafika u kućištima prednjih LED svjetala te drugačiji promjer prednjih LED svejtala za maglu. Osvježena je paleta boja i felgi. Mazda6 čistokrvni je konfekcijski automobil, među najljepšima u klasi, a nastavlja upravo tamo gdje je prethodnica stala. Točku na „i“ ovog savršenog dizajna stavljaju 19 inčni alu naplatci koji savršeno popunjavaju pozamašne otvore ispod blatobrana.

Najveće promjene vidljive su u interijeru koji je doživio poprilično osvježenje. U odnosu na prethodnu verziju koja je bila klonirana verzija CX-5 modela, ovdje je vidljivo kako je Mazda6 dobila drugačiju centralnu konzolu, drugačije kontrole provjetravanja, novi i veći display multimedijskog sistema, novu grafiku na intrument tabli, „head up“ display, bolja sjedala…. mogli bi tako nabrajati u nedogled. Umjesto klasične ručne kočnice tu je i tipka za elektronsko aktiviranje parkirne kočnice, a ono malo plastičnih dijelova u interijeru koji u konkretnom slučaju nisu presvučeni crnom kožom pod prstima odaju vrhunsku kvalitetu pa tako i nakon 120 000 prijeđenih kilometara u testiranom modelu nema suvišnih zvukova.

Naglašeno „high tech“ okruženje prisutno je u Mazdi6 već pri prvom skidanju ruku sa upravljača, dok kamere, radari i senzori automobilom gotovo upravljaju samostalno. Vozaču bi mogao zasmetati ne ergonomičan razmještaj pojedinih komandi, što je zapravo čest problem u većini današnjih maksimalno opremljenih automobila. Pri tome mislimo na poprilično nespretno postavljen „uložak kemijske olovke“ kojim se nezgodnim provlačenjem ruke kroz volan resetira kilomeraža i podešava razina osvjetljenja instrumenata, ili pak start-stop tipka za paljenje vozila koja je visoko na centralnoj konzoli uz sami display multimedijskog sustava.

Odlična ponuda prostora, dodatno poboljšana razina zvučne izolacije, udobna grijana sjedala i vrhunski audo sistem Bose bez problema vas mogu natjerati na putovanja koja će trajati satima. Vozač će u noćnim uvjetima vožnje biti posebno počašćen izvanrednim LED svjetlima, što znatno smanjuje zamor i usput povećava aktivnu sigurnost. Za prvi korak do savršenog automobila, iz perspektive vozača, podešavanje trokrakog upravljača po dubini trebalo bi biti malo raskošnije, isključivo zbog dugonogih vozača ili vozačica. Kad smo već kod upravljača, mislimo da bi povratna informacija pod prstima bila još preciznija kada bi asistencija električnog servo-pojačivača bila malo diskretnija u situacijama bržeg prolaska kroz zahtjevnije zavoje. Bio bi to Mazdin drugi korak do savršenog. Ono što se uz ovaj redizajn ne vidi, ali se osjeća, je dorađen ovjes koji bezrezervno pokazuje da je u ljubavi sa zavojima, baš kao što su to bili i ovjesi u prethodne dvije generacije Mazde6. Auto “leži” veoma dobro. U zavojima nema naglašenog lateralnog naginjanja, niti naznake da je u nosu automobila smješten motor. Na suhom asfaltu provlačili smo se bez asistiranja ESP-a i tamo gdje to nismo očekivali. Na mokrom asfaltu nije išlo tako glatko s prijenosom snage na podlogu, ali smo svu krivnju prebacili na račun guma koje su pred zamjenu.

Uz odličan paket opreme za očekivati je snažan dizelaški agregat, no ovaj primjerak pod poklopcem krije benzinski dvolitreni agregat snage 165 ks. Sa svojih 210 Nm okretnog momenta, ubrzanjem s mjesta do 100 za 9.1 sekundu ili maksimalnih 216 km/h neće oduševiti mnoge, no isto tako uz razmjerno držanje okretaja u višem režimu vrtnje ovaj automobil ima potencijala biti brz i zabavan. Iako ima poprilično mali okretni moment, motor je elastičan u prva četiri stupnja prijenosa, kod prebacivanja u peti ili šesti stupanj morate računati i na veće putne brzine, a ne suhoparno vucaranje gradskim kolonama. Šesterostupanjski ručni mjenjač odlično surađuje sa motorom odnosno cjelokupnim vozilom te je brz i precizan, među najboljim sklopovima na cijelom vozilu. Kao što smo spomenuli, ovjes je odličan i doslovce vas tjera da svakim prolaskom kroz zavoj tražite još veću ulaznu brzinu.

Teško ostvarivi deklarirani podaci o potrošnji nekog vozila i ovdje imaju svoju priču, jasno je kako postoje određena odstupanja, no naša mjerenja na poprilično velikoj testnoj kilometraži od 1500 km bacila su prosjek od 7,8 litara na 100 km. Trećinu kilometraže proveli smo u gradu, dok je ostatak otpao na autoceste i lokalne ceste. Ne moramo niti spominjati kako u ni jednom trenutku nismo bili najsporiji na cesti čime ovakav prosjek izaziva naše oduševljenje. Vlasnik napominje kako je u tri godine korištenja nije uspio natjerati ispod 7,5 litara eurosupera. Mazdina SkyActiv tehnologija koja u slobodnom prijevodu predstavlja niz tehničkih rješenja kojima su inženjeri nastojali dobiti što bolje performanse uz smanjenu potrošnju goriva i emisiju štetnih plinova nalazi se i u ovom modelu. U slučaju Mazde6 mnogo toga je pošlo za rukom, od dodatnog smanjenja mase automobila do odlične aerodinamike, što znači kako SkyActive nije samo zgodan reklamni slogan.

U tri godine otkako je na cesti i bez pogovora “odradila” zavidnu kilometražu ova “šestica” nije zahtijevala dodatna ulaganja pored redovitih servisnih intervala što svakako ide u prilog pričama o pouzdanosti japanskih automobila.

Najteži dio ostavljen je za kraj! Je li Mazda6 kao rabljeni benzinac isplativa kupnja? Uspoređujući je sa slično opremljenom i motoriziranom konkurencijom uz epitete koji godinama prate Mazdine automobile ova “šestica” trebala bi potencijalnom kupcu biti zanmljiva.. ALI… iako je vrijednost vozila u odnosu na novo nakon tri godine gotovo u pola manja na našem tržištu će svakako kupci radije izbor svesti na jedan od glavna tri njemačka konkurenta i to ponajprije radi uvriježenog mišljenja o kvaliteti i pouzdanosti njemačkih automobila.

TEHNIČKI PODACI Mazda6 G165 Revolution:

Motor: četiri cilindra, benzinski

Obujam: 1998 ccm

Snaga: 121kW/165 KS @ 5000 o/min

Najveći okretni moment: 210 Nm @ 4000 o/min

Pogon: prednji (FWD)

Mjenjač: šest stupnjeva, ručni

D/Š/V: 4870/1840/1450

0-100 km/h: 9,1 s

Najveća brzina: 216 km/h

Potrošnja: 7,8 l

Prtljažnik: 480 litara

Masa: 1305 kg

Cijena: 139.000 kn (18.750 €)