Koja je funkcija alternatora u vozilu?

0
3989

Alternator je zapravo generator izmjeni?ne struje te je njegova funkcija proizvodnja struje za automobil (za sve njegove elektri?ne dijelove), a u prvom redu obavlja punjenje akumulatora.

Mogli bismo re?i da se alternator ponaša poput malene elektrane na vozilu. Današnji alternatori su ja?i nego što su prije bili i ve? pri malenom broju okretaja stvori se dovoljno energije kako bi se pokrenuo akumulator.

Ono što je zanimljivo jest da je za rad akumulatora potrebna istosmjerna struja, a alternator proizvodi izmjeni?nu tako da alternator još ima i usmjeriva? koji mora pretvoriti izmjeni?nu struju u istosmjernu. Za ovo se koriste diode ili druge vrste usmjeriva?a. Iz tog je razloga alternator dobio otvoren put u vozila tek nakon otkri?a silicijevih dioda i tranzistora, a prije su ovu funkciju obavljali regulatori napona i usmjeriva?i koji su bili veoma veliki i zauzimali su mnogo prostora.

Danas tako alternator automatski podešava predavanje svoje snage i za to mu je potreban jedan regulator napona. U cijeloj ovoj pri?i koriste se i tranzistori koji su omogu?ili da regulatori postanu toliko maleni pa ih je mogu?e ugraditi ve? u sam alternator.

Da bi svi elektri?ni dijelovi u vozilu pravilno radili, a prije svega akumulator, napon alternatora uvijek mora biti jednak. U suprotnom bi lako došlo do pregorijevanja i kvarova. Iz tog razloga na alternator se priklju?i i regulacijski prekida? kojem je glavna funkcija ograni?avanje napona i ublažavanje njegovog predavanja. Ovaj regulator zapravo štiti cijeli sustav da se ne preoptereti, ali i s druge strane sprje?ava pražnjenje akumulatora preko alternatora u slu?aju kada se alternator okre?e sporo.

Naravno, brojni su problemi koji se mogu pojaviti s alternatorom, ali jedno je sigurno – ?ak i najmanji problem s ovim dijelom može donijeti ozbiljan kvar, ?esto ?ak i kvar na motoru. Dakle, ?im vam se na kontrolnoj plo?i upali lampica koja signalizira problem a alternatorom (govorimo o paljenju lampice za vrijeme vožnje), znak je za uzbunu. Kvar može biti bezazlen, primjerice zbog lošeg kontakta izme?u alternatora i akumulatora, ali i kvar na samom alternatoru. Kada se pokvari alternator, akumulator još samo neko kra?e vrijeme može isporu?ivati struju, ovisno o tome kolikog je kapaciteta.

Kod dizelskih motora koji imaju vodenu pumpu koja ima pogon preko drugog zup?astog ili klinastog remena, mogu?e se voziti još neko dulje vrijeme ako se isklju?e svjetla. Me?utim, ako vodena pumpa ima pogon preko istog remena, potrebno je odmah ugasiti vozilo jer ?e u suprotnom do?i do pregrijavanja pa ?ak i požara.

Osim svega navedenog, uzrok paljenja lampice za alternator može biti i pucanje remena te kvar na regleru. U prvom slu?aju kod starijih vozila se remen može zamijeniti hulahop ?arapom (ali se novi remeni ne mogu apsolutno ni?im zamijeniti!). Kod reglera mogu biti istrošene ?etkice ili kvar na elektronskom dijelu. ?etkice se još i mogu zamijeniti, iako se to ‘suma sumarum’ ne isplati te je najbolje promijeniti cijeli dio. Kod pokvarenog reglera može se osjetiti miris kiseline jer zbog kvara akumulator po?inje izbacivati kiselinu.

Dakle, jedno je sigurno – alternator je veoma važan dio, on je srce vozila preko kojeg se napajaju svi elektri?ni dijelovi. Zasvijetli li vam lampica za njega, a vi se ne razumijete u stvari ispod haube, najbolje se zaustaviti i hitno pozvati pomo? na cesti!

Izvor: Silux.hr

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com