Voza?ki priru?nik: 3 pravila

0
757

Ako nam je cilj voziti tako da ne pogoršavamo sigurnost prometa, ali i da poboljšamo upravljanje vozilom, zna?i da smo došli do to?ke spajanja sigurne i sportske vožnje. Sli?nosti je više nego bi se na prvi pogled reklo. Ali kako sve to zapakirati u samo 3 zlatna pravila? Finesa, nijansi i prilagodbi specifi?nim situacijama je ogroman broj, ali svode se na neke temelje, na zajedni?ke nazivnike: okolina, voza?, automobil. Drugim rije?ima, obratimo pozornost na to kako je voza? smješten u auto (ergonomija), kako vozi (tehnika) i kako pazi na okolinu (taktika).

1. O ergonomiji
Položaj sjedenja je bitan kako bi voza?u omogu?io dobar pogled i dobru kontrolu. Pogled mora biti fokusiran na cestu, ali ne u jednu to?ku, nego slobodan periferno i u sprezi s o?ekivanjem potencijalnih prepreka iza zavoja. Volan se ne treba “gušiti”, ali niti voziti jednim prstom. Ruke obru? volana primaju otprilike na polovici (osim za offroad vožnju kada treba paziti na palce), što omoug?uje dobar raspon okretanja bez otpuštanja volana, osje?aj otpora kota?a, i prirodnu simetriju pri reakcijama . Nema “sportskijeg” držanja od tog, a dokaz za to su prakti?ki sve snimke iz kabine dobrih voza?a utrka.

To ne zna?i da za normalni, svakodnevni promet ne treba primjenjivati neke stvari iz kabine sportskog automobila, upravo suprotno: cilj je kontrola nad automobilom i svijest o okolini. Optimalno sjedenje za volanom tako pove?ava sigurnost.

2. O tehnici
Gotovo sve unose kojima upravljamo automobilom možemo opisati optimalnima kada su “sinusoidalni”: npr., pokret volana po?ne blago, ubrza po potrebi, usporava, te se zaustavlja blago. Isto vrijedi za povrat, ili pak za pritiskanje i otpuštanje pedala.

Za tu i druge napredne tehnike potrebna je vježba u sigurnim uvjetima, a možete potražiti i instrukcijske videe, ili još bolje, školu sportske vožnje. Poanta sportske, ali i sigurne vožnje, leži u poznavanju inercije automobila, pa posljedi?no u upravljanju dinamikom težišta automobila. Ulazak u zavoj pod ko?enjem lijevom nogom dok je desna usidrena i spremna za dodavanje gasa, o?ekivanje rastere?ivanja i optere?ivanja stražnjih guma te što variranje trenja zna?i za putanju auta, ili pak šaltanje u nižu brzinu sinkroniziranjem broja okretaja getribe i zamašnjaka pomažu i na cesti i na pisti.

Spomenimo ovdje i svijest da aerodinamika auta nije nužno istovremeno pogodna za snižavanje potrošnje i pove?avanje stabilnosti, ili da se ko?nice relativno lako pregriju ako nisu održavane i ako se auto ne koristi pravilno.

3. O taktici
Osim preduvjeta koje si stvori voza?, svojstva automobila i tehnike vožnje, klju?na je i taktika, odnosno odluke koje voza? donosi. I ovdje možemo spomenuti razne štoseve, poput opreza s prijelaskom preko ostavljenih tragova guma na asfaltu za vrijeme kiše (guma na gumu prianja lošije po kiši) ili planiranju putanje kroz zavoj ovisno o onome što se nalazi iza zavoja.

Uz to, potrebno je smanjiti distraktore za voza?a poput pretjeranog korištenja infotainmenta. Pažnja mora biti dostupna u klju?nom ?asu, koji ne možemo predvidjeti. Npr., kada se odvija neka iznenadna i/ili zahtjevna situacija poput pojave divlje životinje na cesti, ulja na cesti, ili drugog voza?a koji nam je oduzeo prednost. Upravo zato, zbog posve?ivanja pažnje, ljudi ?esto smanjuju radio dok traže parking, ili prestanu razgovarati kada se pojavi iznena?enje na cesti.

Te tri skupine “pravila” za vožnju me?usobno se nadopunjuju, a otvaraju brojna pitanja i odgovore. Bitno je još naglasiti da nije isto voziti i voziti u prometu, ali vrijede neke sli?ne smjernice, a neke od njih pokrili smo u ove 3 to?ke.

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com