Ovo je novi BMW Z4

0
4

BMW ima bogatu povijest roadstera koji su se izdvojili kao ikone čistog zadovoljstva u vožnji. A sada se još jedan pridružuje dvorani slavnih u obliku novog BMW-a Z4 – vrhunskog sportskog automobila s klasičnim mekim krovom od tkanine, dizajnom karoserije punog emocija i purističkom unutrašnjosti usmjerenoj na vozača. Dvosjed je sustavno dizajniran za maksimalnu agilnost, uzbudljivu dinamiku i vrhunsku preciznost upravljanja s izravnom reakcijom. Novi BMW Z4 kombinira svoju sportsku vještinu na cesti s bogatstvom naprednih i vrhunskih značajki opreme na području pomoći vozaču, upravljanja i povezanosti.

Proporcije automobila pružaju najočitiji dokaz o tome kako je koncept klasičnog roadstera reinterpretiran. U usporedbi s prethodnikom, novi BMW Z4 narastao je duljinom za 85 milimetara na 4.324 milimetara, širi je 74 milimetara (sada 1.864 milimetara) i 13 milimetara viši (1.304 milimetara). Skraćivanje međuosovinskog razmaka od 26 milimetara na 2.470 milimetara služi za izoštravanje agilnosti, kao i znatno širi razmak između kotača – 1.609 milimetara na prednjem kraju (+ 98 mm) i 1.616 milimetara na stražnjem kraju (+ 57 mm). I konstrukcije karoserije i podvozja imaju iznimno veliku krutost, a novi dizajn prednje i stražnje osovine pruža automobilu daleko sportskiji polet a u isto vrijeme jamči visoku razinu udobnosti. Centralno mjesto sjedenja, nisko težište, minimalizirana masa i idealna raspodjela težine od 50:50 su dodatni faktori koji doprinose opojnoj dinamici novog BMW-a Z4.

Pariški sajam automobila bit će domaćin premijere novog BMW-a Z4 u listopadu 2018. godine. Model će zatim biti lansiran u ožujku 2019. godine s izborom od tri varijante modela, uključujući opciju BMW M Performance. Novi BMW Z4 M40i (kombinirana potrošnja goriva: 7,4 – 7,1 l/100 km [38,2 – 39,8 mpg imp], kombinirana emisija CO2: 168 – 162 g/km*) pokreće šesterocilindarski redni motor koji isporučuje 250 kW/340 KS. BMW Z4 sDrive30i (kombinirana potrošnja goriva: 6,1 – 6,0 l/100 km [46,3 – 47,1 mpg imp], kombinirane emisije CO2: 139 – 137 g/km*) i BMW Z4 sDrive20i (kombinirana potrošnja goriva: 6,1-6,0 l/100 km [46,3 – 47,1 mpg imp], kombinirane emisije CO2: 139 – 137 g/km*), u međuvremenu pogone četverocilindarske jedinice koje imaju maksimalne snage od 190 kW/258 KS i 145 kW/197 KS.

Dizajn vanjštine: čista estetika umotana u novi jezik dizajna.
Jasan i precizan jezik dizajna i brojni prepoznatljivi detalji serviraju najvažnije značajke novog dizajna vrhunske vanjštine BMW-a Z4 prepunog emocija. Dvosjed ima spušten, sportski i kompaktan izgled, bez obzira je li mekani krov izvučen ili spušten. Sa svojom mrežnom rešetkom BMW maske novog izgleda i – po prvi put – okomitim rasporedom prednjih svjetala, automobil stvara neizbrisiv dojam s prednjeg kraja. Novi BMW Z4 opremljen je standardnim LED svjetlima, a dodatna prilagodljiva LED prednja svjetla imaju matrix funkciju za duga svjetla koja ne zasljepljuju i svjetla za vožnju u zavojima.
Podaci o potrošnji goriva, emisijama CO2, potrošnji električne energije i radnom rasponu određeni su prema europskoj Uredbi (EK) 715/2007 u verziji koja se primjenjuje. Oznake se odnose na vozilo s osnovnom konfiguracijom u Njemačkoj, a prikazani raspon uzima u obzir različite veličine odabranih kotača/guma i odabrane stavke opcijske opreme.

