Mogu li uop?e elektri?ni automobili biti sexy?

0
443

Spojivši povijesnu ikonu trka?eg svijeta i elektri?nu tehnologiju posljednjeg datuma, Austrijska je tvrtka svima pomutila razum. Dok nam se polagano u svijest urezuje ?injenica da ?e prometnicama uskoro zavladati elektri?ni automobili, istovremeno u nama vlada strah od završetka zabavnog, romanti?nog i otka?enog doba. S vozilima na struju, ovakvima kakva se nalaze u salonima, rijetko nailazimo na ijedan od tri navedena faktora, a ?ak i dizajnerski pristup vanjskom izgledu ne pobu?uje nam leptiri?e u trbuhu.

Me?utim, i elektri?na pri?a ima svoj zaplet! Uz mnoge atraktivne koncepte i Rim?ev Concept_One, koji nije koncept, Austrijska tvrtka Kreisel dala nam je još jedan razlog za veseliti se budu?nosti na struju. Trojica bra?e Philipp, Johann i Markus, svaki zadužen za jedno polje u tvrtci, godinama su radili na pretvaranju razli?itih automobila koji koriste motore s unutarnjim izgaranjem, u elektri?ne, od BMW Serije 3 preko Porsche Panamere, pa sve do Mercedes-Benz G-klase Arnolda Schwarzeneggera, no jedan od tih projekata zaslužuje posebnu pozornost.

Radi se Porscheovom bolidu 910 koji je 1967. nastupio na Le Mansu i uz pomo? voza?a Rolfa Stommelena i Jochena Neerpascha dospio do šestog mjesta u ukupnom poretku. Doduše, nije rije? o jednom od 35 originala jer bi narušavanje njihovog izvornog stanja bilo nezamislivo, ve? o jednoj od replika tvrtke Evex, koja je tijekom sedamdesetih izradila ?etiri primjerka s 3,2-litrenim motorom snage 300 konja.

Dolaskom Evex Porschea 910 u ruke ljudi iz Kreisela, benzinski je motor uklonjen, a na njegovo mjesto je stiglo srce 21. stolje?a – elektri?ni motor koji proizvodi 360 kW (483 KS). To je dovoljno da 1100 kilograma težak automobil do 100 km/h stigne za 2,5 s te uz pomo? dvo-stupanjskog automatskog mjenja?a dosegne kona?nu brzinu ve?u od 300 km/h.

A što je s dometom? Kao spremnik goriva služi baterija kapaciteta 53 kWh, kojom bi se pri normalnoj vožnji trebalo mo?i pre?i 350 km udaljenosti, što je dovoljno ve? i danas, kada je infrastruktura elektri?nih punionica tek na po?etku razvoja.
Malom austrijskom timu stru?njaka treba aplaudirati za tehnološka dostignu?a, no za spajanje najboljeg od oba svijeta – novog i starog – potrebno im se nakloniti jer time postaju primjer drugim proizvo?a?ima, a nama, petrolistima, uistinu pružaju nadu u pozitivno elektri?no sutra. Skupo sutra. Milijun eura vrijedno sutra.

Bernard Beneš

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com