VOZILI SMO Audi e-tron

0
1344

Bez obzira na pogon na struju ovo je u svakom pogledu ?istokrvni sportski Audi i upravo je to najve?i prodajni adut za Audi e-tron.

Stru?njaci su uvijek zagovarali tezu da ?e elektri?ni automobili zaživjeti punim plu?ima tek u onom trenutku kad jedan veliki proizvo?a? automobila kupcima ponudi potpuno funkcionalan i vizualno privla?an model s pogonom na struju. Da se razumijemo – to se prvenstveno odnosi na tržišnu utakmicu proizvo?a?a kao što je Tesla i premium proizvo?a?a klasi?nih automobila.

Razinu koju je dosegao Jaguar I-Pace, dosad nije nitko drugi. Sve do Audija e-tron, osim Jaguara, nije postojao model koji ima pogon na struju, a po svakom drugom kriteriju je 100 posto klasi?ni automobil. Upravo u tome je Audi e-tron upe?atljiv. Sjedneš unutra i automobil ti ne daje odmah do znanja da je s druge planete.

Sve što voza? ili putnici o?ekuju u unutrašnjosti automobila nalazi se tamo. Nema SF doživljaja, sve je poznato i ugodno, izra?eno u maniri najboljeg što pruža proizvo?a? iz Ingolstadta. Od uzorne ergonomije, do elegantnog izdanja, preko profinjenih materijala i vrhunske završne obrade. Lako je zaboraviti da je ispod lima iznimno napredan elektroauto.

Sve do pritiska na gumb – START! Automobil se probudi, svi sustavi se aktiviraju, ali do ušiju ne dopire nikakav zvuk. Digitalni kokpit poznat je iz drugih modela Audija, jedino je ovdje prikaz ponešto druk?iji. Ubacivanjem mjenja?a, odnosno u ovom slu?aju bira?a smjera, u položaj D kre?e u potpunoj tišini. Ve? nakon prvih nekoliko metara jasno je da je Audi e-tron uspio osje?aj vožnje na struju najviše približiti onom osje?aju vožnje automobila s klasi?nim motorom.

No, ve? prvo mijenjanje prometne trake izazvat ?e zbunjenost. Naime, e-tron koji smo isprobali opremljen je retrovizorima budu?nosti, koji je dopla?uju 1500 eura. Umjesto klasi?nih bo?nih ogledala izvana se nalaze kamere, a prikaz snimke je na ekranima ugra?enim u vrata. Takav sustav traži period navikavanja uži od o?ekivanog. Kao prvo zbog toga što su ekrani pozicionirani znatno niže od klasi?nih retrovizora, a kao drugo što snimka nema realan prikaz dubine.

Dužinom od 490 centimetara Audi e-tron gabaritima se postavlja uz bok modelima Q7 i Q8 pa je vrlo izdašan po pitanju ponude prostora. Baterijski paket ugra?en je u podnicu, što doprinosi snižavanju težišta, a i smanjuje negativan utjecaj na veli?inu prtljažnika. Ovako nudi izvrsnih 660 litara, a preklapanjem ga je mogu?e pove?ati do 1725.

Za pogon su zadužena dva elektromotora koji nazivno razvijaju 265 kW (360 KS) i 561 Nm, no, kratkotrajno u funkciji overboost mogu isporu?iti 300 kW (408 KS) i 664 Nm. I više nego dovoljno da SUV mase 2,5 tone do stotke dojuri za 5,7 s, dok je najve?a brzina ograni?ena na 200 km/h. Baterijski paket kapaciteta 95 kWh omogu?ava doseg, prema WLTP-u, od 417 kilometara.

Zahvaljuju?i nižem težištu od SUV-a s klasi?nim motorom i rasporedu mase u omjeru 50:50 stabilnost i prijenos snage na podlogu su uzorni. Audi e-tron mogu?e je puniti na ku?noj uti?nici, ali zbog velikog kapaciteta baterija proces traje 8,5 sati. Na brzom punja?u 80 posto kapaciteta napunit ?e za manje od 30 minuta.

Uz po?etnu cijenu u Hrvatskoj od gotovo okruglo 90.000 eura manevarski prostor za tržišni uspjeh mu je sužen ?ak i uz poticaje. Šteta, jer Audi e-tron po svakom kriteriju spada u TOP 3 najbolja elektri?na automobila na svijetu. No, uz prostranost na razini modela najviše klase, pregršt hi-tech opreme, atraktivan izgled i prave sportske performanse financijski potkovanih kupaca ipak ne bi trebalo nedostajati.

Tekst: Sebastjan Plevnjak

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com