Novi EQS : kratki pregled glavnih značajki

0
87

Model EQS je prva potpuno električna limuzina iz serije Mercedes-EQ. S ovom limuzinom Mercedes-EQ ponovo definira ovaj segment vozila. EQS je također prvi model koji se temelji na modularnoj arhitekturi za luksuzna i poslovna električna vozila. Spajanjem tehnologije, dizajna, funkcionalnosti i povezivosti, EQS oduševljava vozače i putnike.

Prvi modeli na tržištu bit će EQS 450+ sa snagom od 245 kW (kombinirana NEDC potrošnja električne energije: 19.1-16.0 kWh/100 km; CO2-emisije: 0 g/km) i EQS 580 4MATIC sa snagom od 385 kW (kombinirana NEDC potrošnja električne energije: 20.0-16.9 kWh/100 km; CO2-emisije: 0 g/km). Brojke potrošnje u skladu s WLTP metodom: EQS 450+ kombinirana potrošnja električne energije 20.4-15.7 kWh/100 km, CO2-emisije 0 g/km; EQS 580 4MATIC kombinirana potrošnja električne energije 21.8-17.4 kWh/100 km, CO2- emisije 0 g/km.

Kao dio svoje Ambition 2039 inicijative, Mercedes-Benz radi na tome da ponudi karbonski neutralna nova vozila unutar sljedećih 20 godina. Kompanija želi da do početka 2030. polovina automobila koje prodaje ima električne pogonske sustave – što uključuje potpuno električna vozila i plug-in hibride. U mnogim područjima, Mercedes već danas misli na sutra: novi EQS je projektiran da bude održiv. Vozila se proizvode na karbonski neutralan način te se, na primjer, koriste materijali koji štede resurse, kao što su podne prostirke od recikliranog prediva. To je zato što Mercedes-Benz u obzir uzima cijeli lanac vrijednosti, od razvoja i mreže dobavljača do vlastite proizvodnje. Ciljevi zaštite klime kompanije Mercedes-Benz AG potvrdila je Science Based Targets Initiative (SBTI).
Uz veliku količinu obrade detalja i na osnovi ‘smjernog’ dizajna, stručnjaci za aerodinamiku su u uskoj suradnji s dizajnerima uspjeli postići novu najbolju vrijednost koeficijenta otpora zraka cd od 0,20 . To čini model EQS najviše aerodinamičnim serijski proizvedenim automobilom na svijetu. Nadalje, to pogotovo dobro djeluje i na doseg s jednim punjenjem. Ovaj model je također među najboljima što se tiče tihog rada. Tome značajno doprinosi vrlo niska razina buke vjetra.

Model EQS također postiže vrlo dobru vrijednost što se tiče obnavljanja energije: od vrijednosti maksimalnog usporavanja u DAuto programu obnavljanja energije od 5 m/s², do 3 m/s² se postiže obnavljanjem energije (2 m/s² hidrauličnom potporom). To omogućuje usporavanje do mirovanja bez uporabe papučice kočnice te istovremeno povećava doseg i postizanje visoke snage rekuperacije (do 290 kW ). Usporavanje se također primjenjuje na detektirana vozila ispred, dok se ne zaustave, na primjer, na semaforu. Inteligentno obnavljanje energije optimizirano je sukladno situaciji uz pomoć ECO Assist funkcije i djeluje s predviđanjem, između ostaloga, uzimajući u obzir prometne uvjete ili topografiju. Vozač također može postaviti tri razine rekuperacije i funkciju krstarenja preko poluga iza upravljača.

S dosegom do 770 kilometara (WLTP) i izlaznom snagom do 385 kW, pogonski sklop modela EQS također zadovoljava svaka očekivanja od progresivne limuzine iz segmenta S-klase. U planu je i inačica visokih performansi sa snagom od 560 kW. Svi EQS modeli imaju električni pogonski sklop (eATS) na stražnjoj osovini, dok inačice s 4MATIC pogonom također imaju eATS i na prednjoj osovini.

