Novi BMW serije 3 ulazi u završnu fazu testiranja

0
1

Kako se novi BMW serije 3 priprema za svjetsku premijeru, već se može osvrnuti na životni vijek marljivog rada. Nova generacija sportske limuzine ulazi u završnu fazu opsežnog programa testiranja koji svaki novi BMW model mora proći kroz dio svog razvoja prije proizvodnje. Ovdje se cijeli niz napora i stresova, koje će automobil susresti tijekom višegodišnje svakodnevne vožnje, reproducira u koncentriranom obliku. Od produženih razdoblja vožnje do beskrajnog stani-kreni prometa, temperatura ispod nule do žestoke topline, uvijenih seoskih cesta i autocesta velikih brzina do staza s rupama, leda i snijega do šljunka i pustinjskog pijeska – prototipovi koji prolaze program testiranja za novi BMW serije 3 limuzina doživjeli su sve što će njihovim ekvivalentima proizvodnje pojaviti u svakodnevnom životu. Samo što je to napravljeno na znatno većoj razini intenziteta i uključuje iskusne inženjere za razvoj kako bi detaljno snimili svaki odgovor pred-produkcijskog modela na različite vremenske i cestovne uvjete i bezbrojne druge čimbenike utjecaja. Ukratko, ispitivači osiguravaju da nema okolnosti – ma kako neobičnih – koje bi mogle ugroziti zadovoljstvo u vožnji u konačnom proizvodnom automobilu.

Dobrodošli u nacionalni park Death Valley, u američkoj državi Nevadi. Ovdje nije riječ samo o sustavu automatskog upravljanja klima uređaja novog BMW-a serije 3 limuzina koji može očekivati naporan rad. Kroz višednevne toplinske testove automobili su se nekoliko sati pržili na suncu nekoliko sati, a zatim hladili i temeljito provjeravali. Sve mora raditi, ne može biti nikakvih škripanja ili pucketanja – čak i kada temperatura prelazi 50 stupnjeva Celzija u hladu van automobila i 60 stupnjeva unutra, a unutrašnjost se zatim ponovno hladi što je brže moguće.

Toplina, prašina, penjanje uz brijeg i elektromagnetizam – idealni uvjeti za informativno testiranje.
Toplina svakako zadaje elektronici problema, ali to nije cijela priča: elektromagnetske zrake koje emitira hidroelektrana Hoover predstavljaju krajnji test snage za funkcionalnu pouzdanost elektroničkih sustava nove serije 3. Zato su sve funkcije automobila – od digitalne instrument ploče do indikatora tlaka u gumama – opsežno testirane u sjeni ogromne šume električnih stupova na obalama jezera Mead. Istodobno, drugi razvojni tim intenzivno testira motore, prijenose i kočnice. Čak su dobili policijsku zaštitu za njihove vožnje testiranja uz i niz planinu Mount Whitney visoku 4.000 metara. Dok tijela za provedbu zakona osiguravaju rutu testiranja na vrhu i dnu, ispitivači neprestano tjeraju prototipove po zavojitim cestama i natrag dolje – uz jaka ubrzavanja i nagla kočenja uz frekvenciju koja paralizira. Pustinjski suhe ceste nacionalnog parka Death Valley i šire su također idealno mjesto za provjeru učinkovitosti zaklopaca, vrata, poklopaca motora i prtljažnika. U svojim vožnjama testiranja oko popularnih mjesta za kockanje u Las Vegasu, inženjeri ne ostavljaju ništa sreći.

