Lijep, ljepši, Range Rover Evoque – napokon je stigao!

0
1

Uz početnu cijenu od 338.035 kuna stigao je u prodaju u Hrvatskoj i odmah dokazao da je možda i najljepši crossover u povijesti.

Kako napraviti SUV/crossover koji je lijep? To znaju samo u Range Roveru koji je napokon predstavio Evoque druge generacije. Najmanji Range Rover okreće nakon osam godina drugo poglavlje sjajne crossover/kupe priče. Druga generacija možda i najljepšeg crossovera ikada zadržao je klasičnu, prepoznatljivu i sjajnu oblikovnu formu, a po prvi je put u ponudi i plug in hibrid. Vozi kroz vodu duboku i 60 centimetara, produljen mu je međuosovinski razmak, a samim time anulirao je i jednu od veći zamjerki, prostranost na stražnjoj klupi i volumen prtljažnika. Najjeftinija je verzija ona dizelska koja raspolaže sa 150 konja, a najjeftiniji od 150 dizelskih konja, ručnim mjenjačem i pogonom na prednje kotače stoji 338.035 kn.

Stižu velike brige za Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC, Audi Q4, jer stiže Range Rover Evoque druge generacije, još ljepši i još bolji od prethodnika koji je spasio Land Rover Jaguar i koji je postao sinonim za prestiž, ljepotu, eleganciju, kvalitetu…

Nakon jesenske premijere, kasno zimskih premijernih vožnji po Grčkoj i u Hrvatskoj je svoju premijeru doživjela druga generacije, možda i najljepšeg SUV-a svih vremena, onoga Range Rover Evoquea.

Kompaktni povišeni monovolumen, izrazito ljupkih i nabildanih linija, s kupeovskim završetkom krova na prvu je loptu osvojio sve poklonike ovog razrede, a njih već desetak ga je na”neviđeno” već i kupilo. A cijena mu je nije niska. Štoviše, ova engleska kompanije u vlasništvu Indijaca naprosto se nametnula kao jedan od boljih i uspješnijih proizvođača premium automobila. Stoga za one koji naprosto “tako što moraju imati” ni početna cijena od 338.035 kuna za kompaktni SUV koji je dugačak jedna 4,63 cm nije nesavladiva prepreka. I to bez obzira na to što za taj novac možete dobiti tek dvolitreni turbodizelski agregat od 150 konja, ručni mjenjač i pogon samo na prednje kotače. No koga to briga kad je riječ o rasnom Rang Rover Evoque. Ni najjeftiniji benzinac od jednakih 2.0 litre, ali 200 konjskih snaga ne hvali se cijenom, već prestižom, statusom, ugledom, kvalitetom, izgledom. 400.420 kuna startna je cijena za benzinca, a dakako da im se ona penje s višim razinama opreme, moćnije motorizacije, automatskog mjenjača… Jedino početni dizelaš dolazi s ručnim mjenjačem, a uz navedeni agregat na volju su i dizelaši od 180 i 240 konja te dodatni benzinci od 249, odnosno 300 konja. Nisu pretjerano ni čisti, jer WLTP mjerenja pokazuju im ispust emisije štetnih plinova CO2 od 165 grama pa sve do 223 grama po kilometru, ovisno o snazi motora. No, i u ovom slučaju malo koga briga za tako što, jer ima se i može se. Iako sazdan na bitno krućoj karoseriji od prethodne njegove su dimenzije gotovo istovjetne. Dugačak je svega 4371 mm, ili jedva neprimjetan milimetar više nego što je to bio slučaj kod prve generacije koja je svjetlo dana ugledala 2008. godina i koja je iz ogromnih dubioza izvukla Land Rover/Jaguar. viši je za svega 1,4 cm, a međuosovinski razmak povećan je za 2,1 cm. Što zbog toga, što zbog nešto drukčijeg koncepta sad ima kudikamo više prostora na stražnjoj klupi, a i raskošniji je. Zanimljivo je kako je u 11 godina prodano gotovo 780.000 primjeraka Evoque, kako su dobili, uglavnom za dizajn, točno 225 svjetskih priznanja. Upravo je Evoque zlatna koka Rovera, a to potvrđuje i njegovo okretanje globalnom svijetu. Izrađuje se, a i prodaje i u “egzotičnim” zemljama, poput Brazila, Indije i Kine. Naravno, radi se i u Engleskoj. “Nasađen” je na 21 colne kotače, što mu i onako bucmastom, dodatno daje na uvjerljivosti. Futuristički izgled izdvaja ga od konkurencije i nadalje, a kupeovske linije straga koje poniru čine ga sportskim, više nego bilo koji drugi SUV na kugli zemaljskoj. Posebno u Rang Roveru ističu i njegove terenske sposobnosti, jer novi model može i kroz vodu duboku od 60 cm, ili za 10 cm više od prethodnika, a i zbog relativno male dužine i kompaktnosti iznimno je okretan i upravljiv. S posebnim naglaskom Evoquevi konstruktori ističu središnji retrovizor koji daje i dvostruko veću sliku nego konvencionalni. Tako što zahvaljuju projiciranju slike u retrovizoru i napuštanje “ogledalo tehnologije”. To sad radi kamera smještena u anteni na središtu krova.

