BMW objasnio ključne faktore za što brže ubrzanje do 100 km/h

0
1

Premda je pratiteljima zbivanja u automobilskoj industriji logika i više nego jasna, dobro je podsjetiti se što je ključno za što brži sprint do stotke.

Suvremeni sportski automobili sve su brži iz generacije u generaciju pa trenutačno postoji čitav niz modela koji do 100 km/h ubrzavaju za manje od četiri sekunde. A granica od četiri sekunde se još prije desetak godina smatrala rezerviranom samo za najbolje sportaše, čija cijena premašuje iznos od nekoliko stotina tisuća eura.

Da prvo razjasnimo jednu stvar. Aerodinamika nema nikakve veza s ubrzanjem do 100 km/h. Ima snažan utjecaj na krajnju brzinu i stabilnost po zavojima, ali na ubrzanje s mjesta nikakve. Najbolji dokaz tome je model poput Mercedes-Benza G-klase, koji u izvedbi AMG ostvaruje impresivne rezultate u ubrzanju do stotke, a kockasti dizajn već na prvi pogled jasno daje do znanja kako mu aerodinamika nije jača strana.

Dakle, što je zapravo bitno? Omjer snage motora i mase vozila, te kvaliteta prijenosa snage na podlogu, što direktno ovisi o kvaliteti guma i površini podloge. Sustavi pomoći vozaču poput Launch Controla također imaju velik doprinos, jer dobro balansiraju između naleta snage i pojave gubitka prianjanja pogonskih kotača pa svojim djelovanjem jamče najbolji mogući prijenos snage na podlogu.

Za sve detalje svakako pogledajte video u prilogu, kojim je BMW objasnio ključne faktore što bržeg ubrzanja do 100 km/h.