Toyota Celica GT-Four: zanimljivosti

0
2606

Toyota Celica GT-Four, turbobenzinska Celica s pogonom na sve kota?e, proizvodila se u tri generacije, od 1986. do 1999. Sa svakom novom generacijom, Toyota je optimizirala aerodinamiku (npr. “duck tail” spojler), otvore za hla?enje, ovjes (dodatne spone radi poboljšavanja geometrije MacPherson i multilink ovjesa), unaprijedila korištenje aluminija, spiralno ventiliranih diskova, projektiranje zona deformacije, kut izme?u ventila itd. Koristili su se i senzori za lateralnu G-silu, viskozni srednišnji i torsen stražnji diferencijal, nosa?i motora ispunjeni teku?inom, i servo volana koji se prilago?ava brzini kretanja. Motor je u GT-Four bio ugra?ivan popre?no, a pogon je bio na sve kota?e.

?etverocilindri?ni 3S-GTE (provrt i hod 86 mm; 1998 cm3) s turbopunja?em (dva otvora za ispušne plinove) i intercoolerom koristi plasti?nu usisnu granu (radi smanjenja prijenosa topline s motora na usisni zrak) s rezonatorom koji optimizira usisni puls, olakšanu ispušnu granu s katalizatorom postavljenim blizu po?etka (radi bržeg zagrijavanja), ACIS (Acoustic control induction system; varijabilna duljina usisne grane, ventil preusmjeruje usisni zrak) i Toyota Direct Ignition (jedna zavojnica za paljenje po svje?ici, smanjuju se visokonaponski gubici, a paljenjem upravlja ra?unalo).

GT-Four bila je uspješna i na WRC-u, a uz nju je vezan i jedan od najdomišljatijih slu?aja “zaobilaženja” pravila trka?e klase. Jedan dio WRC pravilnika opisivao je restriktor, prepreku u usisu (npr. cijev odre?enog promjera) koja je ograni?avala koli?inu zraka koju je motor mogao koristiti (u jeku gotovo neregulirane, ali na žalost fatalne Grupe B, ukinute nakon sezone 1986.). Toyotini mehani?ari sastavili su sklop usisne grane, turbine i restriktora tako da su se, kada su se me?usobno povezali i pritegnuli, rubovi ku?išta turbine na koje je nasjedao restriktor ponašali kao klinovi (uz još par trikova s oprugama) i izbili restriktor 5 mm dalje od usisa turbine, dozvoljavaju?i ulaz dodatnog zraka u turbokompresor. Automobil je prolazio tehni?ku inspekciju jer je restriktor “sjeo” na mjesto i prikrio ?itavi mehanizam ?im su se vijci malo otpustili. Ipak, mogu?e zbog par krivo upu?enih rije?i, varanje je otkriveno i 1995. Toyota Team Europe ekipa dobila je i zabranu nastupanja u trajanju jedne godine, ali FIA inspektori su se prakti?ki divili mehani?kom umije?u uloženom u zahvat na restriktoru. Ina?e, procijenjeno je da je tih 5 mm omogu?ilo usis 25% dodatnog zraka i do dodatnih 50 KS (iznad dozvoljenih 300 KS).

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com