Zbog ?ega ?e autonomni promet koristiti automobilima stare škole?

0
1422

Smjer razvoja automobila istovremeno pokazuje restrikcije sportskih modela zbog ekoloških normi i standarda koje dijelom postavljaju legislatori, a dijelom o?ekuju potroša?i (makar je SUV klasa sve prisutnija unato? nužno nepovoljnijim dinami?kim i ekološkim svojstvima od nižih i/ili lakših ekvivalentnih automobila).

Ako se dizajn automobila podredi smanjenju štetnih emisija, neobi?no je vidjeti materijalno i energetski zahtjevne (i pri proizvodnji i pri korištenju) infotainment sustave (koji su i distraktori) ili ki?aste karoserijske dodatke; mogu?e ih je prevesti u pove?anu potrošnju goriva, jer su primijenjeni na automobile koji se proizvode u stotinama tisu?a primjeraka i koriste stotinama tisu?a kilometara ili radnih sati. Minorni nepovoljni efekti na potrošnju goriva ili koli?inu ispušnih plinova tako se ukupno uve?avaju za redove veli?ina.

Ipak, elementi tih sustava ?esto imaju ulogu sudjelovanja u razvoju autonomnog osobnog prijevoza: to su npr. algoritmi za navigaciju koji se ažuriraju u realnom vremenu pomo?u drugih korisnika mobilne tehnologije, ili umrežavanje raznih senzora (brzina i ko?enje svakog pojedinog kota?a, radar, napuštanje vozne trake, topografija ceste u smislu nadolaze?ih zavoja ili uspona itd.) kako bi automobil optimizirao rad (npr. biranje stupnja prijenosa, prijedlog rute vožnje, rad adaptivnog ovjesa itd.). Tako se razvija i testira integracija sustava pomo?i voza?u, što ?e pomo?i razvoju naprednije generacije sustava autonomne vožnje.

Ipak, pravu autonomnu vožnju ne treba se o?ekivati tako skoro, a pojavit ?e se najvjerojatnije u kontroliranim zonama s manje varijabli i niže razine kompleksnosti prometa, poput dionica autocesta opremljenim beži?nom tehnologijom za podršku komunikacije nekog upravlja?kog centra (kao npr. za željeznicu) i automobila, a i automobila me?usobno.

Osim upravljanja rizikom i viših stupnjeva sigurnosti i prometne propusnosti, autonomni promet ?e imati i posljedicu zanimljivu za voza?e koje zanima stara škola vožnje, poput uskla?ivanja okretaja pri šaltanju u nižu brzinu ili izbjegavanje otežavanja automobila zvu?nom izolacijom. Takvih automobila je relativno malo i ne prodaju se u naj?eš?im cjenovnim razredima, ali s dolaskom automobila namijenjenog za brži i sigurniji prijevoz, otvara im se prostor; novi namjenski športski automobili ne?e morati biti optere?eni kompromisima koji proizlaze iz (opravdanih) o?ekivanja o opremi i svojstvima današnjih automobila.

Naravno, automobili ili motocikli u kitu namijenjeni za trka?u stazu postoje gotovo od zore samog motornog prijevoza, ali indikatori nastajanja, emergencije niše (i proizvodnje i interesa potencijalnih kupaca) prepoznaju se i u drugim primjerima: Singerovi Porschei, novoproizvedeni stari modeli Jaguara ili Aston Martina, tvorni?ke restauracije i novoproizvedeni dijelovi za neke Mazde i Nissane, nastavak ugradnje ru?nih mjenja?a u ja?e 911, retro-inspirirani dizajni i vozila poput Morgana 3-Wheelera… a i uvijek posje?eni susreti starodobnih vozila lijepi su podsjetnik da automobil ne mora biti samo prijevozno sredstvo.

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com