Motori s ?etiri cilindra

0
1780

Redni ?etverocilindarski motor naj?eš?i je na današnjim cestama zbog omjera troškova proizvodnje, kompleksnosti i potencijalnih performansi i ispušnih emisija. Ne mora zvu?ati dosadno, pogotovo usisni na visokim okretajima. Zanimljivi ?etverocilindarski motor razvila je Honda za moto utrke; 1979. po?eli su proizvoditi motocikle s V4 motorom, ali s dvostrukim klipnja?ama, ovalnim (kasnije, na NR modelima 1990ih, elipsastim) klipovima i 32 ventila, budu?i da su ondašnja Moto GP pravila motore ograni?ila na najviše ?etiri komore za izgaranje. Honda je proizvodila i “obi?ne” cestovne V4 motocikle zanimljivih karakteristika, popit VF400 s onboard disk ko?nicama (ko?nice povezane s ovjesom tako da su dio ovješene mase). Yamaha R1 koristi redni ?etverocilindraš s crossplane radilicom, a u automobilima su se koristili i V4 motori (npr. Ford, Saab, Lancia) te bokseri (npr. Subaru, Volkswagen – a razne stare automobile, uklju?uju?i i Volkswagene s bokser motorima, možete vidjeti uz cestu koja povezuje Trakoš?an i Bednju, u mjestu Pleš u privatnom parku oldtimera).

Zašto su dizelski motori bu?niji od benzinskih?
Veliki udio tržišta ?ine vozila s ?etverocilindarskim dizelima. Uz suvremene iznimke (Mazda), dizelski motori rade s visokom kompresijom kako bi u komori za izgaranje postigli visoke tlakove i temperature potrebne za samozapaljenje gorivne smjese. Koriste teže i ?vrš?e komponente od benzinskih motora iste zapremine i usporedivih karakteristika. Budu?i da niti nisu projektirani za visoke turaže, niti ih mogu posti?i zbog tih težih komponenti (pokretnih dijelova) koje bi se za to trebale puno preciznije izra?ivati, u automobilima se naj?eš?e vrte do oko 4.500 okretaja u minuti. Zbog paljenja smjese tla?enjem i visokom temperaturom i zbog težih komponenti dizelski motori su bu?niji od usporedivih benzinskih i imaju karakteristi?ni, tupi klak-klak zvuk, što se pokušava prikriti dizajnom auspuha i zvu?nom izolacijom kabine. Sporedni, ali zna?ajni faktori su razne varijacije motora, tipovi ubrizgavanja, korištenja pretkomora, prednabijanja i varijabilnih turbina, deaktivacije cilindara te ponovo posebnog slu?aja Mazdine SkyActiv-X tehnologije, a treba o?ekivati i nadolaze?e tehnologije u cestovnu uporabu, poput variranja kompresijskog omjera i prilagodbi termodinami?kog ciklusa, pa i povratka automobilskih dvotaktnih motora.

(naslovna fotografija: Tomislav Keglevi?)

reality girl next door gives bf handjob. read this post here mrleaked.net read this post hereomgbeeg.com