Model EQS označava i predstavljanje nove generacije baterija sa značajno višom gustoćom energije. Veća od dvije baterije ima iskoristivi udio energije od 107,8 kWh. To je oko 26 posto više od modela EQC (EQC 400 4MATIC: kombinirana potrošnja električne energije: 21,5-20,1 kWh/100 km; CO2 emisije: 0 g/km) . Inovativni softver za upravljanje baterijom, koji je razvijen unutar kuće, omogućuje nadopune na daljinu (OTA). Na ovaj način, sustav upravljanja energijom ostaje aktualan tijekom cijelog radnog vijeka vozila. U smislu kemijskog udjela ćelija, udio kobalta u katodama je smanjen na deset posto.

Model EQS može se puniti snagom do 200 kW na brzim punjačicama s istosmjernom strujom. Energija za dodatnih 300 kilometara (WLTP) može se napuniti za samo 15 minuta . Kod kuće ili na javnim punionicama model EQS može se praktično puniti izmjeničnom strujom snage do 22 kW, koristeći ugrađeni punjač. U Japanu će također biti omogućeno bidirekcijsko punjenje, odnosno punjenje u oba smjera. Usto, postoje razni inteligentni programi punjenja koji se mogu automatski aktivirati ovisno o lokaciji i funkcijama, kao što je specijalno punjenje koje čuva bateriju.

Uz pomoć visokokvalitetnih certifikata porijekla, Mercedes-Benz jamči da se u mrežu ubacuje energija iz obnovljivih izvora, za punjenje putem Mercedes me Charge usluge. Ovo takozvano ‘zeleno punjenje’ integralni je dio Mercedes me Charge usluge od 2021. godine. Međutim, Mercedes me Charge nudi još i više: odvezite se do odgovarajuće punionice , otvorite zaklopku, spojite priključak punjača i struja počne teći: proces punjenja modela EQS je uistinu tako jednostavan, zahvaljujući opciji Plug & Charge. Druge istaknute značajke uključuju najgušću mrežu punionica, s preko 500.000 lokacija u 31 države, uključujući preko 200.000 u Europi. Uz opciju IONITY Unlimited, svi europski Mercedes me Charge klijenti mogu besplatno godinu dana koristiti mrežu brzih punjača.

Navigacija s funkcijom Electric Intelligence planira najbržu i najpraktičniju rutu, uključujući zaustavljanja radi punjenja, na osnovi raznih faktora i dinamički reagira na prometne gužve ili, na primjer, promjene u stilu vožnje. Nova značajka modela EQS je vizualizacija informacijsko-zabavnog sustava (MBUX Mercedes-Benz User Experience) koja prikazuje je li preostali kapacitet baterije dovoljan za povratak na početnu lokaciju bez punjenja. Prilikom proračuna rute prednost se daje ručno unesenim punionicama, a predložene punionice mogu se izuzeti. Također se proračunavaju procijenjeni troškovi punjenja prema punionici.

Iako je model EQS bliski srodnik s novom S-klasom, izrađen je na potpuno električnoj arhitekturi. Ovaj potpuno novi koncept omogućio je strogi svrsishodni dizajn (Purpose Design): sa svojim zakrivljenim linijama i s prema naprijed pomaknutom kabinom i izvučenim stražnjim krajem, model EQS se odmah jasno razlikuje od vozila pokretanih motorom s unutarnjim izgaranjem. Dizajnerska filozofija senzualne čistoće, u kombinaciji s progresivnim luksuzom, odražava se u bogato istaknutim površinama, smanjenom broju spojeva i linearnim prelazima (dizajn bez spojeva).
Prednji kraj je uklopljen u ‘Black Panel’ jedinicu. Inovativna prednja svjetla povezana svjetlosnom trakom i duboka crna maska hladnjaka (Black Panel) oblikuju prepoznatljivo lice. Ekskluzivan izgled Black Panel maske hladnjaka sa središnjom Mercedesovom zvijezdom može se dodatno unaprijediti: kao opcijski dodatak također je dostupan trodimenzionalni uzorak zvijezde. Ovaj takozvani Mercedes-Benz uzorak dostupan je u kombinaciji s AMG Line vanjskim detaljima ili Electric Art vanjskim detaljima. Dizajn se temelji na originalnoj zvijezdi tvrtke Daimler-Motorengesellschaft, koja je registrirana kao zaštićeni tržišni znak 1911. godine.