Sustav Terrain Response 2 prvi je puta dostupan u seriji na novom Range Roveru Evoque s pogonom na sva četiri kotača i automatskim mjenjačem. Uz to što će ovaj sustav vozačima omogućiti odabir između četiri načina vožnje (Comfort, Sand, Grass-Gravel-Snow i Mud & Ruts) kako bi poboljšali performanse i sposobnosti, novi način vožnje Auto omogućit će i odabir najprikladnijeg načina vožnje u skladu s uvjetima i automatski prilagoditi okretni moment vozila podlozi.

Moguće je učinkovito pratiti maksimalnu dubinu gaza Range Rovera Evoque zahvaljujući opcionalnom sustavu za prepoznavanje dubine vode. Ultrazvučni senzori u vanjskim retrovizorima precizno mjere dubinu vode koja se prikazuje na središnjem dodirnom zaslonu.

Najnoviji Evoque u ponudi će imati mnoštvo 4×4 tehnologija poput Pomoći pri vožnji nizbrdo, Kontrole otpuštanja kočnice na nizbrdici i Nadzora terenske vožnje. Zahvaljujući značajkama poput dosad neviđenog sustava ClearSight Ground View (ostvarenje koncepta prozirnog podvozja) koji pruža veću vidljivost podloge ispod vozila na neravnom terenu, najnoviji Range Rover Evoque ima sve što mu je potrebno da ide „above and beyond“.

Kamera za vožnju unatrag dostupna je u seriji na svim modelim s nizom naprednih sustava za pomoć u vožnji. Oni uključuju Prilagodljivi tempomat sa sustavom pomoći kontrole upravljača koji centrira vozilo u prometnom traku na temelju oznaka na cesti te zadržava sigurnu udaljenost od vozila ispred.

Sustavi za aktivnu sigurnost poput Sustava za držanje putanje unutar traka, Autonomnog kočenja u slučaju opasnosti i Sustava prepoznavanja umora vozača također su dostupni kako bi se zajamčila sigurnost putnika.

Range Rover je od pamtivijeka slovio kao automobil, a i terenac koji postavlja nove standarde i koji stalno podiže ljestvicu više. S Evoquom su napravili pred osam godina nevjerojatno čudo. Uspjeli su svu svoju naprednu tehnologiju i savršeno skladno zaokružiti predivnom karoserijom. Kako napraviti SUV i crossover koji je lijep? Bilo je to nerješiv pitanje za sve dizajnere do pojave prvog Evoque. Sad mu je došao kraj i stiže novi, naravno još bolji, sofisticiraniji, ljepši, veći… Evoque je naprosto mjera za sve crossovere koji imaju pretenzija na nešto izgledati, a pri tome ne samo djelovati sportski, već i biti nabijen, nabildan, nabrijan, moćan… Kao rijetko koji model doživio je u istom izdanju gotovo deset godine. Već to dovoljno govori o kakvom je uspješnom modelu tu bila riječ. Njih čak 775.000 primjeraka završilo je na cestama, a njihovi su vlasnici s pravom se dičili urbanim crossoverom koji ne samo da je lijep, već je učinkovit, superioran i ponajprije prestižan. I što to novoga donosi? Izgledno i ne nudi neku senzaciju, jer koji je smisao mijenjati oblikovno savršenstvo kako je još od 2010. podario Evoque! Ostao je vjeran ne samo prepoznatljivom i unikatnom obliku, već i svemu onom što pravi crossover čini superiornim, a to je tehnologija. Za sve to ipak su im trebale neke suštinske promjene, a one stiži s posve novom modularnom i lako prilagodljivoj platformom. S njome je međuosovinski razmak porastao za 21 mm, što je donijelo prije svega udobnost, kompaktnost i još bolje ležanje. Zbog toga napokon sad i putnici straga imaju sasvim dovoljno komfora i mjesta. Za 10 posto veći je i prtljažnik. S postavljenim stražnjim sjedištima nudi 591 litru, a kad se ona pomaknu maksimalno naprijed povećava se na 800 litara.

