25. Rođendan: Audi RS2 (1994.)

0
189

Tko bi rekao da je već prošlo četvrt stoljeća od kad je na tržište stigao prvi rasni sportski karavan iz Ingolstadta – Audi RS2.

Prvi model ujedno je i najzaslužniji što danas oznaka RS uživa veliko strahopoštovanje, fanovi sline nad svakom novom izvedbom, a performansama ti modeli ravnopravno ulaze u ring s predstavnicima BMW M odjela i Mercedes-AMG modelima.

Audi RS2 proizveden je u 2891 primjerak u razdoblju od 1994. do 1996. godine. Bazira se na Audiju 80 Avant, odnosno na platformi Audi B4, a sve modifikacije kojima je postao respektabilan sportaš izvedene su u suradnji Audija i Porschea. Glavni pokretač adrenalina je izvrstan redni 5-cilindarski turbobenzinac obujma 2226 ccm, kojeg su doradili stručnjaci iz Porschea pa je razvijao 315 KS pri 6500/min i 410 Nm pri 3000/min. Radi se o motoru koji je već prethodno bio u ponudi Audija, ali je Porsche turbopunjač KKK zamijenio većim, ugrađene su nove bregaste osovine, novi usisni i ispušni sustav, veći intercooler te novi sustav dobave goriva, s većim protokom.

Premda je gotovo sve dijelove proizvodio Audi montaža je bila isključivo u tvornici Porsche u Zuffenhausenu. Upravo je u tvornici Rossle-Bau prethodno bio sklapan Mercedes-Benz 500E, a kasnije se na istom mjestu proizvodio legendaran Porsche 959.

Najveća vrlina bila je koktel funkcionalnosti i performansi. Audi RS2 nudio je sve blagodati prostranog karavana za sve vrste obiteljske i poslovne namjene, dok je s druge strane po potrebi mogao pokazati prilično oštar karakter. Katapultiranje do stotke za 4,8 sekundi dobar je podatak i nakon 25 godina, kao i najveća brzina od 262 km/h. Premda je na vagu donosio 1600 kilograma, pokretanje s mjesta bilo je iznimno impresivno. Naime, 1995. godine britanski magazin Autocar izmjerio je ubrzanje od 0-30 mph (48 km/h) za svega 1,5 sekundu čime je Audi RS2 bio po tom kriteriju brži od McLarena F1, ali i tadašnjeg bolida Formule 1.

Mjenjač je bio ručni 6-stupanjski, a pogon na sve kotače Quattro. Ovjes, kočnice i naplatke isporučio je Porsche pa su se iza 17-colnih naplataka nalazili prednji diskovi promjera 322 mm, a stražnji su imali promjer od 299 milimetara. Uz sve navedeno i činjenicu da je u usporedbi sa standardnom izvedbom bio snižen za 40 milimetara, jasno je kako su vozna svojstva, stabilnost i preciznost upravljanja bila na razini najboljih sportaša.