Kako je ruska invazija na Ukrajinu dovela do poreme?aja na tržištima rabljenih automobila

0
412

Tijekom posljednjih nekoliko godina tržišta rabljenih automobila suo?ila su se s problemima jer je kriza u vezi s nedostatkom poluvodi?a ugrozila lanac kupnje automobila. Mnogi su proizvo?a?i automobila vjerovali da je kriza po?ela jenjavati te se ?inilo da ?e 2022. godina biti godina u kojoj ?e se isporuke vozila vratiti na razine prije krize.

Me?utim, ruska invazija na Ukrajinu onemogu?ila je takav razvoj doga?aja te je automobilska industrija suo?ena s još ve?om krizom koju ?e biti puno teže riješiti. Matas Buzelis, stru?njak za automobilsku industriju i voditelj komunikacija u tvrtki specijaliziranoj za podatke o automobilima carVertical, otkriva svoja zapažanja o trenuta?noj situaciji.

Narušeni opskrbni lanci

Gospodin Buzelis, stru?njak za automobilsku industriju, isti?e da unato? tome što rusko tržište novih automobila nije najve?e na svijetu, ono igra zna?ajnu ulogu u lancu opskrbe automobilima.

Rusija izvozi vrijedne komponente za automobilsku industriju. Njema?ka se, primjerice, oslanja na ruske izvore titanija, željeza i paladija. Tako?er, s 108 milijuna tona proizvedenih 2021. godine, Rusija je peti najve?i svjetski proizvo?a? željezne rude te opskrbljuje europske proizvo?a?e ?elika koji se sada suo?avaju s višim cijenama i mogu?im poteško?ama u nabavljanju tog metala drugdje.

Ruska invazija utjecala je i na automobilsku industriju u Ukrajini. Primjerice, veliki dobavlja? kabelskih snopova njema?kim proizvo?a?ima automobila poput BMW-a i Volkswagena dolazi iz Ukrajine. Nadalje, Ukrajina je tre?i najve?i svjetski proizvo?a? nikla i aluminija, dvije vrlo vrijedne sirovine potrebne u proizvodnji baterija i komponenti za elektri?na vozila.

Kona?no, udio Ukrajine u svjetskoj proizvodnji neona iznosi gotovo 70 % , a taj je plin potreban za proizvodnju komponenti kao što su mikro?ipovi, kojih ionako ve? nema dovoljno.

Teže je nabaviti dobar rabljeni automobil

Ve? je 2021. bilo teško i skupo kupiti rabljeno vozilo, a kako stvari stoje, to ?e postati još teže 2022. godine. Dok tržište rabljenih automobila nastavlja rasti, trgovci rabljenim automobilima suo?avaju se s nestašicom vozila.

Jedan od glavnih razloga trenuta?ne situacije jest kriza na tržištu novih automobila. Proizvo?a?i po?inju ograni?avati proizvodnju vozila kako bi proizvodnja bila sporija, ali redovitija. Ova promjena u proizvodnji novih vozila usporava priljev automobila na tržište rabljenih automobila. Vlasnici automobila stoga odga?aju prodaju svojih vozila ili se uop?e ne rješavaju svojih automobila.

„Oni koji su zainteresirani za kupnju rabljenog automobila sada biraju izme?u najograni?enijih i najskupljih ponuda na tržištu rabljenih vozila. Me?utim, ograni?ena opskrba rabljenih automobila ne zna?i da bi se kupci trebali odre?i postupaka koji ih štite od prijevara. Naprotiv! Kupci bi trebali pregledati povijest svakog rabljenog vozila, budu?i da je izbor vrlo ograni?en”, kaže gospodin Buzelis.

Kako objašnjava voditelj komunikacija tvrtke carVertical, trgovci rabljenim automobilima mogli bi kupovati baš sve što im je ponu?eno, a da pritom manje pažnje obra?aju na stanje u kojem se automobil nalazi. Rizik od kupnje rabljenog automobila u lošem stanju može biti mnogo ve?i nego što je bio, recimo, prije godinu ili dvije.

Nepredvidive cijene rabljenih automobila

2021. godine cijene rabljenih automobila ve? su dosegle najvišu razinu svih vremena. Iako su se stabilizirale i ?ak po?ele padati pred kraj godine, ruska invazija na Ukrajinu stvorila je situaciju bez presedana na tržištu rabljenih vozila u isto?noj Europi.

Godinama su kupci rabljenih automobila iz Ukrajine hrlili u Poljsku, Litvu, Slova?ku i Ma?arsku. Dok su noviji automobili bili u ve?oj potražnji me?u stanovnicima tih zemalja, Ukrajinci su kupovali mnoge automobile stare više od deset godina, posebno one s dizelskim motorima koji imaju nižu potrošnju goriva, ali više zaga?uju okoliš.

S druge strane, smanjen broj kupaca promijenit ?e tržište rabljenih vozila u susjednim zemljama Ukrajine. Cijene starijih automobila vjerojatno ?e pasti jer trgovci nastoje ublažiti svoje gubitke kako bi se prilagodili trenuta?noj situaciji.

Utjecaj cijena goriva

Cijene goriva premašile su kriti?nu granicu od 2 € po litri u mnogim europskim zemljama, što je ponukalo voza?e da razmisle o promjeni dnevnih navika.

„Zbog rasta cijena goriva neki ?e voza?i manje putovati. Ljudi bi mogli smanjiti godišnju kilometražu svog vozila odabirom javnog prijevoza ili drugih dostupnih prijevoznih sredstava. Manje kilometara zna?ilo bi manje nesre?a, što bi dovelo do uštede u teku?im troškovima”, kaže stru?njak tvrtke carVertical.

Time bi se smanjio broj vozila na cestama, ali bi se pove?ala i zainteresiranost za vozila s nižom potrošnjom goriva.

To zna?i da bi vozila s dizelskim motorima mogla postati zanimljiva voza?ima zbog nenadmašno niske potrošnje goriva na autocesti. Me?utim, taj ?e trend biti prisutan samo u zemljama u kojima nema oporezivanja vozila s višim razinama emisija CO2.

Pove?ane cijene goriva potaknut ?e ljude da ulažu u rabljena elektri?na vozila. Unato? rastu cijena energije, ukupni troškovi vlasništva elektri?nih automobila i dalje su niži, a mogu biti i još niži ako se solarna energija koristi za punjenje. Napajanje solarnom energijom može uštedjeti 600 – 800 eura godišnje.

Klikom na OVAJ LINK na svom omiljenom auto portalu www.autopress.hr možete ostvariti 15 % popusta prilikom kompletne provjere automobila u sklopu CarVertical izvješ?a u kojem ?ete imati uvid u zapise o kilometraži, prethodnim nesre?ama…

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com