25. Rođendan: Renault Megane (1995.)

0
0

Već punih 25 godina Renault Megane je amblematičan model francuskog proizvođača, s prodanih više od sedam milijuna primjeraka, prenosi RevijaHAK.

Da bi novi Mégane bio uspješan morali smo iskoristiti reputaciju i kvalitetu koju je stvorio Renault 19, ali u izdašnijem i atraktivnijem sadržaju – Michel Faivre-Duboz, direktor projekta Mégane, tim je riječima pokušao u kratkim crtama obrazložiti projekt novog francuskog kompakta koji je bio izrazito važan za marku.

Nakon sedmogodišnjeg tržišnog ciklusa Mégane je zamijenio Renault 19 u čijem dizajnu je posljednji puta sudjelovao Giugiaro kao vanjski stilski kreator. Nakon što je Patrick Le Quément uspješno dizajnerski odradio novu Lagunu, dvije godine kasnije isti utjecaj bio je vidljiv na novom Méganeu na kojemu je prevladavala stilska forma elipse. No, u ovom slučaju cilj je bio visoko i jedinstveno postavljen u kontekstu ponude cijele palete različitih karoserija i osobnosti te proporcija, ali nastalih na istoj platformi.

Ideja obitelji Mégane bila je 1995. inicirana ciljem eliminacije jake konkurencije jedinstvenim konceptom na tržištu. Dok su drugi dijelili platformu na nivou cijele grupacije poput recimo VAG grupe (VW, Audi, Seat i Škoda), PSA grupe ili Fiat grupe, Renault je to po prvi puta napravio sam unutar jedne marke. Tako je Mégane već u startu bio planiran da se pojavi u karoserijama limunzine sa pet i četvora vrata (Classic) te kao kupe (Coach) i prostrani karavan (Grandtour) koji je predstavljen kao zadnji tek 1999. zajedno sa redizajnom prve generacije.

Posebni novum pete izvedbe bila je činjenica da je pod nazivom Mégane Scénic Renault tržištu 1996. ponudio prvi jednovolumen u kompaktnoj klasi na svjetskom tržištu čijem uspjehu svjedoči i činjenica da je odmah po početku proizvodnje zbog potražnje tržišta produkcija učetverostručena u odnosu na plan! Bio je to automobil kojim je Renault predstavio novi korporativni slogan Automobil za život. Kao šećer na kraju dolazi 1997. novi kabriolet za kojeg je njemački Karmann izrađivao karoserije sa mekim krovom i koje su se kompletirale potom u Renaultovom pogonu u Dieppeu. Izrađeno ih je svega 56.195 primjeraka sa ugrađenim benzinskim motorima 1,4, 1,6 i 2,0 litre u rasponu snage između 95 i 140 KS. Mégane je iskoristio motore, mjenjače i mehaniku podvozja većim dijelom od prethodnika, a što je išlo u prilog činjenici da je novitet cijenom uspio zadržati rang prethodnika bez obzira na cijeli niz novosti koje uvodi.

Zahvaljujući novoj karoseriji Mégane je postao etalon sigurnosti putnika u kompaktnoj klasi, a taj status potvrdio je i konzorcij Euro NCAP dodjelivši mu 1999. titulu najsigurnijeg automobila klase. Stabilna struktura karoserije sa deformabilnim zonama sprijeda i straga potpomognuta je već u baznoj verziji sa prednjim zračnim jastucima za vozača i suvozača dok su sigurnosni pojasevi opremljeni pirotehničkim zatezačima i programiranim ograničenjem sile zatezanja, od 1997. serijski dio opreme je ABS koji je 2001. nadopunjen i BAS sistemom.

Mégane se na tržištu našao sa već provjerenim Energy benzinskim motorima te F tipom dizel agregata među kojima je bio 1,9-litreni atmosferski dizelaš uz novi vlastito razvijeni 1,9 litreni dTi te još 2,0-litreni motor. Vrhunac ponude u kupe izvedbi bio je benzinac 2,0 16 V IDE (Injection Directe Essence) sa 140 KS, prvi europski benzinski agregat sa direktnim ubrizgavanjem benzina! Osim toga je Mégane imao čast ponuditi u svojoj gami i prvi kućni dizelski agregat s Common Rail tehnologijom – 1,9 dCi sa 102 KS koji je krajem devedesetih zamijenio 1.9 dTi. Snaga motora se prenosila preko ručnog petstupanjskog mjenjača ili preko četverostupanjskog automatika potpomognutog elektronskim upravljanjem. Mégane u petovratnoj izvedbi bio je koncipiran po uzoru na Renault 16. Prtljažnik je davao osnovnih 350 litara, a preklapanjem stražnje klupe na raspolaganju bi vam bilo nevjerojatnih 1210 litara. Osovinski razmak tu je iznosio 2580 mm uz dimenzije 4130x1700x1420 mm. Za usporedbu evo parametara najnovije četvrte generacije u istoj karoserijskoj inačici koja počiva na osovinskom razmaku od 2669 mm uz dimenzije 4359x1814x1438 mm, a prtljažnik tu nudi 402/1247 litara.

Krajem devedesetih Mégane je osvježen kako bi se pripremio teren za drugu generaciju koja je na tržištu od 2002. godine. Premda je europsku karijeru završio, Mégane prve generacije u Argentini se proizvodio čak do 2009! Prva je generacija karijeru završila sa 3.2 milijuna proizvedenih primjeraka i time ostala generacijski rekorder do danas. Legenda živi dalje…

Izvor: RevijaHAK