TEST: Ford Ranger LIMITED 2.2TDCi

0
7

Velik, čvrst i atraktivan glavni su epiteti novog Ford Rangera. Već na prvi pogled jasno je kako ovaj impozantni terenac ima zadatak vladati netaknutim bespućima i tjeskobno se osjećati unutar grada i uskih ulica.

Sve češći gost na hrvatskim cestama našao se i kod nas na testu… osvježen, bogato opremeljen i nešto snažniji u odnosu na prethodnika Ford Ranger američku kulturu širi ostatkom svijeta.

Prema statističkim podacima ovakvi automobili izvan američkog tržišta traže se sa bogatom opremom, a ponajviše iz razloga što su europski kupci u ovom segmentu poprilično izbirljivi. Istina je kako su ovakvi automobili oduvijek bili radni strojevi izdržljivi poput mazgi, te je njihova primarna namjena upravo robustnost i izdržljivost, no svjedoci smo radikalnog zaokreta. Sjećamo se svi najčešćeg gosta naših prometnica – Toyote Hilux koja je bila robustna i ne tako lijepo oblikovana, bazično opremljena i vizualno spremna za teške uvjete. Takvi automobili nisu bili primamljivi kao „every day car“, već isključivo za svoju strogu namjenu. Nakon Hiluxa našao se tu i Mitsubishi L200, zatim Volkswagenov Amarok, ne tako davno i Mercedesova X klasa od kojih se posljednja dva spomenuta modela osim atraktivno oblikovanog tijela mogu pohvaliti i opremom viđenom u automobilima više srednje klase. Upravo evolucijom dizajna, tehnologije, ekološke prihvatljivosti i potreba svakodnevnice „kamioneti“ popularno zvani pick-up u svom punom kapacitetu počinju služiti kao svakodnevni putnički automobili. Olakotna je činjenica i to što pravi terenci izumiru pred navalom SUV-ova, a pick-up modeli zadržavaju osnovne karakteristike terenskih vozila.

Ford Ranger izrazito je robustan automobil, dizajniran s ciljem odmaka od klasičnih „starih“ pick up modela, sve kako bi radni automobil postao privlačan široj masi. Ranger tako svojim izgledom šalje suprotnu sliku – izgleda previše luksuzno da bi na njega natovarili „kubik“ pijeska ili dvije freze.

Ogromna rešetka hladnjaka, visoko postavljeni farovi oštrog dizajna, aluminijske felge, ogromni pragovi (stepenica za ulazak u vozilo) te u cjelini skladna i privlačna linija s obzirom na same gabarite vozila upravo su sve ono što je prije desetak godina bilo nezamislivo u ovoj klasi.

Testni model nudi i stražnju klupu odnosno popularno nazvan double cab (dvostruka kabina) čime je spreman prihvatiti četiri odrasla putnika baš kao i primjerice bilo koji automobil srednje klase. Veliki međuosovinski razmak osigurao je dovoljno prostora na stražnjoj klupi, a ista ne umara ni prilikom duljih putovanja iako je postavljena gotovo pod 90 stupnjeva. Sprijeda pak električno pokretana i grijana sjedala dodatno presvučena kožom spremno prihvaćaju vozača nudeći mu dobar bočni oslonac i visoko postavljeni položaj za volanom. Na prvu, potrebno se je priviknuti na samu poziciju s obzirom na dimenzije vozila, relativno široke A nosače te velike retrovizore što primjerice zna smetati samoj preglednosti u vožnji gradom ili kod vožnje zavojiima. S druge strane osjećaj u vožnji je odličan i pored vozača sami putnici u ovom automobilu osjećaju se moćno i sigurno.

