60. Rođendan: Mercedes-Benz 300 SL Roadster (1957.)

0
4

Jedan od najznačajnijih klasika u bogatoj povijesti njemačkog premium proizvođača svakako je Mercedes-Benz 300 SL Roadster iz 1957. godine. Izvedenica slavnog Mercedes-Benza 300 SL Gulwing (s krilnim vratima) zapravo je nastala spletom nesretnih okolnosti. Nakon što je 1956. u SAD-u u mladi bračni par izletio s ceste i izgorio u automobilu, jer nisu mogli otvoriti vrata, uvoz legendarnog Gullwinga u SAD bio je zabranjen.

Američki fanovi bili su očajni tom činjenicom, a spas je stigao u Ženevi 1957. kad je predstavljena izvedba Roadster. Očekivano, najveću popularnost stekla je na sjevernoameričkom tržištu, ali ni Europljani nisu bili imuni na izvedenicu bez krova pa je konačna bilanca prevagnula u korist Roadstera. Modela 300 SL Gulwing sveukupno je proizvedeno 1400, a 300 SL Roadster dosegao je nakladu od 1858 primjeraka.

Kabriolet iz snova uspjeh cestovnih verzija temeljio je na velikim sportskim pobjedama, koje uključuju trijumfe na 24 sata Le Mansa te utrkama Carrera Panamericana i Mille Miglia. Napredna tehnologija vidljiva je po strukturi od čeličnih cijevi, što je karakteristika trkaćih bolida, ali i po prvom četverotaktnom benzincu s direktnim ubrizgavanjem. Redi se o rednom 6-cilindrašu obujma 2996 ccm. Pretvorbom iz coupea u kabriolet masa je, zbog ojačanja podnice, narasla sa 1180 na 1300 kg, ali je motor zato nabijen sa 215 na 225 KS.

Za svoje vrijeme nudio je spektakularne performanse. Jurio je čak 260 km/h, imao je neovisan ovjes sprijeda i straga, ali je disk kočnice na svim kotačima dobio tek 1961.. Dužinom od 457, širinom od 179 i visinom od 130 cm atraktivna silueta bila je zajamčena, a mnogi ga, s potpunim pravom, smatraju jednim od najljepših automobila u povijesti. Luksuzna unutrašnjost, izrađena od najfinijih materijala poput kože i mahagonija, naglašava plemenit pedigre. Uostalom, bio je jedan od najskupljih modela na tržištu, a danas originalni primjerci vrijede oko milijun eura. Spektakularan automobil!