Najčešći kvarovi Volkswagen Golf VII (2012. – 2020.)

0
7105

1. Uvod u Volkswagen Golf VII

Volkswagen Golf VII predstavljen je 2012. godine i bio je revolucionaran model za Volkswagenovu paletu. Baziran na MQB platformi, Golf VII donio je lakšu konstrukciju, bolju upravljivost i poboljšanu sigurnost u odnosu na prethodnika. Dolazio je u brojnim varijantama motora i prijenosa: TSI, TDI, GTI, R, pa čak i električni e-Golf te hibridni GTE. Unatoč brojnim prednostima, Golf VII nije imun na kvarove – u nastavku donosimo najčešće zabilježene probleme.

2. Problemi s motorima

2.1. TSI benzinski motori

Najzastupljeniji TSI motori u Golfu VII su 1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.5 TSI i 2.0 TSI (GTI i R modeli).

2.1.1. Potrošnja ulja

Stariji 1.2 i 1.4 TSI motori (posebno generacija prije 2015.) poznati su po velikoj potrošnji ulja. To je posljedica problema s klipnim prstenovima koji ne brtve pravilno, pa dolazi do sagorijevanja ulja.

2.1.2. Lanac razvoda

Kod ranih 1.2 i 1.4 TSI motora koristi se razvodni lanac koji zna istegnuti već nakon 60.000 km, što može dovesti do preskakanja zupčanika i uništenja motora. Kasnije su modeli prešli na zupčasti remen (1.5 TSI) s boljom pouzdanošću.

2.1.3. Problemi s 1.5 TSI (Evo)

Ovaj motor predstavljen je 2017. i često pati od “kangarooing” efekta pri niskim okretajima. To je trzanje vozila zbog lošeg mapiranja ECU-a. VW je izdao nekoliko softverskih ažuriranja, ali problem nije uvijek potpuno riješen.

2.2. TDI dizelski motori

Najčešći TDI motori u Golfu VII su 1.6 TDI i 2.0 TDI (EA288).

2.2.1. EGR ventil

Zamrzavanje ili začepljenje EGR ventila čest je problem, posebno kod 1.6 TDI motora. Može dovesti do gubitka snage i pojave lampice motora. U ekstremnim slučajevima EGR hladnjak može procuriti i izazvati ozbiljnije kvarove.

2.2.2. DPF filter

Kod vozača koji često voze na kratke relacije, DPF se ne uspije regenerirati i dolazi do začepljenja. Tada se uključuje limp mode i dolazi do skupih intervencija.

2.2.3. AdBlue sustav (kod Euro 6 dizela)

Iako učinkovit u smanjenju NOx emisija, AdBlue sustav često izbacuje greške, uključujući kvarove na pumpi, injektorima i senzoru spremnika. Zamjena je skupa i može iznositi i više od 1000 €.

3. Problemi s prijenosom

3.1. DSG mjenjači

Golf VII dolazi s dvije vrste DSG mjenjača – DQ200 (7-stupanjski suhi) i DQ250 (6-stupanjski mokri).

3.1.1. DQ200 problemi

Ovaj mjenjač poznat je po problemima sa suhim kvačilom – može dolaziti do trzanja pri polasku, škripanja i problema s mehatronikom. Kod nekih vozila kvar se javlja već na 60.000 km.

3.1.2. Mehatronika

Mehatronika, elektronička kontrolna jedinica DSG-a, često zadaje probleme: greške u prebacivanju, neočekivano prebacivanje u neutral, gubitak snage. Popravci su skupi (500-1500 €).

3.1.3. DQ250 bolja pouzdanost

Ovaj mokri mjenjač se nalazi u snažnijim modelima (GTI, R) i pokazuje se daleko pouzdanijim, pod uvjetom da se redovito mijenja ulje (svakih 60.000 km).

4. Elektronika i električni sustavi

4.1. Infotainment i virtualni kokpit

4.1.1. Smrzavanje i restartanje

Mnogi vlasnici prijavljuju probleme s infotainment sustavom (komponente MIB 1 i MIB 2) – smrzavanje ekrana, restartanje u vožnji, problemi s povezivanjem Bluetooth uređaja.

4.1.2. Greške kamere i senzora

Parkirne kamere i senzori često prikazuju greške, osobito po kišnom vremenu. Kod vozila s Front Assist opcijom zna se dogoditi lažno kočenje zbog pogrešne detekcije prepreke.

4.2. Baterije i alternatori

4.2.1. Problemi s akumulatorima

Originalni akumulatori (posebno VARTA) znaju oslabiti već nakon 3 godine, posebno kod modela sa Start-Stop sustavom.

4.2.2. Alternator

Neki modeli su imali problema s alternatorima koji prestanu puniti bez prethodne najave, što može uzrokovati kvar kompletnog sustava za upravljanje.

5. Ovjes i upravljanje

5.1. Kugle, seleni i ležajevi

Kod Golf VII modela s većom kilometražom često se javlja trošenje prednjih kugli i selen blokova. Simptomi uključuju škripanje, neprecizno upravljanje i neravnomjerno trošenje guma.

5.2. Stražnji ovjes

Kod verzija s torzionom osovinom (1.0 TSI i 1.6 TDI) stražnji ovjes je sklon poskakivanju i osjetljiv je na oštećenja ako se često vozi po lošim cestama.

6. Karoserija i ostali dijelovi

6.1. Hrđa i korozija

Premda rijetka, korozija se zna pojaviti oko vrata prtljažnika, posebno ispod lajsni i na unutrašnjosti blatobrana. Kod ranijih modela primijećene su greške u lakiranju.

6.2. Krovne letve i vodonepropusnost

Kod modela s panoramskim krovom može doći do curenja vode zbog začepljenja odvodnih kanala. Također, krovne letve znaju zahrđati i odvojiti se.

7. Specifični problemi po izvedbama

7.1. GTI i R modeli

GTI modeli s 2.0 TSI motorom znaju imati probleme s visokotlačnom pumpom i termostatom. R modeli (300+ KS) su pouzdaniji, ali zahtijevaju redovito i kvalitetno održavanje zbog visokih performansi.

7.2. GTE i e-Golf

GTE (plug-in hibrid) zna imati problema s baterijskim modulima i elektronikom punjenja. e-Golf je znatno pouzdaniji, ali domet baterije (oko 200 km) brzo opada s godinama.

8. Zaključak: Treba li kupiti rabljeni Golf VII?

Golf VII generalno je dobro izrađeno i pouzdano vozilo, ali kao i svako drugo, ima svoje slabe točke. Ključna razlika između dobrog i lošeg primjerka leži u održavanju. Modeli s redovitim servisima, voženi na dulje relacije i bez puno gradske vožnje znatno su pouzdaniji.

Preporuke prije kupnje:

  • Obavezno provjeriti servisnu povijest

  • Izbjegavati rane TSI motore s razvodnim lancem

  • Provjeriti stanje DSG mjenjača (test vožnja je ključna)

  • Pregledati karoseriju na znakove hrđe i curenja

  • Provjeriti rad svih elektroničkih komponenti