Model EQS je prvi Mercedes koji nudi opciju aktiviranja potpuno novih funkcija vozila putem daljinskih nadopuna bežičnim putem (over-the-air updates – OTA) u mnogim područjima. Dostupno od početka predstavljanja: dva posebna programa vožnje za mlade vozače i servisno osoblje, neke manje igre i demonstracijski program “The Best or Nothing”. To znači da se nakon kupnje i početnog konfiguriranja novog automobila određene značajke modela EQS mogu prilagoditi osobnim željama. Također će biti moguće otključati upravljanje stražnjom osovinom s većim kutom upravljanja od deset stupnjeva. Dodatno uz klasičnu kupnju individualnih funkcija, u planu je kupnja pretplata, privremenih aktiviranja i besplatnih faza testiranja.

Uz ENERGIZING AIR CONTROL PLUS sustav, Mercedes-Benz poduzima sveobuhvatni pristup kvaliteti zraka u modelu EQS. Sustav se bazira na filtriranju, senzorima, konceptu prikaza i klimatizaciji. HEPA (High Efficiency Particulate Air) filtar ima jako visoku razinu filtriranja koja mu omogućuje blokiranje finih čestica, mikro-čestica, peludi i drugih supstancija koje mogu ući s vanjskim zrakom. Također se smanjuje razina sumpor dioksida, dušičnih oksida i mirisa, zahvaljujući premazu od aktivnog ugljena. Ovaj HEPA filtar dobio je “OFI CERT” ZG 250-1 certifikat u području virusa i bakterija. Koristeći funkciju daljinskog klimatiziranja, također je moguće očistiti unutarnji zrak prije nego što uđete u automobil. Razina čestica, izvan i unutar vozila, također se prikazuje na MBUX sustavu. Detaljni podaci mogu se vidjeti u izborniku o kvaliteti zraka. Ako je kvaliteta vanjskog zraka niska, sustav također može preporučiti zatvaranje bočnih prozora ili kliznog krovnog otvora.

Kao opciju, model EQS može imati automatska comfort vrata sprijeda i straga. Kada se vozač/ica približi automobilu, prvo se izvuče kvaka vrata. Ako se dodatno približi, vrata vozača se automatski otvore. Koristeći MBUX, vozač je također u mogućnosti otvoriti stražnja vrata, na primjer, kako bi djeca mogla ući u automobil.
Kao izuzetno inteligentno vozilo, EQS ima do 350 senzora, ovisno o opremi. Bilježe udaljenosti, brzine i ubrzanja, uvjete rasvjete, padaline i temperature, zauzeće sjedala kao i treptaj oka vozača/ice ili govor putnika. Ovo mnoštvo informacija obrađuju kontrolne jedinice koje uz pomoć algoritama donose odluke munjevitom brzinom. Stoga, radi se o mozgovima. Novi EQS može proširiti svoje mogućnosti na osnovi novih iskustava jer je izuzetno sposoban učiti, zahvaljujući umjetnoj inteligenciji (AI).

Sveobuhvatno zvučno iskustvo u modelu EQS također omogućuje pomicanje promišljanja od konvencionalnog prema električnom automobilu. Niz zvučnih okolina omogućuje postavljanje individualne akustičke postave. U kombinaciji s Burmester® surround zvučnim sustavom, model EQS uključuje dvije zvučne okoline: Silver Waves i Vivid Flux. Kao zvučna iskustva (Sound Experiences), mogu se odabrati ili isključiti na središnjem zaslonu. Druga zvučne okoline mogu se otključati koristeći tehnologiju bežičnog prijenosa podataka. Interaktivni zvuk vožnje, koji se emitira preko audio sustava u automobilu, također se kreće u sklopu odgovarajuće zvučne okoline.

