BMW M5: bavarske zanimljivosti

0
1846

BMW-ov M odjel (Motorsport) osnovan je 1972., a nakon trka?ih automobila po?eo je razvijati posebne varijante cestovnih, s unaprije?enim komponentama šasije, ovjesa, motora, ko?nica… Nakon M1 (1978. – 1981.), prvi postoje?i model koji je dora?en u M odjelu bila je Serija 5. Iz generacije u generaciju, M5 je projektiran po formuli brzina + udobnost. Trenutna, šesta generacija proizvodi se od 2017., a i stariji su modeli iz voza?ke perspektive i danas zanimljivi auti. Osim tvorni?kog M odjela, komponente za auto ili ?itave prerade Serija 5 nudili su i vanjski proizvo?a?i poput tvrtki AC Schnitzer ili Alpina (poznata po kompresorskim i turbo preradama).

E28 (1984 . – 1988.)
Kombiniraju?i nove dijelove te dijelove iz M1 i Serije 6, nastao je prvi M5, a gotovo svi su proizvedeni u Bavarskoj. Ovim je automobilom BMW zapo?eo utrku za titulu proizvo?a?a s najbržom limuzinom, i u proteklih su 36 godina uglavnom bili u vodstvu. Cijena o?uvanih starijih M5 raste, što je dio trenda potražnje za oštrijim automobilima iz 1980-ih i 1990-ih, dovoljno suvremenih da su svakodnevno lako uporabivi, a dovoljno starih da pruže siroviji, old-school doživljaj vožnje. Šper-diferencijal, pogled na haubu iz voza?ke pozicije te odsutnost plastika i poklopaca preko motora upotpunjuju dojam prošlih, neposrednijih automobilskih vremena.

E34 (1988. – 1995.)
Ova je generacija M5 posljednja ru?no sklapana i posljednja s rednim šestcilindarskim motorom. Na ranim modelima korišten je hidrauli?ko-mehani?ki sustav niveliranja stražnjeg ovjesa, a kasnije elektroni?ki kontrolirani. Zapremina motora kre?e se od 3.5 do 3.8 l, ovisno o godištu i tržištu, postojala je oprema poput Nürburgring paketa te još nekoliko posebnih edicija. S38 motor u E34 M5 može se ?ipirati: na mati?nu plo?u ra?unala koje upravlja motorom stavlja se drugi ?ip, za razliku od remapiranja, stavljanja druge mape/programa u memoriju ra?unala bez fizi?kih izmjena. Raniji E34 M5 koristili su kovane aluminijske felge s ratkapama dizajniranim za poboljšanje ventiliranja/hla?enja ko?nica (Style 20 M-System i M-System II), dok je pred kraj proizvodnje uvedena felga bez ratkape. Proizvodio se i u touring (karavan) verziji.

E39 (1998. – 2003.)
Ova, tre?a generacija M5, koristi aluminijske komponente ovjesa, a stražnji ovjes je multilink. S62 4.9 usisni V8 s 400 KS koristi VANOS (varijabilni tajming ventila) i za ispušne i za usisne ventile, aluminijski blok i glave, elektroni?ki kontrolirano ubrizgavanje goriva (za svaki cilindar posebno), šuplja bregasta vratila i polusuhi karter. Koristi i aluminijske elemente ovjesa, „plutaju?e“ disk ko?nice (ravnomjernije nasjedanje pakni na disk), a pri dizajnu E39 šasije vodilo se ra?una i o frekvencijama vibracija  (tj. tipi?ni raspon frekvencija vibracija šasije ne podudara se s rasponom za motor kako bi se eliminirao dio buke u kabini).

E60 (2005. – 2010.)
Peta generacija M5 posebna je prvenstveno po konfiguraciji motora: koristi 5.0 V10 s kutem izme?u redova cilindara od 90°. Taj S85 motor na po?etnim postavkama daje 400 KS, a na M postavkama daje punih 507 KS. Koristi varijabilni tajming usisnih i ispušnih ventila (dupli VANOS), blok i glavu od aluminijske slitine i ionske senzore za sprje?avanje paljenja smjese u krivom trenutku. Proizvo?a?i ?eš?e koriste druga?ije senzore (npr. akusti?ne), a ionski preko napona na svje?ici ra?unaju uvjete izgaranja jer taj napon ovisi o raznim ?imbenicima koji su rezultat izgaranja smjese, poput temperature, tlaka, itd. Od zanimljivije opreme, E60 M5 je u ponudi imao zaslon projiciran na vjetrobransko staklo (Head-Up Display ili Heads-Up Display; HUD) i prednje siceve s aktivnom bo?nom armaturom koja dodatno pridrži putnika kada je auto bo?no optere?en, npr. u zavoju. Taj je M5 bio dostupan s ru?nim te Getrag SMG III sekvencijalnim mjenja?em sa 7 stupnjeva prijenosa. Takav se tip mjenja?a ?esto opisuje kao robotizirani ili automatizirani ru?ni mjenja? jer koristi mehani?ku spojku (naprema u automaticima ?estim hidrauli?nim pretvara?ima momenta). Programiran je i za launch control funkciju, ko?enje motorom pri nizbrdicama i više postavki brzine izmjena stupnjeva prijenosa. E60 M5 koristi i aluminijski ovjes, ali od brojnih karakteristika najpamtljiviji je zvuk V10 motora na 8250 o/min. Pokazalo se kako se pri održavanju i redovnim servisima posebnu pažnju treba obratiti na lete?e ležajeve tog motora.

F10 (2011. – 2016.)
Osim prema suvremenim standardima o?ekivanih brojnih sustava sigurnosnog nadzora i pomo?i voza?u, ovaj M5 je prvi serijski prednabijeni; koristi twin turbo 4.4 V8 s ispušnim granama prilago?enim optimiziranju slanja ispušnih pulseva na turbine; motor razvija do 600 KS u posljednjoj Competition Package reviziji. Automobil koristi i diferencijal s elektroni?kim vektoriranjem momenta, regenerativno ko?enje (s konverzijom u elektri?nu energiju i pohranu u akumulator), Valvetronic (variranje tajminga i hoda/podizanja ventila) te uglji?no-kerami?ke ko?nice, a sukladno godinama proizvodnje, BMW je proizveo i 30 Jahre M5 verziju.

F90 (2017. – danas/2020.)
Trenutni M5 prvi je koji u ponudi nema ru?ni mjenja? (koristi samo ZF 8-stupanjski automatik s pretvara?em momenta) te koristi pogon na sve kota?e. Dobio je i internu oznaku razli?itu od temljne Serije 5 (G30). U ponudi nema aktivne anti-roll štange niti skretanje stražnjih kota?a, vjerojatno jer su komponente razvijene kao podrška udobnosti pa ih se može prona?i u M550xi, ali ih zbog dodatne težine nema u M modelu. Snaga twin-turbo V8 u Competition paketu iznosi 460 kW (625,6 KS) i 750 Nm okretnog momenta (u rasponu 1.800 – 5.800 okretaja u minuti). Na ljeto 2020. izašao je revidirani model (tehni?ke i vizualne promjene).

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com