TEST: Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi AT8 4WD

0
4

Gotovo punoljetnog imena, Hyundai Santa Fe krenuo je u žestoku ofenzivu, prije svega na američko tržište gdje je bio jako uspješan. Pomalo „čudan“ SUV za pojmove američkih kupaca, i egzotičan za one europske najbolje dane slave proživio je upravo na američkom tlu. Upravo sa jednakom željom uspjeha svojih prethodnika u četvrtoj generaciji grabi ka osvajanju svjetskog tržišta.

Svakom generacijom Santa Fe postaje veći, a radikalni stilski pomak vidljiv je upravo na posljednjoj – četvrtoj koja se našla i kod nas na testu. Stilski elementi koje je Hyundai čvrsto utemeljio na svojim modelima vidljiv je i na novom Santa Fe-u. Na prvu podsjeća na ogromnu Konu, pogotovo sprijeda!

Velika i masivna sačasta rešetka hladnjaka, dugačak poklopac motora, svjetlosni sklop u dva segmenta te naglašeni bokovi osnovne su crte ovog modela. Na cesti ne prolazi neopaženo, prije svega ne zbog dimenzija već stilskih elemenata koji su pomalo i neobični. Na ovom automobilu kromiranih detalja ima u izobilju – od debelih lajsni na pragovima do okvira oko prozora, a odlično se uklapaju i felge te krovni nosači cijelom dužinom spojeni sa krovom baš poput šina. Straga pak, svjetla sa naglašenim 3D efektom, no baš kao i sprijeda podijeljena sa u dva segmenta pa su tako pokazivači smjera relativno nisko pozicionirani na braniku. Na desnoj strani nalaze se dvije ispušne cijevi kao da su „preslikane“ sa novog Tucsona.

Otvaranjem masivnih vrata vidljiv je dašak luksuza gdje u pravilu „sirovih“ materijala kakve smo navikli viđati u terencima nema niti u tragovima. Superiornost ovog SUV-a naglašena je kvalitetnom plastikom, odličnom završnom obradom, kožnim detaljima i oblogama te mnogo staklenih površina. Svojevrstan Hyundaijev stil dakle, nalazimo i unutar interijera, no zamjerka ide na pojedine elemente koji previše podsjećaju na ostale modele iz ponude.

Spomenuta kvaliteta plastike odnosno biranih materijala kod izrade interijera, preciznost spojeva te bogata oprema Hyundai Santa Fe ozbiljno podižu stepenicu više na sam ulazak u premium klasu. Prostrana unutrašnjost u smirujućim tonovima boja nudi obilje prostora, kako sprijeda tako i straga. Vozačka pozicija se nalazi bez poteškoća zahvaljujući podesivosti sjedala ali i upravljača, odličnoj preglednosti te izrazito naglašenoj ergonomiji. Prednja sjedala su grijana i hlađena, tu je i hvale vrijedno grijanje upravljača (izrazito korisno u hladna zimska jutra) te naglašeno modularna stražnja grijana klupa koja će spremno prihvatiti i tri odrasla putnika. Infotaiment sistem viđen je kod kućnih modela te je u pravilu jedina zamjerka upravo na njega s obzirom na sve ostale detalje koje Santa Fe nudi, očekivali smo egzotičniji sistem. No, ozvučenju ne možemo naći mane, a potpisuje ga američki premium proizvođač Krell. Prtljažnik nudi 620 litara obujma te preklapanjem stražnje klupe bez problema nudi mogućnost selidbe četveročlane obitelji.

Testni model pokretan je dizelskim agregatom koji iz 2,2 litre obujma potpomognut turbom istiskuje 200 KS te 440 Nm okretnog momenta. Uparen sa 8-stupanjskim automatskim mjenjačem nudi odlična i uglađena ubrzanja na semaforima, no i kod pretjecanja. „Stotku“ hvata ispod 10 sekundi, što je s obzirom na dimenzije vozila (477cm) i masu (1.9t) te automatski mjenjač odlična brojka. Među ubrzanja su trenutna pa tako nema problema ni kod pretjecanja uzbrdo. Maksimalna brzina prelazi za neke još uvijek magičnih 200 km/h, no kod ovakvog modela to nije toliko ni važno. Četiri moda vožnje (comfort-sport-eco-smart) pronaći će svoje mjesto kod svih tipova vozača. Zamjerka koja u pravilu i nije na štetu nešto je osjetnije naginjanje karoserije prilikom bržeg prolaska kroz zavoje, a zahvaljujući odličnoj izolaciji buke rada motora ili udara vjetra te snažnog motora u kombinaciji odličnog automatskog mjenjača često ćete se uhvatiti u prekoračenju brzine, samim time možda i nešto bržih ulazaka u zavoje. 18,5 cm udaljenosti od tla Santa Fe spremno će asfalt zamijeniti i nekim poljskim putem, a u prilog tome ide i solidan pogon na sve kotače – Htrac. Santa Fe nudi i mogućnost potpunog blokiranja srednjeg diferencijala čime blago ulazi u off-road klasu, no prije nego skrenete na blatnjavi put imajte na umu kako su na vozilu 19“ alu kotači.   U praksi kako na asfaltu tako i izvan njega Santa Fe pruža maksimalni komfor svojim putnicima svim blagodatima tehnoloških rješenja.

Odlične izrade, atraktivnog dizajna, prostran te bogato opremljen Hyundai Santa Fe spreman je na nove pobjede i suvereno grabi zauzeti mjesto u vrhu svoje klase. Cijena… dobro odmjerena s obzirom na prethodno navedene činjenice ali i snažan motor prihvatljive potrošnje (u prosjeku 9.5 litara) te odličnih performansi. Sve u svemu odličan omjer uloženog i dobivenog.

TEHNIČKI PODACI – Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi AT8 4WD

Motor: turbodizelski, 4 cilindra, ugrađen sprijeda poprečno

Obujam: 2199 ccm

Provrt i hod: 85,4 x 96mm

Snaga: 147 kW/200 KS pri 3800/min

Moment: 440 Nm pri 1750 – 2750/min

Mjenjač: 8-stupanjski automatski

Pogon: prilagodljivi 4×4, blokada diferencijala

Dimenzije: 4770 x 1890 x 1680 mm

Međuosovinski razmak: 2765 mm

Masa: 1930 kg

Prtljažnik: 625l

Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi, straga diskovi

Gume: 235/55 R19

Ubrzanje: 9,3 s

Najveća brzina: 205 km/h

Potrošnja: 7,3/5,4/6,1 l

Potrošnja na testu: 9,5 l

Cijena testiranog modela: 443.034 kn (59.071 eura)