Rabljeni Renault Clio V — stručne preporuke i savjeti za kupnju

0
48

Renault Clio V, predstavljen 2019., jedna je od najuspješnijih i najprodavanijih gradskih kompaktnih vozila u Europi. Model se temelji na potpuno novoj platformi CMF-B, donosi znatno bolju sigurnost, suvremenu elektroniku, kvalitetnije materijale u kabini i niz modernih motora. Iako je riječ o vozilu niže klase, Clio V je poznat po dobrom odnosu cijene, opreme i pouzdanosti. Upravo zato se vrlo često nalazi na popisu potencijalnih kupaca rabljenih automobila.

U nastavku slijedi stručan i detaljan vodič s fokusom na najpouzdanije motore, mjenjače, najčešće kvarove, savjete za pregled prije kupnje i procjene troškova održavanja.


KLJUČNE ZNAČAJKE MODELA

Clio V koristi modernu CMF-B platformu, istu koju dijeli s Capturom II i Nissan Jukeom. Zbog toga je stabilniji, tiši i ugodniji u vožnji nego Clio IV. U sigurnosnim testovima model je osvojio 5 zvjezdica, a elektronika (ADAS sustavi) predstavlja veliki iskorak: automatsko kočenje u nuždi, adaptivni tempomat, Lane Assist, potpuna LED svjetla i digitalni kokpit dostupni su već u srednjim paketima opreme.

Godine proizvodnje rabljenih modela na tržištu: 2019.–danas
Karoserije: hatchback, rijetko kombi (Grandtour više se ne proizvodi)
Mjenjači: 5/6-stupanj manuelni, CVT automatski (X-Tronic), rjeđe EDC (6DCT)
Motori: benzinski TCe, dizelski Blue dCi, od 2020. i hibrid E-Tech.


KOJE MOTORE PREPORUČUJEMO

Benzinci — najbolji izbor za većinu kupaca

1.0 TCe 100 / 90 (H4D / HR10DET) — vrlo dobar izbor

  • Turbobenzinac s 3 cilindra

  • U praksi iznenađujuće elastičan i štedljiv

  • Znatno pouzdaniji od starijih TCe motora iz Clija IV

  • Niski troškovi održavanja

Tipični problemi:

  • Povremene lambda greške (najčešće softverske)

  • Osjetljiv na loše gorivo

  • Povremeno se javlja curenje ulja na brtvi poklopca ventila (jeftin popravak)

1.3 TCe 130 (Renault–Mercedes) — najbolji izbor za vozače s više autoceste

  • Snažan, uglađen, vrlo elastičan

  • Izvrstan ako auto ima EDC automatik

  • Nema poznatih kroničnih problema ako se mijenja ulje svakih 10–15 tisuća km

Za izbjegavati:

  • Primjerke s loše održavanim EDC-om

  • Primjerke koji su mnogo voženi u gradskim gužvama


Dizeli — odlični, ali rijetki

1.5 Blue dCi 85 / 100

  • Izuzetno štedljiv (4 l/100 km u praksi)

  • Provjerena tehnologija

  • Robusna mehanika

  • Idealno za vozače 20.000+ km godišnje

Potencijalne slabosti:

  • Povremeni problemi EGR-a pri gradskoj vožnji

  • Osjetljiv na nekvalitetan diesel

  • Potrebno provjeriti jesu li rađene regeneracije DPF-a


Hibrid — najmodernija, ali i najskuplja opcija

1.6 E-Tech Hybrid 140

  • Odlična potrošnja (4–5 l/100 km)

  • Nema klasične spojke i alternatora — smanjuje broj kvarova

  • Vrlo jednostavan u gradskoj vožnji

Napomena:

  • Kompliciran tehnički sustav — dijelovi su skuplji

  • Rijetki na tržištu rabljenih

  • Kupovati ISKLJUČIVO s dokazivom poviješću održavanja


KOJI MJENJAČ PREPORUČUJEMO

Manuelni mjenjač (5/6 brzina)

  • Najpouzdaniji izbor

  • Jeftino održavanje

  • Odlična kombinacija s 1.0 TCe i 1.5 dCi
    Nema ozbiljnijih kroničnih mana.

X-Tronic CVT

  • Udoban i pouzdan ako se redovito mijenja ulje

  • Dobar izbor za laganu vožnju

Slabosti:

  • Nije idealan za agresivnu vožnju

  • Preskakanje u okretajima ako ulje nije mijenjano svakih 60–80 tisuća km

EDC automatik (6DCT)

  • Najbolji automatik ako je pravilno održavan

  • Odličan uz 1.3 TCe
    Slabosti:

  • Može trznuti pri manjim brzinama ako su spojke istrošene

  • Popravci skupi (mehatronika, spojke)


NAJČEŠĆI PROBLEMI NA KOJE TREBA PAZITI

1) Senzori i elektronika ADAS sustava

Povremeno se javljaju:

  • lažne poruke “Check AEB”,

  • upozorenja za Lane Assist,

  • problemi s radarskim senzorom nakon pranja vozila.