Novost u ENERGIZING COMFORT sustavu su tri ENERGIZING NATURE programa Forest Glade, Sound of the Sea i Summer Rain. Programi osiguravaju produbljujuće i impresivno realistično zvučno iskustvo. Ovi umirujući zvukovi stvoreni su u suradnji s akustičkim ekologom Gordonom Hemptonom. Kao i drugi programi koji su dio ENERGIZING Comfort sustava, ambijentalno svjetlo i slike koriste se za poticanje drugih osjetila.
Standardno upravljanje na stražnjoj osovini s kutom zakretanja do 4,5 stupnja doprinosi praktičnom i dinamičnom iskustvu vožnje modela EQS. Alternativno, upravljanje stražnjom osovinom s kutom zakretanja do deset stupnjeva može se naručiti ili naknadno aktivirati nadogradnjom putem daljinske veze (OTA). To modelu EQS, koji je dugačak preko pet metara, omogućuje krug okretanja od 10,9 metara, što odgovara krugu okretanja mnogih modela iz kompaktne klase. Odgovarajući kutovi zakretanja stražnje osovine i putanje prikazuju se u izborniku režima vožnje na središnjem zaslonu.

Zahvaljujući moćnim senzorima koji nadziru okolinu vozila, sustavi parkiranja mogu vozaču/ici pomoći pri manevriranju u raznim područjima. Vozač može parkirati automobil koristeći pametni telefon i Remote Parking Assist funkciju. S unaprijed instaliranom funkcijom INTELLIGENT PARK PILOT, model EQS je spreman za automatsko uslužno parkiranje (Automated Valet Parking – AVP, SAE razina 4). Ako je opremljeno potrebnim opcijskim dodacima i odgovarajućom Connect uslugom (ovisno o državi), vozilo uključuje tehnologiju za potpuno automatsko parkiranje i izlazak iz parkirališta bez vozača na parkiralištima koja su opremljena s AVP infrastrukturom, uz uvjet da nacionalni propisi dozvoljavaju takvu uporabu.

Revolucionarna DIGITAL LIGHT tehnologija prednjih svjetala (standardna oprema nakon Advanced Plus paketa opreme) omogućuje projiciranje putanja ili simbola upozorenja na cestu. Novost predstavljaju dvije pomoćne funkcije koje prikazuju početak podržane promjene vozne trake i pružaju upozorenje/upute smjera ako Lane Keeping Assist ili Blind Spot Assist funkcije detektiraju opasnost. DIGITAL LIGHT ima svjetlosni modul s tri ekstremno snažne LED diode u svakom prednjem svjetlu, čiju svjetlost usmjerava 1,3 milijuna mikro-zrcala. Time je rezolucija preko 2,6 milijuna točaka po vozilu.
Uz opcijski DRIVE PILOT, model EQS će biti u mogućnosti voziti u uvjetovanom autonomnom režimu do 60 km/h u slučaju gustog prometa ili u kolonama na prikladnim dionicama autocesta; u početku samo u Njemačkoj. Oslobađanjem vozača/ice napora, ovaj sustav omogućuje da vozač/ica poduzme druge aktivnosti kao što su pretraživanje interneta ili pregledavanje poruka u mobilnom uredu, čime će uštedjeti vrijeme.

Istaknuta značajka unutrašnjosti je MBUX Hyperscreen. Ovaj veliki zakrivljeni zaslon proteže se skoro od A nosača do A nosača. Ispod staklenog pokrova nalaze se tri zaslona te se dobiva dojam kao da se stapaju u jedan. 12,3-inčni OLED zaslon ispred suvozača pruža mu/joj vlastiti zaslon i kontrolnu površinu. Tamo su zabavne funkcije dostupne samo dok se automobil vozi u skladu sa specifičnim propisima države. Mercedes-EQ oslanja se na inteligentnu logiku nadzora baziranu na kameri: ako kamera detektira da vozač gleda u zaslon ispred suvozača, on se automatski isključuje.

