Europska premijera: Honda HR-V – napad na Nissan Juke, SEAT Aronu, Hyundai Konu

0
224
- Advertisement -

Neka posve nova Honda! HR-V predstavljen s hibridnim pogonskim sustavom e: HEV potpomognutim Atkinsonovim benzincem te posve neobičnim, futurističkim dizajnom.

Hondin novi crossover odlikuje se svježim stilom, boljom opremljenošću i novim 1,5-litrenim dvomotornim hibridnim pogonskim motorom od 129 KS.

- Advertisement -

Mk3 Honda HR-V dobiva hrabar novi izgled, dodatnu tehnologiju, prostraniji interijer i prerađenu verziju pametnog dvomotornog hibridnog pogona e: HEV, prilagođenog najnovijim Jazzom. Inovativni raspored spremnika za gorivo donio je dodatni prostor posebno na stražnjoj klupi.

Honda u Europi, posebno nakon odlaska modela Legend i Accord, više se ne može klasificirati kao premium marka automobila. Ipak, Japanci pokušavaju stvoriti vrhunski osjećaj i u nižim kategorijama vozilima. Posljednji automobil na kojem su ovo isprobali je novi crossover HR-V koji na naše ceste dolazi u trećem izdanju i osam godina nakon predstavljanja prethodnika.

O novom crossoveru već smo pisali posljednjih mjeseci, jer su Japanci već izveli kratku svjetsku prezentaciju, na kojoj su ostavili prilično stvari skrivenih. Ovotjedna europska prezentacija, s druge strane, otkrila je neke dodatne detalje o automobilu, koji će se, kako je vidljivo iz svjetske prezentacije, u budućnosti pokretati samo kombinacijom električne energije i benzina.

Honda HR-V uvijek je nudila izgled sličniji kupeu u usporedbi s konkurentima. Ovaj model treće generacije napredovao još više, posudivši dizajn od prošlogodišnjeg prototipa Honde e: Concept.

Poput koncepta, ima široku rešetku hladnjaka i hrapav profil, s krovnom linijom koja je 20 mm niža od starog automobila. Honda je također povećala visinu vožnje HR-V-a za 10 mm i serijski ugradila veće aluminijske naplatke od 18 inča, dodajući svoj hrabri novi stav. Ostatak automobila ima čistu i jednostavnu površinu.

Honda nudi kozmetičke promjene i nisu tu samo radi dizajna. Uz donji rub branika nalazi se zračna zavjesa, kao i suptilna usna za zadnji rub bočnih suknji, što oboje pomaže u poboljšanju aerodinamike automobila. Novi spojler također pomaže u čišćenju turbulentnog zraka nakon HR-V-a, smanjujući otpor i poboljšavajući potrošnju goriva.

Novitetom se Honda odmaknula od trenutnog dizajnerskog jezika te je istovremeno dizajnirala minimalistički dizajnirani crossover s prepoznatljivom uspravnom rešetkom koja naglašava vrhunski stil i kupe-položeni stražnji kraj, čineći da se čini kao prostor u kabini, posebno s obzirom na činjenicu da automobile mjeri jednako dužinom kao i njegov prethodnik koji je uvjerio čak 3,8 milijuna kupaca; istodobno je dodatnih 10 milimetara od tla, a krov je 20 milimetara bliži tlu. Veći kotači od 18 inča također doprinose većim emisijama.

Na vanjskoj strani vozila nema većih dizajnerskih ‘ispada’ pročišćene linije s malo detalja, ali nastavljaju se i s unutarnje strane koju karakteriziraju potpuno ravni elementi. Njegova posebnost su samo otvori za prozračivanje kabine u obliku slova L, koji bi trebali najoptimalnije rasipati svježi zrak po sobi i također u njezinom redu. Armaturnu će ploču ‘pokvariti’ samo informacijsko-zabavni sustav sa zaslonom promjera devet inča.

No tajna kabine zapravo je skrivena od pogleda. Honda je odlučila spremnik za gorivo postaviti u sredinu, ispod vozačevog sjedala, odvajajući ga na taj način od prostora za baterije u dane prtljažnika, dok je oslobađala prostor ispod drugog reda sjedala. Putnici na stražnjim sjedalima stoga će imati dodatnih 35 milimetara prostora za noge.

Na nadzornoj ploči nema gužve, sastoji se od samo 7-inčne instrument table, devet-inčnog infotainment sustava i nekoliko jednostavnih okretnih gumba za kontrolu klime iznad središnje konzole. Pogonski sklop nove Honde HR-V koristi isti 1,5-litreni benzinski motor s Atkinsonovim ciklusom s dva elektromotora, iako je povezan s nešto većim paketom baterija, postavljenim ispod poda prtljažnika. Sustav također ima nešto veću kombiniranu snagu od 129 konjskih snaga i 253 Nm okretnog momenta, kako bi se mogao nositi s dodatnom masom automobila.

Honda je svoj novi sustav za difuziju zraka postavila umjesto tradicionalnih otvora za zrak postavljenih u središtu kabine. Koristi dva izlaza u obliku slova L uz A-stupove, koji usmjeravaju zrak niz unutarnju stranu prozora crossovera kako bi prilagodili unutarnju temperaturu.

Duga je kao stari HR-V, no više je prostora u unutrašnjosti, dijelom zahvaljujući novom pogonu. Straga je dodatnih 35 mm prostora za noge i daljnja dva stupnja zavaljena sjedala.

Poput Honde Jazz, benzinski motor HR-V-a radi prvenstveno kao generator za elektromotorni sustav. Međutim, benzinski motor također može upravljati kotačima izravno pri većim brzinama.

Unatoč tome što se powertain usredotočio na električno trčanje, Honda zapravo nije potvrdila maksimalni raspon električnog dometa za HR-V. No Kojiro Okabe, jedan od glavnih inženjera za novi HR-V projekt, rekao nam je da pokretanje EV nije prioritet.

“Nismo se previše usredotočili na to koliko dugo možete voziti čisto električno u jednom potezu. Više se radi o ukupnoj ravnoteži koliko učinkovito možete proizvesti električnu energiju.

Vozilo će pogoniti plug-in hibridni pogonski sustav, zasnovan na 1,5-litrenom benzinskom motoru s 95 kilovata (131 ‘konja’) i dva elektromotora ispod haube. Inače će automobil biti moguće voziti u tri programa vožnje, a to su Eco, Normal i Sport. Električni domet zasad ostaje nepoznat.

Honda je također puno naglasila sigurnost. S HR-V na tržište dolazi sustav Honda Sensing, gdje će ulogu otkrivanja događaja ispred vozila preuzeti širokokutna kamera, eliminirajući tako potrebu za dodatnim senzorima za, na primjer, otkrivajući pješake ispred vozila. noću su radili nešto bolje. Istodobno, sustav će također moći otkriti unakrsni promet; sustav za otkrivanje mrtve točke ima ‘domet’ povećan s tri na 25 metara u odnosu na prethodnika.

Unatoč današnjoj prezentaciji, europski i domaći kupci u HR-V-u ipak će morati malo pričekati. Honda je otkrila da će prvim kupcima biti dostupna tek krajem godine, ali u međuvremenu su već počeli prikupljati predbilježbe potencijalnih kupaca.

- Advertisement -