Miješanjem dizelskog goriva s vodikom dramati?no se pove?ava efikasnost i smanjuju se emisije štetnih plinova!

0
976

Znanstevnici kažu da je potencijalna upotreba nove tehnologije na industrijskim lokacijama gdje je ve? postavljena infrastruktura za opskrbu vodikovim gorivom, prenosi RevijaHAK.

Inženjeri sa Sveu?ilišta Novi Južni Wales (UNSW) iz Sydneya uspješno su pretvorili dizelski motor da radi kao hibridni motor na vodik-dizel, smanjuju?i pritom emisije CO2 za više od 85%. Tim, predvo?en profesorom Shawnom Kookom sa Fakulteta strojarstva i proizvodnje, proveo je oko 18 mjeseci razvijaju?i sustav s izravnim ubrizgavanjem vodika i dizela, što zna?i da postoje?i dizelski motori mogu raditi koriste?i 90% vodika kao goriva.

Istraživa?i kažu da bi se bilo koji dizelski motor koji se koristi u kamionima i pogonskoj opremi u transportu, poljoprivredi i rudarstvu mogao u kona?nici naknadno opremiti novim hibridnim sustavom za samo nekoliko mjeseci. Zeleni vodik, koji se proizvodi korištenjem ?istih obnovljivih izvora energije kao što su vjetar i sunce, ekološki je prihvatljiviji od dizela.

U radu objavljenom u International Journal of Hydrogen Energy, tim profesora Kooka dokazao je da korištenje njihovog patentiranog sustava ubrizgavanja vodika smanjuje emisije CO2 na samo 90 g/kWh, odnosno 85,9% ispod koli?ine koju proizvodi motor s dizelskim motorom, objavio TechXplore.

Rješenje problema koje nudi UNSW zadržava ubrizgavanje dizelskog goriva u motor, ali dodaje ubrizgavanje vodika direktno u cilindar. Zajedni?ko istraživanje, provedeno s dr. Shaunom Chanom i profesorom Evattom Hawkesom, otkrilo je da izravno tempirano ubrizgavanje vodika kontrolira stanje smjese unutar cilindra motora, ?ime se rješavaju štetne emisije dušikovog oksida koje su bile velika prepreka za komercijalizaciju vodikovih motora. Sustav dvostrukog goriva s izravnim ubrizgavanjem vodika i dizela razvio je tim iz Laboratorija za istraživanje motora UNSW pod vodstvom profesora Shawna Kooka.
– Ako samo pustite vodik u motor i pustite da se smjesa pomiješa, dobit ?ete rast emisija dušikovog oksida (NOx), što je zna?ajan uzrok zaga?enja zraka i kiselih kiša – kaže prof. Kook.
– Ali mi smo u našem sustavu pokazali da ako ga stratificirate – to jest, u nekim podru?jima ima više vodika, a u drugim manje, tada možemo smanjiti emisije NOx ispod one ?istog dizelskog motora.

Važno je da novi sustav dvostrukog goriva s izravnim ubrizgavanjem vodika i dizela ne zahtijeva vodik ekstremno visoke ?isto?e koji se mora koristiti u alternativnim sustavima vodikovih gorivih ?elija i skuplji je za proizvodnju. U usporedbi s postoje?im dizelskim motorima, u dizel-vodikovom hibridu dokazano je poboljšanje u?inkovitosti od više od 26%.

Ta poboljšana u?inkovitost postiže se kontrolom vremena izravnog ubrizgavanja vodika, kao i vremena ubrizgavanja dizela, ?ime se omogu?uje potpuna kontrola na?ina izgaranja. Istraživa?ki tim se nada da ?e uspjeti komercijalizirati novi sustav u sljede?ih 12 do 24 mjeseca te se žele konzultirati s potencijalnim investitorima.

Znanstevnici kažu da je potencijalna upotreba nove tehnologije na industrijskim lokacijama gdje je ve? postavljena infrastruktura za opskrbu vodikovim gorivom. To uklju?uje rudarske lokacije, gdje su studije pokazale da je oko 30% emisija stakleni?kih plinova uzrokovano upotrebom dizelskih motora, uglavnom u rudarskim vozilima i generatorima elektri?ne energije.

Izvor: RevijaHAK

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com