Mobitel je jedan od ?etiriju najve?ih krivaca za smrt na cesti – možemo li bez gadgeta u automobilima pita se i Damir Kedžo

0
251

Damir Kedžo, ambasador kampanje Dan bez mobitela u prometu 2018. upozorava u velikoj medijskoj kampanji: – Niti jedan poziv ili SMS nije važniji od života promicati i poznati hrvatski pjeva?.

Ekrani mobitela nisu i jedini ekrani koje danas imamo u auto-kabini. S novim automobilima dolaze ugra?eni u upravlja?ku plo?u sve napredniji komunikacijski ure?aji. Stvaraju li nam oni distrakciju i kako se s tim nosimo u odnosu na sigurnost u prometu? Ho?emo li se i na koji na?in pobrinuti da imamo i tehnološki razvoj i moderne na?ine komunikacija, a da istodobno ne ugrožavamo svoje živote?

I ove godine Hrvatska udruga menadžera sigurnosti provodi kampanju Dan bez mobitela u prometu u okviru koje 16. listopada u Zagrebu u Hotelu International organizira konferenciju pod nazivom „Mi i naši gadgeti u prometu – problemi i izazovi.

Ekrani mobitela nisu i jedini ekrani koje danas imamo u auto-kabini. S novim automobilima dolaze ugra?eni u upravlja?ku plo?u sve napredniji komunikacijski ure?aji. Stvaraju li nam oni distrakciju i kako se s tim nosimo u odnosu na sigurnost u prometu? Ho?emo li se i na koji na?in pobrinuti da imamo i tehnološki razvoj i moderne na?ine komunikacija, a da istodobno ne ugrožavamo svoje živote?

Na ova i sli?na pitanja po prvi ?e puta na temu sigurnosti u cestovnom prometu uz policijske i prometne stru?njake odgovore tražiti i predstavnici IT i autoindustrije, te predstavnici prijevoznika, taksista i profesionalnih voza?a.

Na konferenciji „Mi i naši gadgeti u prometu – problemi i izazovi“ bit ?e prezentirana i publikacija pod nazivom „Mobitel – skriveni ubojica na cesti“ s rezultatima istraživanja distrakcije, prvi puta provedenog u Hrvatskoj kao ispitivanje reakcija voza?a koji koriste mobitel tijekom vožnje.

Istraživanje je napravljeno pod vodstvom dr. sc. Marka Ševrovi?a, predstojnika Zavoda za prometno planiranje Fakulteta prometnih znanosti i njegova tima. Ispitivanje se odvijalo na poligonu Centra za sigurnu vožnju tvrtke Oryx na kojem su simulirane razli?ite situacije i uvjeti na cesti.

U istraživanju su sudjelovala tri tipa voza?a, po?etnik, mla?i voza? srednjeg staža voza?kog iskustva, te stariji voza? s 40 godina voza?kog staža.

Mobitel se smatra ?etvrtim ubojicom na cesti, a distrakcija, odnosno ometena pažnja korištenjem mobitela je po ja?ini i najve?a od svih distrakcija koje imamo vezano uz naše ponašanje u automobilu ili prometu.

Publikacija „Mobitel – skriveni ubojica na cesti“ posebice je namijenjena mladim ljudima, koji još nisu stekli ili nisu ukorijenili navike korištenja mobitela u prometu, kako bi na vrijeme osvijestili opasnosti od takvog ponašanja te donosili odluke da pametne telefone ne?e ni koristiti dok su u prometnoj džungli.

Dan bez mobitela u prometu se obilježava 21. 10. drugu godinu zaredom, a ove ?e se godine tome aktivno uklju?iti u?enici prometnih zanimanja u Slavonskom brodu, koji ?e svojim sugra?anima taj dan poru?iti da ?uvaju sebe i druge u prometu i ne koriste se mobitelom na cesti.

Skupa s njima ?e poruke kako niti jedan poziv ili SMS nije važniji od života promicati i poznati hrvatski pjeva? Damir Kedžo, koji je ambasador kampanje Dan bez mobitela u prometu 2018. i koji svojim primjerom suzdržavanja od korištenja mobitela u prometu želi utjecati na druge.

Danas u Hrvatskoj mobitel za volanom koristi 90 posto voza?a i 33 posto biciklista, a 50 posto pješaka prelazi prometnicu s pogledom prikovan na ekran svog pametnog telefona. Rezultati su to istraživanja koje je kao prvo takvo o navikama i ponašanju sudionika u prometu na temu korištenja mobitela provedeno u Hrvatskoj u okviru projekta Dan bez mobitela u prometu.

Pokrovitelji ovogodišnje kampanje su Ministarstvo unutarnjih poslova, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture te Hrvatska gospodarska komora. Kampanja je sufinancirana iz Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa, a generalni joj je sponzor je HEP. Poruke osvještavanja o opasnostima korištenja mobitela kroz kampanju podupiru Hrvatske autoceste, Hrvatske ceste, Janaf i Centar za vozila Hrvatske.

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com