Nova Mercedes-Benz B-klasa

0
4

Nova Mercedes-Benzova B-klasa s novim Sports Tourerom stavlja naglasak na sport. Izgledom dinamičniji od prethodnika, agilniji na cesti i značajno udobniji. Njegova avangardna unutrašnjost daje jedinstveni osjećaj prostora s prepoznatljivim dizajnom ploče s instrumentima. Jedna od njenih značajki je osnovni volumen koji se sada spušta prema putnicima i ima naglašene utore ispred vozača i suvozača. Intuitivno korisničko sučelje adaptivnog MBUX multimedijskog sustava je središnja značajka kabine.

Njegove prednosti uključuju sjajnu grafiku, glasovnu kontrolu “Hey Mercedes”, zaslon osjetljiv na dodir i funkcije kao što je MBUX proširena stvarnost. Kada je riječ o aktivnoj sigurnosti, najsuvremeniji sustavi pomoći pri vožnji čine B-klasu predvodnikom segmenta s funkcijama prenesenim iz S-klase. Osim toga, unutrašnjost je sada prostranija, a motori su učinkovitiji i čišći. Nova B-klasa premijerno predstavlja i novi 8-stupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom. Početak prodaje nove B-klase je 3. prosinca 2018., a isporuke započinju u veljači 2019.

” Praktičniji nego ikada, elegantniji nego ikada”, ovako je Britta Seeger, članica Uprave tvrtke Daimler AG, odgovorna za prodaju i marketing Mercedes-Benz automobila, okarakterizirala novu B – klasu. ” U našem portfelju kompaktnih modela, ovo je savršeno vozilo za cijelu obitelj. MBUX – novo Mercedes-Benz korisničko sučelje B – klasi omogućava funkcije koje su prethodno bile rezervirane za luksuzni razred. ”
” Najnovija inačica nove generacije kompaktnih automobila tvrtke Mercedes-Benz, B – klasa, piše još jedano uzbudljivo poglavlje u priči o uspjehu dinamičnog Mercedes-Benz Sports Tourera”, kaže Gorden Wagener, glavni direktor dizajna tvrtke Daimler AG. ” Svojim emocionalnim, ali purističnim dizajnom, nova B – klasa neprimjetno se uklapa u dizajnerski jezik senzualne čistoće.”

Dizajnerski je zadatak bio da se nova B-klasa vizualno istakne u svijetu jednovolumena. Zadatak prihvaćen i riješen, s dugi međuosovinski razmak (2,729 mm), kratki prevjesi, lagano spuštena linija krova i veći kotači od 16 do 19 inča naglašavaju dinamiku vozila. Relativno spušten, progresivni prednji kraj s tekućim prijelazom s poklopca motora na A-stup i vjetrobransko staklo, zajedno s mišićavim ramenima karoserije, ističe sportski izgled.

Isto vrijedi i za tanka prednja svjetla, čiji je unutarnji dio visokokvalitetan, detaljno i precizno dizajniran već na osnovnom modelu s H7 žaruljama i LED svjetlima za dnevnu vožnju. Kada je opremljena LED svjetlima ili više, B-klasa dolazi s vlastitim potpisom dnevnih svjetala u obliku dvostruke baklje. Opcijska MULTIBEAM LED prednja svjetla imaju izrežen sportski izgled. Omogućuju brzu, elektronički upravljanu prilagodbu prednjih svjetala prema trenutnim uvjetima prometa. Ova značajka luksuzne klase, koja je debitirala u kompaktnom segmentu na novoj A-klasi, zaslužna je za upečatljiv izgled i dodatnu sigurnost i u novoj B-klasi.

Na stražnjoj strani širinu vozila naglašavaju dvodijelna svjetla, reflektori integrirani u odbojnik i prepoznatljivi crni donji dio odbojnika s difuzorom i kromiranim rubom. Veliki krovni spojler, zajedno s crnim spojlerima visokog sjaja na bočnim stranama stražnjeg prozora, osiguravaju bolju aerodinamiku uz sportski izgled.