Najčešće rješivo softverskim updateom.


2) Programske greške kod benzinskih motora

1.0 TCe je povremeno imao:

  • lošu adaptaciju smjese

  • upaljeni “Check Engine” bez očiglednog mehaničkog problema

Rješava se reflashingom ECU-a.


3) Manji problemi s unutarnjom plastikom

  • Škripanje središnjeg panela

  • Povremeno olabavljenje ručke vrata

Tipično kozmetički nedostaci.


4) Sustav ubrizgavanja kod Blue dCi

  • Injektori osjetljivi na loš diesel

  • Povremene greške pritiska rail pumpe

  • DPF kod primjeraka s puno gradske vožnje


5) EDC mjenjač kod primjeraka s većim kilometražama

  • trzaji u drugoj i trećoj

  • vibracije pri polasku

  • spor kickdown

Ako se to javlja na probnoj vožnji — uzeti s oprezom.


KAKO IZVESTI DOBAR PREGLED PRIJE KUPNJE

1. Dokumentacija i povijest

Provjerite:

  • račune i intervale izmjene ulja (posebno za TCe i EDC)

  • jesu li odrađene tvorničke kampanje

  • stanje garancije (mnogi modeli su još uvijek u jamstvu)

2. Motor

Kod benzinskih TCe:

  • poslušati hladan start (ne smije lupkati)

  • provjeriti curenja ulja

  • provjeriti stanje svjećica i bobina

Kod dizela:

  • provjeriti DPF vrijednosti (diijagnostika)

  • provjeriti EGR (bez zagušenja)

  • hladan start mora biti čist, bez vibracija

3. Mjenjač

  • Manuelni mora raditi glatko, bez škripanja

  • CVT ne smije “cukati”, prijenos mora biti linearan

  • EDC mora mijenjati bez trzaja i bez kašnjenja

4. Probna vožnja (obavezno 20+ minuta)

Testirati:

  • gradska vožnja

  • ubrzanje 0–100

  • vožnja na autocesti 120–130 km/h

  • lagano kočenje i jače kočenje

5. Dijagnostika

OBAVEZNO:

  • provjera motora

  • provjera sustava ADAS

  • provjera EDC/TCU modula

  • provjera DPF vrijednosti kod dizela


TIPIČNI TROŠKOVI ODRŽAVANJA

Redovni servis (ulje + filteri)

  • Benzinci: 120–180 €

  • Dizeli: 150–220 €

Svjećice (TCe)

  • 60–100 €

EDC servis (ulje + adaptacije)

  • 220–350 €

CVT ulje

  • 150–250 €

DPF servis / čišćenje

  • 100–300 €

Kočnice (komplet)

  • 120–250 €

Renaultovi dijelovi generalno su povoljni, što čini Clio V jednim od najjeftinijih vozila za održavanje u svojoj klasi.


KOJE VERZIJE PREPORUČUJEMO (NAJBOLJI ODNOS KVALITETE I CIJENE)

Najbolji all-rounder:

1.0 TCe 100, manuelni, oprema Zen/Intens

Za puno kilometara:

1.5 Blue dCi 100

Najbolja izvedba s automatikom:

1.3 TCe + EDC

Za grad + minimalnu potrošnju:

1.6 E-Tech Hybrid 140


KOJE VERZIJE GLEDATI S OPREZOM

  • 1.0 TCe bez servisne povijesti (osjetljiv na loše ulje)

  • EDC primjerci koji trzaju ili imaju odgođeno prebacivanje

  • Dizeli korišteni isključivo u gradu (rizik DPF-a)

  • Primjerci s mnogo aktivnih ADAS grešaka (moguć kvar radara)


ZAKLJUČAK

Rabljeni Renault Clio V jedan je od najboljih izbora u B-segmentu: moderan, vrlo štedljiv, tehnički dobro posložen i s povoljnim održavanjem. Većina problema kod ovog modela rijetko je ozbiljna i uglavnom se svodi na elektroniku, sitne senzore ili uobičajeno trošenje.

Ako kupujete primjerak s urednom poviješću, dobrim hladnim startom, bez trzaja mjenjača i bez aktivnih upozorenja na ekranu — Clio V može biti izuzetno pouzdan, lagan za održavanje i dugotrajan automobil.