Trka?i Peugeot 406 Coupe

0
2880

Dva francuska V6 motora

Od sportskih automobila, Peugeot je poznat po više modela: npr. 309 GTi, 205 T16 iz reli Grupe B, ili 405 Turbo 16 kojim je Ari Vatanen 1988. postavio rekordno vrijeme na usponu na Pikes Peak, što je zabilježeno zanimljivim filmom Climb Dance. Ti su automobili koristili redne ?etverocilindarske motore, no brojni su francuski automobili koristili V6 motore u ja?im modelima, i to dva dugo korištena V6 motora.

Prvi je Dourvin ili PRV (1974. – 1998.) s kutem me?u cilindrima od 90° (jer je nastao iz inicijalnog V8 dizajna, ali bi došao na tržište u vrijeme naftne krize), raznim kubikažama i u dvije temeljne varijante paljenja. Najja?a turbo varijanta davala je 408 KS. Ugra?ivao se u cestovne i trka?e modele Peugeota, Renaulta, Volva (zajedno su ga naru?ili i razvili pa se tako po inicijalima tvrtki i zove PRV), ali i u Alpine, Talbote, Lancie, De Lorean te u modele desetak drugih, manje poznatih ili uglaslih proizvo?a?a.

Drugi je zajedni?ki projekt PSA i Renaulta (prije Renaultove suradnje s Nissanom), poznat kao ES, odnosno L V6 (1997. – 2010.), kojeg je, kao i PRV motor, tako?er proizvodila tvrtka Française de Mécanique (osnovana od strane Peugeota i Renaulta 1960-ih). Ovaj je aluminijski V6 pod 60°, a najja?e verzije davale su 310 KS. Ugra?ivao se u razne cestovne i trka?e modele Peugeota i Citroëna te drugih, manje poznatih (ali ne i nezanimljivih) proizvo?a?a poput Venturija.

Dariov 406 coupe s 3.0 V6

Daro Šamec je vlasnik Peugeota 406 Coupéa koji koristi 3.0 ES V6 motor. Motor je trenutno serijski s 207 KS pri 6000 okretaja u minuti i 285 Nm. Auto koristi 305 mm diskove s ?etveroklipnim ?eljustima i trka?im plo?icama, pletene lajtunge ko?nica s Motul RBF uljem, STAC trka?i ovjes, 17” Peugeot Sport felge s Michelin slick gumama i Peugeot 406 ST spojler (kupljen u Istri nakon trogodišnje potrage).

Planovi za budu?nost?

Osim pove?anja snage motora (spreman turbo kit, predvi?enih 310 KS na 0.6 bar), autu ?e se dodatno smanjiti težina (serijski 1450 kg), ugraditi kra?i prijenos i šper diferencijal. Motor treba i remapirati uz novi usis i ispuh jer tvorni?ki ima, naglašava Dario, 4 katalizatora. A do onda, testovi na Grobniku. Dario zahvaljuje prijateljima i sponzorima (prvenstveno Toki? i APIOS), a idu?u utrku bi ovaj 406 trebao voziti na Sljemenu.

Ovaj je 406 poseban jer nikada nije bio homologiran za utrke u ovoj specifikaciji, ve? s 2.0 motorom za ST/BTCC utrke. Dario je V6 odabrao radi specifi?nog zvuka (“za gušt!”) te nižih inicijalnih troškova, a namjerava ga zadržati dulje vrijeme.

(foto: Dario Šamec)

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com