Istraživanje sigurnosti: Dva hrvatska tunela na visokoj razini, a Učka sa starim boljkama!

0
2

Europska unija (EU) definirala je minimalne tehničke standarde za sigurnost tunela u transeuropskoj cestovnoj mreži Direktivom 2004/54/EU.

Koliko su sigurni europski tuneli? Austrijski i njemački autoklubovi (OAMTC i ADAC) istražili su nekoliko tunela u Austriji, Italiji i Hrvatskoj. Temelj je bila odluka Europske unije iz 2004. godine. Europska unija (EU) definirala je minimalne tehničke standarde za sigurnost tunela u transeuropskoj cestovnoj mreži Direktivom 2004/54/EU koja je obvezna za sve države članice. No jesu li se ti standardi zaista primijenili? Istraživanje je provedeno u 16 tunela na rutama za odmor u Italiji, Hrvatskoj i Austriji. Bez prethodne najave istraživanja, zabilježili su vidljive strukturne uvjete i opremu tunela tijekom opetovanih prolaza i usporedili jesu li oni u skladu s EU direktivom. Svih 16 tunela pregledanih na ovaj način duži su više od 1000 metara i turisti ih često koriste. Za terensku provedbu ispitivanja nadlažen je bio Deutsche Montan Technologie für Rohstoff, Energie, Umwelt (DMT GmbH & Co. KG), koji ima mnogo iskustva na polju sigurnosti i infrastrukture. Između 24. veljače i 6. ožujka 2020. godine stručnjaci DMT-a nekoliko su puta prolazili kroz 16 tunela. U sveobuhvatni popis zapisali su sve bitne kriterije.

Visoke ocjene dobila su dva hrvatska tunela. Prvi u blizini Splita, A1 Zagreb – Karlovac, između raskrižja Vučevica i Dugopolje te drugi koji se nalazi u blizini Đurmanca, A2 Zagreb – Macelj, raskrižje izlaz Krapina i Đurmanec.

Tunel Učka na žalost nije su skladu s Direktivom EU, a razlozi su sljedeći. Ugibališta su udaljena 1750 metara, broj prometnih traka reduciran je i + tako raste opasnost od prometnih nesreća (to se može povezati s činjenicom da ima samo jednu cijev za dvosmjerni promet), nema izlaza za slučaj nužde, nema zvučnika u tunelu i nema vanjskog pristupa hitnim službama. Ostali sigurnosni elementi su solidni.

Više pročitajte na RevijaHAK.