Uz pomoć adaptivnog softvera, MBUX se u potpunosti prilagođava korisniku i nudi prilagođene sugestije za razne funkcije informacija i zabave, udobnosti i vozila. Uz pomoć, takozvanog nultog sloja, ovisno o situaciji i kontekstu, najvažnije aplikacije se uvijek nude na prvoj razini unutar vidnog polja.
Najnovija generacija sustava pomoći u vožnji uključuje razne funkcije potpore vozaču. Na primjer, novost predstavlja dodatna upozorenja na mikro-san u sklopu ATTENTION ASSIST sustava. Ovaj sustav analizira pokrete zjenica vozača/ice koristeći kameru u zaslonu vozača/ice (samo u kombinaciji s MBUX Hyperscreen). Prikaz pomoćnih sustava u sklopu zaslona vozača prikazuje rad sustava pomoći u vožnji u obliku sveobuhvatnog prikaza na cijelom zaslonu.

Principi integralne sigurnosti, a pogotovo zaštita u slučaju nesreća, primjenjuju se bez obzira na platformu. Kao i sva druga Mercedes vozila, model EQS uključuje krutu putničku ćeliju, specijalne deformacijske zone i tehnološki napredne sustave vezanja. PRE-SAFE® je dio serijske opreme. Činjenica da se EQS temelji na potpuno električnoj arhitekturi također je otvorila nove dizajnerske mogućnosti njegovog sigurnosnog koncepta. Na primjer, to znači da je bilo moguće odabrati prikladnu lokaciju za ugradnju baterije, u od sudara zaštićenom dijelu u podnici vozila. A kako ne postoji veliki blok motora, ponašanje kod frontalnog sudara još je bolje modelirano. Dodatno uz standardne testove sudara, performanse automobila u uvjetima različitih opterećenja su potvrđene i ispitivanja komponenata provedena su u tehnološkom centru za sigurnost vozila (Vehicle Safety Technology Centre – TFS).

Početak prodaje je 15.06.2021 a prva vozila se u salonima očekuju u studenom 2021.

Ključni tehnički podaci:

    EQS 450+ EQS 580 4MATIC
Raspored pogonskog sustava   Pogon na stražnje kotače Pogon na sve kotače
Električni motor(i) Model Permanentno pobuđivan sinkroni motor(i) (PSM)
Maks. snaga pogona kW 245 385
Maks. okretni moment prijenosa Nm 568 855
Ubrzanje 0-100 km/h s 6.2 4.3
Maks. brzina km/h 210 210
Iskoristivi kapacitet baterije (WLTP) kWh 107.8 107.8
Nazivni napon Volta 396 396
Kapacitet obnavljanja energije, maks. kW 186 290
Ugrađeni punjač (standardni/opcija) kW 11/22 11/22
Vrijeme punjenja preko wallbox ili na javnoj punionici (AC punjenje, 11/22 kW) h 10/5 10/5
Vrijeme punjenja na brzom punjaču (DC) min 31 31
Snaga DC punjenja, maks. kW 200 200
Domet nakon DC punjenje za 15 minuta(WLTP) km Do 300 Do 280
 
Kombinirana potrošnja energije (WLTP) kWh/100 km 20.4-15.7 21.8-17.4
CO2 emisije (WLTP) g/km 0 0
Kombinirana potrošnja energije (NEDC) kWh/100 km 19.1-16.0 20.0-16.9
CO2 emisije (NEDC) g/km 0 0
   
Vozilo  
Dužina/širina/visina mm 5216/1926/1512
Dužina/širina/visina (SAD) mm 5265/1926/1513
Traga kotača, prednji/stražnji mm 1667/1682
Krug okretanja (s upravljanjem stražnjom osovinom, 4.5°/10°) m 11.9/10.9
Kapacitet prtljažnika, VDA L 610-1770
Masa praznog vozila sa svim tekućinama kg 2480 2585
Nosivost kg 465-545 475-550
Dozvoljena bruto masa vozila kg 2945-3025 3060-3135
cd koeficijent od   0.20 0.209