Prije osam godina postavio je visoko ljestvici, a bio je i ostao najljepši

Dizajniran, projektiran i proizveden u Velikoj Britaniji, ispunjava potrebe modernih kupaca. Finbar McFall, globalni direktor marketinga, Jaguar Land Rover, rekao je: “Prije osam smo godina stvorili novi segment i svijet nas je slijedio. Sada smo redefinirali značenje koncepta luksuznog kompaktnog SUV vozila. S dizajnom i sposobnostima u fokusu i najnovijim tehnologijama nadohvat ruke, novi Evoque ispunjava vaše potrebe kao prije i osigurava da stignete na svoje odredište, neovisno o uvjetima.“

Unapređujući prepoznatljivi dizajn originalnog modela, novi Evoque predstavlja sofisticiranu evoluciju izražajne siluete poput one na coupéu koja se odlikuje posebnim zategnutim linijama krova i visokim bočnim linijama, tipičnima za gamu vozila Range Rover. U Range Roveru još nisu odali datum kad će prve primjerke isporučiti kupcima, iako ih je na njihovoj web stranici već moguće kupiti. Cijene u Velikoj Britaniji kreću od 31.600 funti, (35.500 eura), koliko valja izbrojiti za dizelsku verziju s agregatom koji razvija ne baš sjajnih 150 ‘konja’ (110 kWh) i ručnim mjenjačem.Iznimna zapremnina i dimenzije istaknute su njegovim osebujnim bočnim linijama i robusnim blatobranima koji, uz naplatke od 21 inča, ostavljaju snažni i dinamični dojam. Uvođenje usavršenih elemenata poput iznimno tankih Matrix LED prednjih svjetala osiguralo je sofisticiraniju grafiku prednjih i stražnjih svjetala. Savršeno integrirane ručice na vratima prate estetiku lijepo oblikovanih, neprekinutih linija, a izduženi pokazivači smjera dio su promišljenog svjetlosnog potpisa. Detalji R-Dynamic u opciji i dodaci bakrenih nijansi doprinose jedinstvenoj privlačnosti.

U kabini samo raskoš i udobnost

U unutrašnjosti, profinjeni dizajn integrira čiste površine i jednostavne linije s pažljivo odabranim vrhunskim materijalima, a rezultat je luksuzna, minimalistička kabina bogata digitalnom opremom. U ponudi su tehničke tkanine od reciklirane plastike kao kvalitetna alternativa koži, poput mješavine vune Kvadrat i antilop Miko, kao i opcije Eucalyptus i Ultra fabrics. Kabina je dizajnirana kao umirujući prostor koji osigurava da svim putnicima bude udobno, a odlikuje se tehnologijama kao što je sustav Touch Pro Duo s dvama dodirnim zaslonima i novim, bržim softverom, podešavanjem sjedala na 20 načina i ionizacijom zraka u kabini, koje nadopunjuju proširene dimenzije unutrašnjosti.

Iznimna zapremnina i dimenzije istaknute su njegovim osebujnim bočnim linijama i robusnim blatobranima koji, uz naplatke od 21 inča, ostavljaju snažni i dinamični dojam.

Gerry McGovern, direktor Odjela za dizajn tvrtke Land Rover, rekao je: “Kada je Range Rover Evoque lansiran 2010. godine, preobrazio je svijet kompaktnih SUV vozila, a novi će model nastaviti taj iznimni put. Ovo vozilo jakog karaktera kombinira profinjenost i zabavu kako bi izazvalo snažnu emocionalnu reakciju koja će privlačiti pažnju i izazivati osmjehe.

Dimenzije su gotovo jednake, ali je Evoque izrađen na novoj platformi Land Rovera koja se sastoji od više vrsta metala Premium Transverse Architecture, pa je unutrašnjost prostranija nego prije. Duži međuosovinski razmak osigurava 20 mm dodatnog prostora za koljena straga i veće pretince za male predmete – u velikom se pretincu za rukavice i središnjem pretincu sada s lakoćom mogu pohraniti tableti, ručne torbe i boce. Prtljažni je prostor 10 % veći (591 litra), a istovremeno je i značajno širi te u njega s lakoćom stanu sklopljena dječja kolica ili set palica za golf dok se zapremnina povećava na 1.383 litre kada se preklope fleksibilna sjedala u drugom redu, preklopiva u omjeru 40:20:40.