Izduženi poklopac motora sa linijama u obliku strijela usmjerenim na masku okružuje kućišta kotača u stilu “školjke” tako karakterističnom za klasične sportske automobile. Spojevi na bočnim stranama poklopca spajaju se u gornju liniju koja se vraća niz bočne strane sve do stražnjih svjetala. Druga linija izlazi iz velikog otvora za izlaz zraka sa stražnjeg kraja od kućišta prednjih kotača. Ovo međudjelovanje površina oponaša protok zraka koji prolazi duž novog Z4, dok integralni spojler poklopca prtljažnika, vitko L-oblikovane svjetlosne jedinice i difuzor postavljaju ton mišićavom stražnjem kraju automobila. Postoji izbor od devet nijansi boja karoserije i tkanina mekog krova dolazi u Black boji kao standardu ili Anthracite boji s efektom srebrne kao opcijom. Njime se električno upravlja i može se otvoriti ili zatvoriti za deset sekundi, čak i kada putujete pri brzinama od 50 km/h (31 mph).

Unutrašnjost: jasan fokus na vozača s aurom visoke klase.
Sa svojim dizajnom kokpita usmjerenog na vozača, linijama koje se prelijevaju prema naprijed s dinamičnim poletom i letvicama ograničenim na samo nekoliko područja, kabina novog BMW-a Z4 oslikava sliku neograničenog zadovoljstva u vožnji. Galvanski detalji detaljno doprinose sofisticiranom ambijentu roadstera, dok jasno strukturiran sustav kontrola još jače fokusira pozornost na iskustvo vožnje.

I vozač i putnik se smještaju u sportska sjedala s integriranim naslonima za glavu specifičnim za model. BMW Z4 sDrive30i je tapeciran u Vernasca koži kao standardom opremom, a BMW Z4 M40i ima kožu i Alcantara unutrašnjost. Opcijska brana protiv propuha se uklapa u ravninu između fiksnih šipki protiv prevrtanja. I prostor za odlaganje iza sjedala, držači za šalice ispod središnjeg poklopca naslona za ruku (koji se otvara u dva dijela s uzdužnim podjelom), te veliki džepovi u vratima pružaju dodatne praktične značajke. Kapacitet prtljažnika ima 281 litara bez obzira je li mekani krov podignut ili spušten – povećanje od više od 50 posto u odnosu na prethodni model.

Moćni motori, sustavno poboljšana šasija.
Motori dostupni za novi Z4 imaju bezbroj detaljnih poboljšanja i obećavaju pulsirajuću isporuku snage karakteristične za marku. Oni šalju tu snagu na cestu kroz najnoviju generaciju Steptronic Sport prijenosa od osam stupnjeva. U BMW-u Z4 M40i je 3,0-litrena redna šesterocilindarska jedinica s M Performance TwinPower Turbo tehnologijom. Motor snage 250 kW/340 KS generira najveći zakretni moment od 500 Nm i ubrzava roadster od 0 do 100 km/h u 4,5 sekundi. Postavu motora popunjava par 2.0-litrenih četverocilindarnih jedinica.