Cd vrijednost nove B-klase poćinje na 0.24 (prethodnik: 0.25). Niska linija krova dodatno pridonosi najboljem protoku zraka zbog manje čeone projekcije. Osim toga, naši aerodinamičari su smanjili buku vjetra zahvaljujući detaljnom radu. Prednosti: vožnja bez stresa, kao i mogućnost opuštenog razgovora.
Poboljšana geometrija sjedala i donja linija prozora daju još veći osjećaj prostora nego u prethodnom modelu. Vozač sjedi 90 milimetara više nego u A-klasi tako da uživa u posebno dobrom pogledu – također zahvaljujući optimiziranim poprečnim presjecima krovnih stupova koji manje skrivaju okolinu.

Dizajn interijera: revolucija, drugi put
Unutrašnjost B-klase je avangardna kao i mnogobrojna revolucionarna rješenja u interijeru nove A-klase, ali je i prepoznatljiva: dok je ploča s instrumentima sestrinskog modela podijeljena na dva vodoravna osnovna tijela, u B -klasi ima jedan osnovni volumen koji se spušta prema putnicima i s dva utora u području vozača i suvozača. U utoru ispred vozača nalazi se potpuno slobodno stojeći zaslon, koji dolazi u tri različite verzije: s dva 7-inčna zaslona (17,78 cm), s jednim 7- i jednim 10,25-inčni zaslonom (26 cm) i, u verziji sa širokim zaslonom, s dva 10,25-inčna zaslona. Opcijski je u ponudi i head-up zaslon.
Pet okruglih otvora za provjetravanje imaju filigranski izgled turbine s finim dizajnom zračnih kanala, inspiriran svijetom zrakoplovstva. U liniji opreme Stil, rub zračnog kanala je u dubini naglašen bojom kako bi se dobio dojam mlaznog motora u režimu naknadnog izgaranja. Središnja konzola s kontrolnim sustavom osjetljivim na dodir dolazi s crnom pločom sličnom onoj u E-klasi. Ambijentalna rasvjeta sa 64 boje i deset tematskih kombinacija, jedinstvena u ovom segmentu, omogućuje individualne prilagodbe, čak i kako bi odgovaralo raspoloženju putnika.
Sjedala nude bolji i, stoga, udobniji položaj za sjedenje, kao i veći raspon podešavanja, što također povećava korisnu visinu kabine. Više je prostora i u širini: sa 1,456 milimetara (plus 33mm) širina u području laktova, B-klasa sada ima dimenzije vozila srednje klase.

ENERGIZING kinetika sjedala: podržava promjene položaja sjedenja
S klimatiziranim i multikonturnim sjedalima s funkcijom masaže, nova B-klasa dostupna je s opremom koja je prethodno bila rezervirana za vozila iz viših segmenata. To otvara put do još više udobnosti.
Nova ENERGIZING kinetika sjedala posebno je dobra za leđa. Može podržati ortopedski korisne minimalne promjene položaja redovitim podešavanjem kuta između sjedala i naslona. Inovacija je dostupna za prednja sjedala u kombinaciji sa električnim podešavanjem sjedala i memorijskom funkcijom.

Varijabilna stražnja sjedala i optimizirani prtljažni prostor
Unutrašnjost je fino dorađena na mnogim mjestima: poboljšani prijelaz preko središnjeg tunela straga čini srednje sjedalo pristupačnijim. Naslon stražnjeg sjedala uobičajeno dolazi s razmještajem 40:20:40. Ovisno o verziji, od sredine 2019. moguće je naručiti i podešavanje stražnje klupe po duljini za 14 centimetara i postaviti naslon sjedala u uspravan položaj kako bi se promijenila zapremina prtljažnika od 455 do 705 litara. Iako je zapremina otprilike jednaka onoj u prethodnom modelu, prtljažnik se zahvaljujući poboljšanjima može učinkovitije koristiti.

S preklopljenim stražnjim sjedalima i prtljagom složenom do stropa, prtljažni prostor, koji je ravan zahvaljujući podesivoj podnici, iza prednjih sjedala zaprima do 1.540 litara. Preklopivi naslon suvozačevog sjedala (dodatna oprema, dostupna od sredine 2019.) omogućuje još veću utovarnu duljinu.

