TEST: Hyundai i30 N Performance by Boris Durlen

0
1116

Neo?ekivan pretendent na vrh klase sportaša C-segmenta stigao je u obliku modela Hyundai i30 N, a ve? prvim kilometrima korejski ratnik dokazao je kako nije nimalo lošiji od Renaul Meganea R.S., Ford Focusa ST, Peugeota 308 GTi, Volkswagen Golfa GTI…

Rijetko smo koji automobil preuzeli s tolikim zanimanjem kao Hyundai i30 N. Prvi put smo ga isprobali još krajem 2017. godine, me?u prvima u Hrvatskoj, ali niti ponovno druženje nije bilo nimalo manje uzbudljivo. Ne zato što je najljepši, najsnažniji ili najbrži, nego zato što su svi strani mediji isticali kako nudi najbolji paket na tržištu. Posebno nas je pritom intrigirala ?injenica da je korejski proizvo?a? hrabro odlu?io zakora?iti u segment u kojem profitabilnost nije u fokusu, nego bildanje rejtinga, a svaka pogreška se skupo pla?a. Realno, mogli su i bez toga. Nigdje ne piše da i30 mora imati i sportski izvedbu. No, južnokorejski proizvo?a? dobro je procijenio kako je vrijeme za dodatan iskorak. Kako je vrijeme da se njihov igra? C-segmenta preseli iz ‘best-buy’ kategorije u kategoriju kad postaje poželjan, kad ljudi o njemu pri?aju s respektom.

Na tu transformaciju pripremili su se dovla?enjem iznimno kvalitetnih kadrova. I Klasu Köster i Albert Biermann igrali su klju?ne uloge u Mercedes-AMG-u i BMW M-u. No, ovdje su temeljne postavke druk?ije. Radi se o kompaktu, s turbobenzinskim 4-cilindrašem, prednjim pogonom, ru?nim mjenja?em… Dinamika vozila sjetno je razli?ita. Ali ništa od toga nije ih dalo zbuniti. Doradili su Hyundai i30 N na najbolji mogu?i na?in i postigli rezultat koji izaziva poštovanje. Kao što smo ve? konstatirali… Nije niti najbrži niti najsnažniji, ali je najkompletniji sportaš C-segmenta, jer na vrhunski na?in objedinjava funkcionalnost, smiren temperament i udobnost baznog modela, s oštrim upravljanjem, iznimnom stabilnoš?u i divljim karakterom 275 KS snažnog jurišnika. Kako su korejski menadžeri posegnuli za znanjem dvojice iskusnih Nijemaca, tako smo i mi posegnuli za proslavljenim automobilistom. Legendaran Boris Durlen isprobao je Hyundai i30 N i pružio nam pogled na njega iz kuta profesionalca. Dakle, nastavak teksta iz pera Borisa…

Višegodišnje trka?ko iskustvo daje mi pravo da mogu komparirati sve moje epohe u auto sportu. Od neponovljivog BMW-a 2002 tii, sa 170 KS, pa sve do Ford Escorta Coswortha grupe E sa 600 KS. Više od trideset godina bavljenja automobilizmom, kao i preko 400 utrka u svim disciplinama auto sporta, Rally, krug, brdo off roud i s velikim brojem osvojenih naslova prvaka… Što se ti?e i30 N na prvi je pogled jasno da je vo?ena briga o svakom detalju. To prepoznaješ ?im sjedneš u auto, a u vožnji vidiš i imaš osje?aj da je u projektu razvoja tog sportaša bilo uklju?eno više razli?itih genijalaca koji su ponudili optimalan paket rješenja. Konfiguracija podešavanja automobila koju sam odabireš, a koja nudi druk?ije performanse i osje?aj u vožnji uistinu je prava stvar. Takve mogu?nosti su upravo ono što ti treba da odabereš idealan balans i kontrolu u vožnji. To odmah prepoznaju voza?i s iskustvom. Sve je po?elo namjerom da provozam svog dugogodišnjeg prijatelja iz Uefe, Švicarca koji obožava sportske automobile. Kako je Hyundai marketinški sve prisutniji u nogometu ?ekao sam priliku da do?e u Hrvatsku. Naravno faktor iznena?enja bio je potpun kada sam se pojavio na aerodromu i kad je sjeo u auto.