Moglo bi biti nekoliko većih kontrasta s testiranjem na vrućem vremenu u SAD-u nego što je to u zimskom centru za testiranje BMW grupe nedaleko od Arktičkog kruga. Mjesto Arjeplog u Švedskoj nudi savršene uvjete za program testiranja koji nadilazi sve izazove svakodnevne vožnje u srednjoj Europi, Sjevernoj Americi ili Aziji. Međutim, Arjeplog prototipovima ne pruža samo priliku pokazati svoju otpornost na ekstremnu hladnoću – također pruža pozornicu sistemima kontrole šasije novog modela kako bi se pokazao čitav niz njihovih mogućnosti. Zatvorena područja leda koje nudi jezero Kakel i “Mellanström-Runde”, jedan od najpopularnijih ruta testiranja oko Arjeploga, ne mogu biti prikladnija za podešavanje DSC sustava stabilnosti i njegovih bezbroj funkcija. Doista, na ovoj staklenoj površini ne morate voziti brzo kako bi aktivirali kontrolne sustave i time analizirali njihove reakcije. Sve to omogućava povezivanje između DSC-a i xDrive sustava za pogon na sve kotače i uzajamnog djelovanja s M Sport diferencijalom novog BMW-a serije 3 limuzina kako bi se poboljšao do zadnjeg detalja pod stalnim uvjetima.

Ovdje najsuvremenija tehnologija opet pomaže prepoznati i dosljedno eliminirati slabe točke. Ako se tijekom testiranja pojavi nekonzistentnost, inženjer pritisne tipku na malom zaslonu za testiranje pokraj ručice mjenjača kako bi ju prijavio za naknadnu analizu. Da bi se riješio problem, relevantna situacija mora biti točno reproducirana. Podaci o vozilu pohranjeni su na velikom tvrdom disku u prtljažniku automobila, svakodnevno se pažljivo čitaju i ponovno obrađuju.

Obložen za testiranje – u prilagođenom kamufliranom odijelu.
Na sjeveru Švedske, kao na zapadu SAD-a, testne vožnje koje provode BMW razvojni timovi rijetko prolaze neprimjetno. Što znači da je, kako bi spriječili znatiželjne promatrače u otkrivanju previše pojedinosti o dizajnu novog BMW-a serije 3 limuzina, svaki prototip pažljivo obložen u krinku prije nego što se uputi na javne ceste. U podrumu BMW-ovog Centra za istraživanje i inovacije (FIZ) u Münchenu, pred-produkcijska vozila su obložena konfuzno oblikovanim plaštem kamuflaže napravljenim po mjeri. Primjena crno-bijelog omota zahtijeva ruku stručnjaka i potreban je cijeli radni dan za završetak primjene. Zatim dolazi plastična obloga, koja iskrivljuje linije i površine automobila. Svjetlosne jedinice, dijelovi prozorskih površina i, naravno, značke marke također dobivaju sloj ljepljive kamuflaže. Unutrašnjost treba biti skrivena od pogleda. U tu svrhu, kokpit je “pokriven” s crnom oblogom, koji testni inženjeri djelomično uklanjaju na početku ispitivanja, a zatim pažljivo zamjenjuju prilikom svake pauze u postupku – tako da nijedan par znatiželjnih očiju ne može uočiti ili čak dobiti fotografiju prikaza i kontrola.

Od računalnog modela preko uređaja za testiranje do ceste.
Puno prije nego što se prvo testiranje provede na javnim cestama, razvojni proces svakog novog modela vrši se u vlastitim objektima za testiranje. U početnoj fazi programa, računalne simulacije pomažu postaviti važna područja automobila na pravi put. Ovdje, testni program – koji je još uvijek isključivo digitalan u toj fazi – simulira više od 12.000 manevara vožnje (od promjena trake do skretanja u zavoju i kruženja do dinamičkog ubrzavanja i kočenja) korištenjem računalno generiranog vozila, s isključivim ciljem određivanja i optimiziranja njegovih dinamičkih svojstava. Na temelju ovdje stečenog znanja izrađuju se razvojne mule koji se sastoje samo od karoserije i podvozja. Na uređaju za testiranje sukladnosti s kinematikom fiksiraju se u testni sklop i šalju na virtualne testne vožnje. Raznolikost uvjeta na cesti može se vjerno reproducirati na ovom testnom uređaju, od popločene ceste do Nürburgring Nordschleife staze, tako da se krutost strukture karoserije ili osjetljivost na vibracije konstrukcija osovina može pravilno testirati. Ovaj intenzivan razvojni rad bitan je u omogućavanju da prvi cijeli prototipovi već prikazuju ciljane vozne karakteristike. Međutim, još uvijek moraju dokazati da to mogu učiniti na cesti. U normalnom prometu, na BMW-ovim testnim poligonima i na trkaćoj stazi podvrgavaju se detaljnim procesima podešavanja, koji eventualnim proizvodnim automobilima pružaju neusporedivo zadovoljstvo u vožnji.