Stražnja vrata EASY-PACK dostupna su po izboru. Automatski se mogu otvoriti ili zatvoriti pritiskom na tipku, čak i pomoću pomicanja stopala u kombinaciji s opcijskim HANDS-FREE pristupom.
MBUX – Mercedes-Benz korisničko sučelje: jedinstveno iskustvo

Ono što vrijedi za A također vrijedi i za B: nova B-klasa je drugi model nakon A-klase koji je opremljen multimedijskim sustavom MBUX (Mercedes-Benz User Experience), koji je pokrenuo novo razdoblje Mercedes me sposobnosti povezivanja. Njegova sposobnost učenja zahvaljujući umjetnoj inteligenciji čini jedinstveni sustav. MBUX je prilagodljiv i prilagođava se korisniku. Stoga stvara emocionalnu vezu između vozila, vozača i putnika.

Njegove druge prednosti uključuju dodirni zaslon, kao i, ovisno o opremi, Widescreen kokpit visoke rezolucije, navigacijski zaslon s tehnologijom proširene stvarnosti uz inteligentnu glasovnu kontrolu s prepoznavanjem prirodnog govora, koja se aktivira riječima “Hey Mercedes”. Zaslon osjetljiv na dodir dio je integriranog koncepta dodirne kontrole MBUX – trio koji se sastoji od zaslona osjetljivog na dodir, dodirne podloge na središnjoj konzoli (opcija) i dodirnih kontrola na kolu upravljača.
MBUX je revolucija korisničkog iskustva u automobilu. Emocionalno privlačan prikaz značajki olakšava razumijevanje upravljačke strukture i oduševljava sjajnom 3D grafikom s maksimalnom rezolucijom koja se stvara, tj. izračunava i prikazuje u stvarnom vremenu. Također je dostupan i HEAD-UP zaslon.
Nove i poboljšane Mercedes me connect usluge pokrenute su s novom MBUX infotainment generacijom. To uključuje navigacijske funkcije temeljene na komunikaciji Car-to-X i praćenju vozila, što olakšava pronalaženje parkiranog vozila, kao i funkciju obavještavanja u slučaju da je parkirano vozilo udareno ili odvučeno.

Mercedes me zbirka aplikacija može se postaviti kao ikona na zaslonu a može se slobodno postaviti na početnoj stranici kao i sve ostale glavne aplikacije. Osim toga, može se prikazati i online sadržaj, kao što su trenutne cijene goriva na benzinskim postajama. Online ažuriranje jednostavan je način da najnoviji sadržaj bude uvijek dostupan u MBUX-u.
Nova B-klasa već je opremljena za privatno dijeljenje automobila: Mercedes me dopušta da se novi kompaktni automobil dijeli s prijateljima i članovima obitelji. Postupak je jednostavan i siguran putem aplikacije Mercedes me Car Sharing.
Nove Mercedes me connect usluge On-Street predviđanja, informacije u stvarnom vremenu i Off-Street predviđanja mogu vozačima Mercedes-Benza uštedjeti dragocjeno vrijeme i smanjiti razinu stresa, dok istodobno smanjuju potrošnju goriva i emisije pri traženju mjesta za parkiranje. Informacije u stvarnom vremenu se temelje, između ostalog, na Mercedes-Benzovim vozilima koja su upravo napustila parkirno mjesto ili su prošla pokraj potencijalnih slobodnih parkirnih mjesta.

Inteligentni pogon: funkcije iz S-klase
Nova B-klasa dolazi sa sustavima za pomoć u vožnji uz kooperativnu podršku vozaču, pružajući tako jednu od najviših razina aktivne sigurnosti u ovom segmentu s funkcijama iz S-klase. Po prvi put, B-klasa može u određenim situacijama voziti polu-autonomno. Da bi to postigla, koristi poboljšanu kameru i radarski sustavi za predviđanje prometa do 500 metara ispred vozila dok se kartografski i navigacijski podaci koriste funkcije podrške. Na primjer, Active Distance Assist DISTRONIC kao dio paketa podrške može podupirati vozača u mnogim situacijama specifičnim za rutu, predviđajući i prilagođavajući brzinu, npr. pri približavanju zavoju, križanju ili kružnom toku. Također, na raspolaganju su Active Emergency Stop Assist i intuitivno razumljivi Active Lane Change Assist za promjenu prometnog traka.
Nova B-klasa serijski dolazi s proširenim aktivnim sustavom za pomoć pri kočenju, koji može pomoći u ublažavanju težine sudara sa sporijim, vozilima u zaustavljanju ili stacionarnim vozilima sprijeda – a sada čak i pješacima ili biciklistima koji prelaze cestu – ili ih potpuno spriječiti.