Nova je struktura razvijena za uvođenje električnog pogona, s modelom mild-hybrid od 48 volti dostupnim pri lansiranju i modelom plug-in hybrid koji će biti dostupan u sljedećih 12 mjeseci. Pogonski sklop mild hybrid po prvi je puta uveden na Land Rover, a radi po principu prikupljanja energije koja se uobičajeno gubi prilikom usporavanja. Zahvaljujući elektropokretaču-generatoru integriranom s remenom na motor, energija se pohranjuje u bateriju koja se nalazi ispod podnice. Pri brzinama nižima od 17 km/h i kada vozač koči, motor će se isključiti. Kada krećete, pohranjena će se energija iskoristiti kao pomoć motoru pri ubrzanju i smanjenju potrošnje goriva. Rezultat toga je mirna, tiha vožnja s niskom potrošnjom goriva na prometnim područjima s puno zastoja.

Dostupan u cijeloj gami četverocilindarskih Ingenium benzinskih i dizelskih motora, pogon mild hybrid odlikuje se emisijama CO2 od samo 149 g/km i potrošnjom goriva od 5,7l/100km (temeljeno na novom postupku ispitivanja WLTP). Sljedeće će se godine gami pridružiti još učinkovitiji plug-in hibridni električni (PHEV) model i trocilindarski Ingenium benzinski motor.

Istinski Range Rover, ovaj kompaktni SUV kombinira sposobnost vožnje na svim podlogama s jamstvom performansi u svim vremenskim uvjetima. Novi Evoque nudi pogon na sva četiri kotača, sustav Active Driveline druge generacije s funkcijom Driveline Disconnect koja povećava učinkovitost, te sustav Adaptive Dynamics koji pruža savršenu ravnotežu udobnosti i okretnosti. Terrain Response 2 – tehnologija koja je prvenstveno bila uvedena na najveće Range Rovere – automatski otkriva podlogu po kojoj se vozi i sukladno njoj prilagođava postavke vožnje, dok Evoque sada može voziti kroz vodu dubine 600 mm (prethodno 500 mm).

Slavna Range Rover vozačka pozicija ušla je u digitalno doba, s ‘pametnim retrovizorom’, po prvi puta dostupnim u ovom segmentu, koji se pretvara u HD video zaslon. Ako je pregled područja iza vozila nemoguć zbog putnika ili glomaznih predmeta, vozač jednostavno pritisne gumb na donjoj strani retrovizora te će se na njemu projicirati slika visoke razlučivosti područja iza vozila s kamere koja se nalazi iznad stražnjeg stakla. Zaslon omogućuje šire (50 stupnjeva) vidno polje i bolju vidljivost pri slabom osvjetljenju.

Novi Evoque prvi na svijetu nudi tehnologiju Ground View, s pomoću koje se slika s kamere projicira na gornji dodirni zaslon, pružajući vozaču pregled podloge ispod prednjeg dijela vozila od 180 stupnjeva. Ta je tehnologija korisna prilikom parkiranja na teško dostupna parkirna mjesta, vožnje po visokim rubnicima u središtu grada ili po zahtjevnoj podlozi, te predstavlja ostvarenje koncepta Transparent Bonnet koji je Land Rover predstavio 2014. godine.

Nick Rogers, izvršni direktor, proizvodni inženjering, Jaguar Land Rover, rekao je: “Ispod lijepog dizajna krije se inženjerska i tehnička revolucija. Struktura je potpuno nova kako bi omogućila uvođenje elektrifikacije, pa su samo spojevi vrata ostali nepromijenjeni. Nova struktura također nudi poznatu uglađenost i sposobnost Range Rovera.

“Evoque je sada digitalniji no ikad prije. Softver na kojem se temelji sustav za informiranje i zabavu je unaprijeđen kako bi bio brz, inovativan i savršeno funkcionirao. Usto, dodali smo Apple CarPlay i Android Auto koji omogućuju besprijekorno povezivanje s pametnim telefonom.”

Evoque je prvi Land Rover sa sustavom Smart Settings, koji upotrebljava algoritme umjetne inteligencije kako bi naučio vozačeve omiljene postavke i služio kao asistent u vožnji. Uz položaj sjedala, glazbu i postavke klima-uređaja, Evoque može upravljati omiljenim postavkama masaže i stupa upravljača kako bi osigurao maksimalnu udobnost.

Tekst i fotografije: Igor Stažić