?emu služe zra?ni tuneli za testiranje u automobilskoj industriji?

0
434

Svi smo ?uli za zra?ne tunele, a naj?eš?e ih se povezuje sa zrakoplovima. Ipak, cijeli je niz i drugih stvari koje se ispituju u zra?nim tunelima, primjerice mostovi, brodovi, antene, zgrade, dimnjaci te naravno i cestovna vozila, odnosno automobili.

Zra?ni tuneli još se nazivaju i aerotunelima ili aerodinami?ki tunelima , a zapravo se radi o laboratorijskom postrojenju za eksperimentalnu aerodinamiku. Ono što se radi u jednom takvom postrojenju jest da se simulira kretanje zraka, a sve se to dakako kontrolira te bilježi kakav u?inak ima.

Zra?ni tunel služi za ispitivanje aerodinami?kih svojstava tijela, odnosno za odre?ivanje slike strujanja fluida, momenata i sila koji na automobil djeluju kada se ono nalazi u struji fluida. Fluid, a to je naj?eš?e zrak, u ovom se tunelu ubrzava do maksimalne brzine te se prati kako automobil reagira na takve uvjete. Zra?ni tunel može biti otvorenog ili zatvorenog tipa. U zatvorenom tipu cijelo vrijeme struji isti zrak, dok u otvorenom tipu ulazi zrak iz atmosfere, potom se potiskuje kroz tunel i opet vra?a u atmosferu.

Primjerice, ove je godine Honda najavila da ?e u SAD-u izgraditi tunel za testiranje vrijedan 124 milijuna dolara, a u njemu ?e se simulirati brzina vjetra od ?ak 309 kilometara na sat. U njemu ?e prije svega testirati svoje modele, ali ?e tako?er svoje usluge nuditi i drugima. Tunel ?e imati cijeli niz opreme kao što su kamere,mikrofoni i sli?no, a služit ?e tome da Honda što uspješnije razvija vozila ?iji ?e oblik imati što manji otpor zraka, a samim time vožnja bude tiša i ugodnija. U tunelu bi odjednom trebalo stati ?ak pet vozila.

Ipak, dok Honda tek najavljuje suvremeni zra?ni tunel za testiranja, Volkswagen je jedan takav otvorio ovih dana, odnosno po?etkom studenog 2017. godine. Kako su rekli u ovoj tvrtki, zra?ni tunel ?e im pomo?i kako bi što bolje oblikovali automobile budu?nosti. Linije novih Volkswagenovih vozila ?e zahvaljuju?i ovom tunelu biti takve da smanjuju buku, potrošnju goriva te zaga?enje okoliša. Tunel je izgra?en u Wolfsburgu, a u njemu ?e se simulirati vjetar ja?ine oko 250 kilometara na sat, temperature od – minus 30 stupnjeva Celzijevih do plus 60 stupnjeva Celzijevih, izvanredna tišina te odre?ivanje aerodinami?ke vrijednosti u svega 20 minuta. Veli?ina ovog zra?nog tunela je doista impresivna te iznosi 8,800 metara kvadratnih. U njemu ne samo da ?e testirati svoje automobile ve? i motocikle, kombije te sva druga vozila koja proizvode.

No, za kraj treba znati da postoji mnogo pristalica kompjuterskog testiranja, koji smatraju da zra?ni tuneli uop?e nisu potrebni. Posebno je popularan softver pod nazivom Powerflow kojeg su do sada koristili Tesla, Jaguar, BMW, Ford i mnogi drugi. Prednost kompjuterskog testiranja jest da nije potrebno izraditi prvi novi model vozila jer se izradi virtualni model kojeg se testira na sve mogu?e na?ine u virtualnoj stvarnosti.

Ipak, s obzirom na Hondinu najavu gradnje novog zra?nog tunela te novootvorenog Volkswagenovog tunela, ?ini se da su ipak konkretni modeli u konkretnim uvjetima nešto što je mjerljivo i što daje najbolje podatke. Uostalom, samo ?e budu?nost pokazati što je isplativije.

Izvor: Silux.hr

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com