Nova B-klasa razvijena je i testirana u novom Tehnološkom centru za sigurnost vozila (TFS). Dizajn konstrukcije vozila obzirom na geometriju, debljinu materijala, tehniku spa-janja i kvalitetu materijala uključuje nalaze iz nesreća u stvarnom svijetu. Mnogi dijelovi karoserije izrađeni su od čelika visoke i ultra-visoke čvrstoće za dobivanje visoke čvrstoće i najmanje moguće težine, jer temelj sigurnosnog dizajna karoserije je visoko stabilna putnička kabina.
Vozač i suvozač opremljeni su sigurnosnim pojasevima u tri točke s pirotehničkim zatezačima pojasa i ograničenjem sile zadržavanja. U kombinaciji s PRE-SAFE ® sustavom (dodatna oprema), prednja sjedala dodatno su opremljena električno reverzibilnim zatezačima pojasa. Oba vanjska stražnja sjedala opremljena su sigurnosnim pojasom sa zatezačima i ograničivačem sile zadržavanja pojasa. Nova B – klasa serijski dolazi sa zračnim jastucima za vozača i suvozača, koljena vozača, zračnom zavjesom i bočnim zračnim jastucima (kombinirani torzo/zdjelica). Stražnje bočni jastuci su dostupni uz nadoplatu.

Dvostruka premijera pogona: novi moćni dvolitarski dizelski motor usklađen s Euro 6d normom, novi mjenjač s dvostrukom spojkom i osam stupnjeva prijenosa
U usporedbi s prethodnikom, nova B-klasa u svim se izvedbama pokreće novim, učinkovitim motorima, koji su u skladu s ograničenjima norme Euro 6d-TEMP. Premijerno je predstavljena poprečno montirana inačica OM654 dvolitarskog dizelskog motora sa 110kW i 140 kW, aluminijskim blokom i stepenastom komorom za sagorijevanje. Zahvaljujući produljenoj naknadnoj obradi ispušnih plinova s dodatnim SCR katalizatorom, B-klasa s OM654q motorom prvi je kompaktni model tvrtke Mercedes-Benz certificiran sukladno standardu Euro 6d, koji će za nove modele postati obvezan tek 1.1.2020. Veliki dizel predstavlja dodatak četverocilindarskom dizelu (OM608) poznatom iz A-klase zapremine 1,5 litara, snage do 85 kW i do 260 Nm zakretnog momenta.

Također su dostupna i dva četverocilindarska benzinska motora serije M282 zapremine 1.33 litre i 100 kW/120 kW. Inovacije uključuju isključivanje cilindrima (u kombinaciji s 7G-DCT mjenjačem), delta oblik glave cilindra i filtar čestica.
Nova B-klasa početno je dostupna isključivo s mjenjačem s dvije spojke. Novost je 8-brzinski 8G-DCT, koji se isporučuje u kombinaciji s većim dizelskim motorom. Slijedit će i drugi novi motori, kao i modeli sa 4MATIC pogonom na sve kotače. Standardni je spremnik zapremine 43 litre, dok je ovisno o motoru, dostupan i spremnik od 51 litre.