Varijacija u novom BMW-u Z4 sDrive30i ima 190 kW/258 KS i 400 Nm (295 lb-ft), što mu omogućuje ubrzanje od 0 do 100 km/h (60 mph) u 5,4 sekundi. U međuvremenu, u novom BMW-u Z4 sDrive20i, maksimalna snaga od 145 kW/197 KS i maksimalni zakretni moment od 320 Nm prevode se u vrijeme ubrzanja od 0 do 100 km/h (62 mph) u 6,6 sekundi. Tri pogonske jedinice dolaze s filtrom za čestice benzina kako bi se dodatno smanjile emisije, a sve varijante modela su u skladu sa Euro 6d-TEMP standardom emisija.
Tehnologija šasije u novom BMW-u Z4 dizajnirana je u svakom dijelu radi vrhunske agilnosti i dinamike rukovanja, a sastoji se od novodizajnirane zglobne opruge s dvije osovine na prednjem kraju i osovine stražnjeg kraja s 5 veza koja debitira u BMW-ovom roadsteru. Ova kombinacija je pogodila pravu ravnotežu između sportskog poleta i udobnosti vožnje. Još jedna značajka na standardnoj opremi je promjenjivo sportsko upravljanje s podešavanjem pomoćne snage i kuta upravljanja kako bi odgovaralo situaciji.

Prilagodljivi M Sport ovjes, M Sport kočnice i elektronski upravljani M Sport diferencijal (sve dio standardne specifikacije za novi BMW Z4 M40i, zajedno s gumama visokih performansi) još više povećavaju sposobnost sportske vožnje automobila. S ovim sustavima šasije, odabirom COMFORT, SPORT ili SPORT+ režima rada s prekidačem za iskustvo vožnje sasvim se jasno mijenjaju reakcije automobila. Standardni 17-inčni (BMW Z4 sDrive20i i BMW Z4 sDrive30i) i 18-inčni (BMW Z4 M40i) lakometalni kotači, plus opcijske 19-inčne stavke, su svi namijenjeni gumama različitih veličina.

Širok raspon sustava pomoći vozaču povećava udobnost i sigurnost.
Vodeća razina sustava za pomoć vozačima u ponudi dodatno ističe visokonapredan karakter novog BMW-a Z4. Collision Warning (Upozorenje na sudar), Pedestrian Warning s funkcijom City Braking (upozorenje na pješake s funkcijom kočenja u gradu) i Lane Departure Warning (Sustav upozorenja na odlazak iz trake) dolaze kao standard. Popis opcija uključuje aktivni tempomat s funkcijom Stop & Go, informacijama o udaljenosti, Lane Change Warning System (Sustav za upozorenje promjene trake), Rear Collision Prevention i Cross-Traffic Alert (sprečavanje sudara i upozorenja na prometne prijelaze), kao i Speed Limit Info s No Passing Info prikazom (sustav informacija o ograničenju brzine s prikazom zabrana pretjecanja) i – po prvi put u roadsteru – BMW

Head-Up zaslon.
Active Park Distance Control (Kontrola udaljenosti aktivnog parkiranja) i kamera za stražnji pogled pomažu vozaču prilikom manevriranja ili parkiranja. Ova dva sustava čine dio sustava Parking Assistant (Pomoć za parkiranje), koja se brine za upravljanje, ubrzavanje, kočenje i odabir brzina prilikom parkiranja automobila i izlaska iz parkirnih mjesta. Dodatno, ponuda funkcije Pomoći pri parkiranju uključuje Reversing Assistant (Pomoć za vožnju unatrag), koji olakšava vožnju unatrag u udaljenostima do 50 metara, upravljajući vozilom točno onim istim putom kojim je upravo vozio u smjeru prema naprijed.

Intuitivno upravljanje i savršena povezanost: BMW operativni sustav 7.0.
Prikaz i sustav upravljanja za novi BMW Z4 također su dobili dodatno poboljšanje. Roadster je opcijski dostupan s BMW operativnim sustavom 7.0, koji se ističe najsuvremenijim digitalnim funkcijama prilagođenim upravo vozačevim zahtjevima. BMW Live Cockpit Professional donosi dosljedno dizajnirane, kontekstualne i prilagodljive grafike na potpuno digitalnu instrument ploču i Kontrolni zaslon, od kojih svaka ima dijagonale zaslona od 10,25 inča. Kako bi se osiguralo savršeno intuitivno upravljanje na temelju potreba, vozač ima mogućnost korištenja funkcionalnosti kontrolnog zaslona osjetljivog na dodir, iDrive kontrolera, tipki na upravljaču ili glasovnog upravljanja.