Ford Ranger tako svojim putnicima nudi svu silu tehnologije počevši od pomoći za vožnju izvan asfalta, pomoći pri naglom kočenju i elektronske kontrole stabilnosti, kretanja na uzbrdici ili pak spuštanja nizbrdicom, upozorenja o napuštanju vozne trake ili detekcije objekata pred automobilom, zaštite od prevrtanja – Roll-overMitigation (Ublažavanje prevrtanja – prati vozilo i identificira opasne uvjete vožnje koje bi mogle dovesti do prevrtanja gdje sustav aktivira intervenciju elektronske kontrole stabilnosti, kontrolu brzine i vraća stabilnost) do multifunkcionalnog upravljača, poludigitalnog sučelja ispred vozača i nama zanimljivog i odličnog infotainment sustava.

5,3 metra dugačak terenac opremljen je i parking senzorima sprijeda i straga kao i kamerom za vožnju unazad, dok „tovarni“ prostor iza kabine spremno prihvaća europaletu i još nešto sitnica. Svakako treba spomenuti kako se u području sanduka nalazi i 12V utičnica, a cijeli sanduk obložen je jakom profiliranom plastikom čime se naglašava trajnost ali i vizualna privlačnost.

Testni primjerak pokretan je 160 KS snažnim 2,2-litrenim dizelašem potpomognut turbom, a uparen je sa ručnim šeststupanjskim mjenjačem i pogonom na sve kotače. S obzirom da se opcijski pogon na sve kotače može isključiti snaga se prebacuje na stražnju osovinu, a nudi i mogućnost skraćenih omjera prijenosa za vožnju u ekstremnim uvjetima.  U osnovi relativno slab agregat s obzirom na gabarite i masu (2209 kg) vozila dah najčešće gubi u vožnji autocestom kod uzbrdica, no realno ovakav automobil nije niti namjenjen pretjeranom jurcanju, brzim prolascima kroz zavoje ili pak hrvatskim vozačima usađenom mišljenju da budu prvi na semaforu. Spmenimo još i prihvatljivu prosječnu potrošnju od 10 litara eurodizela kao i ovjes koji dobro upija sve neravnine, nešto je tvrđi kod prelazaka preko poprečno postavljenih ležećih policajaca, no bez ikakve muke svladava penjanje na gradske ivičnjake ili pak terenski zahtjevne podloge uz najveću dubinu gaza u klasi (do 800mm dubine vode).

U prilog tome svakako idu i 17“ alu naplatci s gumama spremnim za vožnju i po najnepristupačnijim terenima čime ovaj automobil zaokružuje priču i opravdava naziv pravog terenca. Kod naglih promjena smjera karoserija se ne naginje, a povratne informacije na upravljaču su pravovremene čime je novi Ranger više nego zabavan u vožnji. Pohvalna je i odlična izolacija buke kako samog agregata tako i vjetra, dok maksimalna brzina od 180 km/h zadovoljava i sve one koji se upute na dulja putovanja

Cijena od 329.777kn koliko stoji ovaj „man in black“ opravdava bogatu opremu, dizajn koji privlači poglede u prolasku te izdržljivost i široku namjenu, no ne i ono što se skriva ispod poklopca motora.

TEHNIČKI PODACI – Ford Ranger LIMITED 2.2TDCi 160KS
Motor: turbodizelski, 4 cilindra, ugrađen sprijeda uzdužno, 2198 ccm

Snaga: 117kW/160 KS pri 3700 o/min

Moment: 385 Nm pri 1500-2500 o/min

Mjenjač: 6 – stupanjski, ručni

Pogon: na sve kotače – 4×4

Dimenzije d/š/v: 5354x1840x1860 mm

Međuosovinski razmak: 3220 mm

Kutija za teret: 1,549 x 1,560 mm – 1,199 kg maksimalni bruto kapacitet nosivosti

Kočnice: sprijeda samoventilirajući diskovi, straga puni

Ubrzanje: 11,8 sec

Najveća brzina: 180 km/h

Potrošnja na testu: 10 l

Cijena testiranog modela: 329.777,00 kn (44.564,46 €)

Photo by: Robert Pichler