Aerodinamični tunel za provjeru detalja, testiranje sudara za kontroliranu deformaciju.
Optimizacija aerodinamike i pasivne sigurnosti također se odvija uglavnom iza zatvorenih vrata. U centru BMW grupe za testiranje aerodinamike u Münchenu testirani su modeli, prototipovi i produkcijska vozila koristeći preciznu reprodukciju stvarnih uvjeta protoka zraka na cesti. U aerodinamičnom tunelu centra, novi BMW serije 3 limuzina je detaljno obrađen kako bi svoj koeficijent otpora smanjio na 0,23. Ključni čimbenici ovdje nisu samo način na koji automobil manipulira strujom zraka, idealno kanaliziranje zraka oko podvozja i optimizacija ruba spojlera na stražnjem kraju karoserije, već i pojedinosti kao što su kombinacije kotača i guma. Uvođenje WLTP postupka testiranja potrošnje goriva znači da se sve varijante kotača dostupne za određeni model moraju provesti kroz opsežno aerodinamično testiranje. Svaka se varijanta provjerava kako bi utvrdilo kako oblik kotača i veličina gume utječu na aerodinamične karakteristike novog BMW-a serije 3 limuzina, a time i na potrošnju goriva i emisije.

Razlike u odredbama za zaštitu putnika primjenjive na različitim kontinentima znače da se nekoliko pred-produkcijskih primjera novog modela deformira u kontroliranom procesu kao dio testiranja sudara u BMW-ovom Centru za sigurnost. Kao rezultat toga, novi BMW serije 3 limuzina ne pruža samo zadovoljstvo u vožnji klijentima širom svijeta, već zadovoljava i cijeli niz sigurnosnih zahtjeva kako bi osvojio vrhunske ocjene u svim relevantnim testiranjima sudara diljem svijeta.

Zadovoljstvo u vožnji napravljeno u Aschheimu, Miramasu i na Nürburgringu.
Tereni za dokazivanje u Aschheimu, nekoliko kilometara sjeveroistočno od razvojnog centra u Münchenu, osiguravaju mjesto za nesmetano dinamičko testiranje. Ovdje su, u ranoj fazi procesa razvoja, poduzeti prvi koraci u prožimanju novog BMW-a serije 3 limuzina s impresivnim dinamičkim potencijalom. Programi testiranja u pogonu BMW grupe za testiranje u Miramasu, u južnoj Francuskoj, još su opsežniji. Korišten više od 30 godina od strane BMW-a za razvoj i testiranje novih modela, Miramas ima dugi asfaltni oval, “krug” autoceste za testiranje velikih brzina, slalom, kružne i sferne staze, plus nekoliko staza za rukovanje i staza s površinama svake vrste. Detaljna analiza i optimizacija reakcija ubrzanja, upravljanja i kočenja novog BMW-a serije 3 limuzina također je provedena ovdje.

Kiselinski test za voznu dinamiku vozila je i dalje Nürburgring Nordschleife staza. Precizno ugađanje svih sustava pogonskog sklopa i šasije izvodi se na legendarnoj lokaciji u njemačkim Eifel planinama. I ovdje, svaki krug testiranja s novim BMW-om serije 3 limuzina nosi mnogo veću težinu od broja preciziranih kilometara. Uostalom, ako automobil odobre BMW-ovi testni inženjeri na Nordschleife stazi, možete biti sigurni da će pružiti zadovoljstvo u vožnji u svakodnevnim uvjetima tijekom cijelog svog životnog vijeka.