25. Rođendan: Mercedes-Benz E-klase

0
94

Mercedes je 1995. predstavio novu E klasu, popularno prozvanu „okac“ zbog prednjih svjetala u eliptičnoj formi, prenosi RevijaHAK.

Jedanaest godina na tržištu, dva facelifta i 2,5 milijuna proizvedenih primjeraka rezime je uspjeha Mercedesa linije W 124 koja se službeno prva referirala kao E klasa u programu tvrtke. Ljestvica koju je morao dosegnuti nasljednik linije W 210 očito je bila visoko postavljena. U lipnju 1995. javnost je prvi puta upoznala novitet Mercedesa koji je svojim hrabrim dizajnerskim izričajem iskočio iz uniformnosti tržišnih tendencija.

Najupečatljiviji i najsenzibilniji detalj nove E klase bila su prednja četiri svjetla u eliptičnoj formi, a koja će kroz duži period dizajnerski obilježiti cijelu proizvodnu gamu tvrtke. Ona su na sasvim specifičan i inovativan način uklopljena u zajedničku harmoničnu formu s tradicionalnom maskom hladnjaka. Na dugi poklopac motora nastavljala se putnička kabina i potom kupeovski formiran stražnji dio automobila s neuobičajeno kratkim poklopcem prtljažnika. Aerodinamika je bila vrlo izražena uz koeficijent otpora zraka od svega 0,27. Skladna dizajnerska cjelina zaslužna je i za dodjeljivanje „red dot design award“, tako da je „okac“ imao jake argumente spram najortodoksnijih ljubitelja marke sa trokrakom zvijezdom.

Odmah treba napomenuti da je u ovom slučaju Mercedes odlučio E klasu ponuditi kao limuzinu i karavan (T model). „Okac“ je tradicionalno nudio i inovativna tehnička rješenja, kojih je u ovom slučaju bilo više od trideset. Glavni noviteti bili su ETS-a (Electronic Traction System), dizel motor s direktnim ubrizgavanjem s turbo punjačem i intercoolerom (hladnjakom stlačenog zraka), nova generacija 4MATIC stalnog pogona na sve kotače s ETS-om, prvi svjetski ugrađen graničnik sile zatezanja sigurnosnog pojasa, te na kraju uvođenje u program common rail sustava ubrizgavanja goriva kod dizelskog motora. Optimizacija strukture karoserije s velikim zonama deformacije uz i zračne jastuke nove generacije (prvi puta u ponudi bočni) zaslužni su za činjenicu da je „okac“ bio među najsigurnijim automobilima u klasi.

Vozač je imao na raspolaganju sada i ultrazvučne parkirne senzore tzv. Parktronic sistem, a za ugodnu vožnju brinuli su se automatski klima uređaj i senzor kvalitete zraka kabine. Početak prodaje obilježila je ponuda osam modela od čega tri sa dizelskikm agregatima E 220 D (70 kW), E 290 TD (95 kW), E 300 D (100 kW) te pet benzinaca počevši od E 200 (100 kW), E 230 (110 kW), E 280 (142 kW), E 320 (162 kW) i E 420 (205 kW). Isključivo za Italiju proizvodio se E 250 D sa petcilindarskim agregatom s četveroventilskom tehnikom. Vrhunac ponude ponovno je dolazio iz AMG ergele. U ovom slučaju radilo se o modelu E 50 AMG čiji je 5 litarski V8 benzinski motor razvijao čak 255 kW. Njega je u kratkom roku zamijenio E 55 AMG sa novim M 113 5,5 litarskim V8 benzinskim motorom koji je davao na raspolaganje 260 kW. Godinu dana nakon početka prodaje „okac“ dobiva i svoju tradicionalnu karavansku izvedbu, tzv. T model.

Detaljnije pročitajte na RevijaHAK.

Izvor: HAK