Alfa Romeo Stelvio stigao u Hrvatsku po cijeni od 334.345 kn

0
3

Prestižna jedriličarska utrka World Match održana u Poreču prvi se put održava u Hrvatskoj pa je poslužila za prezentaciju dragulja Alfa Romeo Stelvio, prvoj SUV-a u povijesti talijanskog proizvođača. Ime je dobio je legendarnom alpskom prijevoju, koji se nalazi na međi Italije i Švicarske, a na kojem su trkaći modeli Alfa Romea dominirali početkom 20. stoljeća.

Još prilikom svjetske prezentacije Alfa Romeo izazvao je strahopoštovanje. Kao i u slučaju Giulije i Stelvio je prvotno predstavljen u najbrutalnijoj izvedbi. Time je postignut ‘WOW’ efekt. Izvrstan dizajn u kombinaciji s turbobenzincem koji je isporučio Ferrari odmah postaje predmetom želja. Uz 510 KS i 600 Nm do stotke se katapultira za svega 3,9 s, a juri čak 284 km/h.

Naravno, osim top izvedbe nudi se i u smirenijim. Dvolitreni turbobenzinac sa 280 KS i 400 Nm do 100 km/h ubrzava za 5,7 s, postiže 230 km/h, a prosječno troši 8,9 litara (realno oko 10). Dizelski 2.2 nudi 210 KS i 470 Nm pa ubrzava za 6,6 s, juri 215 km/h, a troši 5,5 (realno oko 7 litara). Za one kojima performanse nisu u fokusu, makar su takvi u slučaju Alfa Romea rijetki, nude se i prigušene izvedbe pa dvolitreni turbobenzinac ima 200 KS, a košta 364.898 kn, dok dizelski 2.2 razvija 180 KS, a košta 334.345 kn.

Dužinom od 469, širinom od 190, visinom od 165 cm i međuosovinskim razmakom od 282 cm Alfa Romeo Stelvio nudi izvrsnu prostranost pa s pravom najavljuje napad na BMW X3, Audi Q5, Jaguar F-Pace i Porsche Macan. Bazira se na platformi Giorgio, koju koristi i Giulija, ali se za razliku od nje nudi se samo uz pogon 4×4 i 8-stupanjski automatski mjenjač. Neovisnim ovjesom sprijeda, MultiLinkom straga i omjerom mase od 50:50 vozi se kao sportaš. Da nema masu od 1600 kg i da je težište 20-ak posto niže teško bi bilo dokučiti nalazite li se za volanom limuzinske Giulije ili Stelvia.

Zanimljivo, tvrtka osnovana 1910. u Milanu nikad u ponudi nije imala model s genima terenca, SUV, crossover… Stelvio je, kao i Giulija, rezultat velikog zaokreta u filozofiji cijele tvrtke. Alfa Romeo napušta konfekciju te se uzdužno ugrađenim motorima i stražnjim pogonom vraća na vrh. Prva bomba stigla je u obliku Giulije, druga je Stelvio… Jedva čekamo novi model!

 

https://www.youtube.com/watch?v=WWG4YxAnv8E