Sljedećih pet varijanti motora biti će dostupne pri predstavljanju B-klase:
• B 180 (100 kW/136 KS, 200 Nm); 7G-DCT mjenjač s dvije spojke (kombinirana potrošnja goriva 5.6-5.4 l/100km, kombinirana emisija CO2 128-124 g/km) [1]
• B 200 (120 kW/163 KS, 250 Nm); 7G-DCT mjenjač s dvije spojke (kombinirana potrošnja goriva 5.6-5.4 l/100km, kombinirana emisija CO2 129-124 g/km) [1]
• B 180d (85 kW/116 KS, 260 Nm); 7G-DCT mjenjač s dvije spojke (kombinirana potrošnja goriva 4.4-4.1 l/100 km, kombinirana emisija CO2 115-109 g/km) [1]
• B 200d (110 kW/150 KS, 320 Nm); 8G-DCT mjenjače s dvije spojke (kombinirana potrošnja goriva 5.4-4.2 l/100 km, kombinirana emisija CO2 119-112 g/km) [2]
• B 220d (140 kW/190 KS, 400 Nm); 8G-DCT mjenjač s dvije spojke (kombinirana potrošnja goriva 4,5-4,4 l/100 km, kombinirana emisija CO2 119-116 g/km). [2]

Novi OM 654q dizelski motor: lakši, snažniji, čišći
Poprečna inačica najnovije obitelji premium dizel motora debitira u novoj B-klasi. Unatoč manjoj zapremini – malo ispod dvije litre – oko 16 posto lakši novi dizel motor sa 140kW (190 KS) razvija 10kW više od prethodnog motora.

Unutra, OM654q nudi tehnološke značajke koje povećavaju učinkovitost, kao što su čelični klipovi sa stepenastim komorama u aluminijskom bloku. Stijenke cilindara su obložene dodatno poboljšanim NANOSLIDE ® procesom.

S razmakom cilindara od samo 90 mm (umjesto 94 mm), novi motor je kompaktniji od prethodnika i time dopušta da se komponente za naknadnu obradu ispušnih plinova instaliraju izravno na motor, gdje je temperatura ispušnih plinova veća, čime se postiže učinkovitija naknadna obrada.

Zahvaljujući daljnjem poboljšanju naknadne obrade ispušnih plinova, ovaj snažni četverocilindraš iz moderne obitelji motora OM654 već ispunjava RDE standard (Real Driving Emissions) koji stupa na snagu 2020. godine i certificiran je za Euro 6d. Čak i u zahtjevnim situacijama u vožnji i pod izazovnim uvjetima okoline, B-klasa ostaje unutar svih granica emisija.

To se postiže dodatnom selektivnom katalitičkom redukcijom (SCR) s amonijskim katalizatorom s propuštanjem (ASC) u ispušnom sustavu B-klase. ASC omogućuje veću dozu redukcijskog sredstva AdBlue, budući da se eventualni višak može smanjiti i pretvoriti u drugom SCR-u. Taj višak (propušteni amonijak) se osobito pojavljuje tijekom brzih promjena temperature u ispušnom sustavu, npr. pri izlasku iz gradskog režima vožnje na autocestu.
Ovjes: okretan i udoban

Najmanje okretan kao i njegov prethodnik, a još udobniji – to je bio razvojni zadatak za stručnjake za ovjes nove B-klase. Ovisno o verziji, za osnovnu konfiguraciju dostupno je nekoliko opcija, uključujući spušteni udobni ovjes i ovjes s aktivnim prilagodljivim prigušenjem, koji vozaču omogućuje upravljanje postavkama za vrijeme vožnje uz pomoć DYNAMIC SELECT preklopnika. Sustav koristi elektronički ventil, čiji sustav upravljanja dodatno analizira uvjete vožnje i optimizira pojedinačno prigušenje za svaki kotač.

U svim verzijama nove B-klase, prednji ovjes čine McPherson opružne noge iz kovanog aluminija, na koje su pričvršćeni aluminijski rukavci. To smanjuje neovješene mase u interesu boljeg držanja ceste i veće udobnosti.
Straga, modeli s ulaznim inačicama motora u osnovnoj konfiguraciji dolaze sa polukrutom osovinom. U kombinaciji s moćnijim varijantama motora ili ako se kupac odluči za jedan od opcijskih sustava ovjesa, koristi se profinjena multilink stražnja osovina, koja je izrađena od aluminija radi smanjenja neprigušene mase. Tri poprečna i jedno uzdužno rame pričvršćeni su na pomoćni okvir, koji je u cilju smanjivanja prijenosa vibracija i buke ovjesa pričvršćen na karoseriju putem gumenih čahura. Amortizeri s jednostrukim cijevima i zasebne opruge koriste se na obje vrste stražnje osovine.