Ništa nisu prepustili slu?aju pa je iz Mercedes-AMG-a stigao Klasu Köster, a iz BMW M odjela Albert Biermann. Njihov rukopis itekako je vidljiv pa je Hyundai i30 N ugodno iznenadio i struku i publiku

Od tog trenutka sve je palo u drugi plan. Moje prvo pitanje bilo je gdje ?emo na ru?ak, a on k’o iz puške – kakav ru?ak idemo na Sljeme, jer mu je ostala u sje?anju moja trka na Sljemenu na kojoj sam pobijedio, a on je bio prisutan. Naravno da ga nisam imao srca odbiti. Naredna dva sata gore dole, sve opcije Sljemena dugo-kratko, a pravi trka?i znaju zašto je posebno zahtjevna brza vožnja nizbrdo. Ko?nice rade besprijekorno. Ništa se ne dimi na Lagvi?u. Bez problema usporavam, stajem, jedino su se gume zagrijale. I to je sve.

Nakon oštre vožnje idemo na zasluženi ru?ak u restoran s prekrasnim pogledom na Zagreb. Prijatelj ne može do?i k sebi i ne vjeruje da jedan serijski auto može ponuditi takvu sigurnu, a istodobno adrenalinom nabijenu vožnju. Nemamo puno vremena. Obaveze su velike. ?eka nas priprema turnira i pregleda objekata u Karlovcu. Do tamo idemo autocestom. ‘Veži se. Polije?emo.’ – u šali mu govorim. Iskusio je vožnju koja daje druga?iji užitak. Kad se i30 N prebaci u program suprotan trka?em karakteru i dalje se ne gubi osje?aj mo?i i ponosa.


?istokrvnih 275 KS ne?e izazvati strahopoštovanje, jer pojedini konkurenti iz istog obujma izvla?e i više od 300 KS, ali motor ima vatreni temperament, naglašen izvrsnim mjenja?em i elektronikom koja sama dodaje me?ugas pa je rafalna paljba iz ‘ispušnih topova’ svakodnevica

Nevjerojatno je da za takav automobil tvornica daje apsolutnu garanciju od pet godina što je o?iti dokaz da se ugra?eni dijelovi koriste u trka?im automobilima koji su izloženi ekstremnim uvjetima rada. Smatram da je svaka lipa uložena u ovaj automobil pun pogodak, a ujedno je cjenovno prihvatljiv za široki spektar kupaca. Pet dana prošlo je u trenu. Od bajne Opatije okupane suncem, u laganoj vožnji kroz grad u R programu s laganim detonacijama ispušnih cijevi, atraktivnom svijetlo plavom bojom ni ozbiljne dame nisu mogle ostat ravnodušne.

Naravno Zagreb je posebna pri?a. Nekoliko dana i no?nih vožnji te susreta sa u žargonu re?eno uli?nim trka?ima bila je neizbježna tema. Apsolutno svi su bili oduševljeni performansama korejskog sportaša. Imaš auto koji ima sve. I više od toga jer je tvornica predvidjela i mislila na sve. Imaš i automatski me?ugas kada šaltaš u nižu brzinu kako bi izmjena bila što preciznija. To se posebno dojmilo one koji su takvu tehniku koristili u vremenima kada je FAP bio ?udo od kamiona.

Posebno poglavlje su nekadašnji trka?i koji su vozili ozbiljne trka?e aute. Neovisno jesu li bili voza?i ili suvoza?i i dan danas voze aute od 300 i više konja kada idu na plac. Apsolutno svi su dali pozitivno mišljenje o Hyundaiju i30 N, a pogotovo u odnosu na uloženo i dobiveno. I kako to obi?no biva, sve što je lijepo kratko traje pa smo se i mi morali oprostiti od našeg ljubimca koji nam je u kratkom vremenu prirastao srcu, i naposljetku kao Herby u filmu, samo što nije zaplakao i onako tužno rekao – „Bok de?ki, odnosno vidimo se ! …“

Tekst: Boris Durlen i Kristian Sikavi?ev

TEHNI?KI PODACI – Hyundai i30 N Performance
Motor: turbobenzinski, 4 cilindra, ugra?en sprijeda popre?no
Obujam: 1998 ccm
Provrt i hod: 86,0 x 86,0 mm
Snaga: 202 kW/275 KS pri 6000/min
Moment: 353 Nm pri 1450-4500/min
Mjenja?: 6-stupanjski ru?ni
Pogon: na prednje kota?e
Dimenzije: 4335 x 1795 x 1447 mm
Me?uosovinski razmak: 2650 mm
Masa: 1429 kg
Prtljažnik: 395/1301 l
Ko?nice: sprijeda samoventilirani diskovi 345 mm, straga puni 314 mm
Gume: 235/35 R19
Ubrzanje: 6,1 s
Najve?a brzina: 250 km/h
Potrošnja: 9,7/5,7/7,1 l
Potrošnja na testu: 11,4 l
Cijena testiranog modela: 272.990 kn (36.890 eura)

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com