Novi Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC

0
3

Sportski, stilski, inteligentan i dinamičan: Novi CLA 35 4MATIC (kombinirana potrošnja goriva 7,3-7,2 l/100 km; kombinirane CO2 emisije 167-164 g/km) je najnovija točka ulaska u svijet marke Mercedes-AMG i snažnije je usmjerena na životni stil. Ovaj coupé s četiri vrata dijeli progresivnu tehnologiju s A-klasom koja se proizvodi u Affalterbachu, ali je još odvažniji sa svojim dizajnom ikone i inteligentnim MBUX unutrašnjim asistentom. Agilni 2.0-litreni četiri cilindrični turbo motor visokog momenta razvija snagu od 225 kW (306 KS), koja se promjenjivo raspodjeljuje na sva četiri kotača preko 7-stupanjskog mjenjača s dvostrukom spojkom. Sportske performanse (ubrzanje od 0-100 km/h za 4,9 sekundi) povezane su sa širokim rasponom iskustava vožnje – od jako sportskog do udobnog na dugim putovanjima.

„Sa svojim dizajnom ikone i agilnom dinamikom vožnje, novi CLA 35 je atraktivna ponuda za mlade, aktivne i životnog stila svjesne ciljane klijente. Ovi klijenti vrlo jasno definiraju svoje zahtjeve: oni od svog vozila očekuju uzbudljiv dizajn zajedno sa superiornim performansama i inspirirajućim značajkama upravljanja. Novi CLA 35 utjelovljuje upravo ovaj način života – te omogućuje ulazak u AMG Driving Performance fascinirajući svijet na posebno emocionalan način”, kaže Tobias Moers, izvršni direktor tvrtke Mercedes-AMG GmbH.

Ikona s vitkom sportskom bočnom linijom: vanjski dizajn
Dizajn modela CLA Coupé jedan je od glavnih razloga za kupnju ovog automobila. Zbog toga su AMG-ovi dizajneri više ili manje zadržali osnovni oblik sa širokim lukovima kotača i vitkom sportskom bočnom linijom. Kao sportski detalj, također su zadržana dva bubrega na poklopcu motora. S druge strane, nova maska hladnjaka s klasičnim dvostrukim prečkama i AMG Line prednjim donjim spojlerom s krilcima na otvorima za zrak, tipična su prepoznatljiva značajka modela CLA 35 4MATIC. Druge prepoznatljive značajke uključuju ukrasne elemente u srebrnoj krom boji na prečkama u vanjskim otvorima za zrak. Gledajući sa strane, pogled privlače aerodinamički optimizirani 18-inčni aluminijski kotači s dvostrukom prečkama (opcijski su dostupni 19 inčni) i istaknuti bočni pragovi. Stražnjim krajem dominira stražnji donji spojler s novim umetkom difuzora, s malim izvučenim spojlerom na poklopcu prtljažnika i dvije okrugle ispušne cijevi s lijeve i desne strane. Dvodijelna, uska stražnja svjetla i registarska pločica u stražnjem braniku, čine da stražnji kraj modela CLA izgleda posebno široko.

Sportska unutrašnjost s MBUX informacijsko-zabavnim sustavom
Vrata bez okvira otvaraju ulaz u unutrašnjost s jako tehnološki nabijenim ambijentom gdje se kvaliteta susreće s potpuno digitalnim zaslonima. Ova unutrašnjost može se opcijski opremiti s ambijentalnim osvjetljenjem u 64 boje. Druga karakteristična značajka su presvlake sjedala koje su dostupne u ARTICO umjetnoj koži s DINAMICA mikro vlaknima u crnoj boji sa crvenim kontrastnim gornjim šavovima i crveni sigurnosni pojasevi ili u ARTICO umjetnoj koži u crnoj/digital sivoj boji. Dodatni dizajnerski detalj predstavljaju crveni obrubi na oblogama od DINAMICA mikro vlakana i ventilacijskim otvorima sa crvenim prstenom.

Kombinacija sportskog dizajna i profinjenih detalja također je vidljiva u MBUX informacijsko-zabavnom sustavu s njegovim inovativnim konceptom uporabe i prikaza. I u novom modelu CLA 35 4MATIC, MBUX zamjenjuje prethodne COMAND sustave i kreira još bližu vezu između vozila, vozača i putnika. Emocionalno privlačni prikazi ističu čistu kontrolnu strukturu i uključuju sjajnu 3D grafiku maksimalne razlučivosti. Vizualno, dva zaslona u jednom dijele stakleni pokrov te se stapaju u široki kokpit, te kao središnji element ističe vodoravno orijentaciju unutrašnjeg dizajna.

S novim opcijskim MBUX unutrašnjim asistentom, odabranim funkcijama informacija i zabave može se upravljati bez dodira, a svjetlo za čitanje se može uključiti i isključiti. Ovaj asistent razlikuje interakcije vozača i suvozača i prepoznaje određene položaje i pokrete rukama. Područje interakcije MBUX unutrašnjeg asistenta je ispred medijskog zaslona do središnje konzole, uključujući dodirnu površinu između vozača i suvozača.
MBUX unutrašnji asistent prepoznaje pokrete prema raznim upravljačkim elementima informacijsko-zabavnog sustava. Ako se ruka pomakne prema dodirnom zaslonu, sjedalo osobe prikazano na zaslonu se poveća.

Automatski se unaprijed odabiru najprikladniji upravljački elementi. U izborniku Radio i Media, MBUX unutrašnji asistent smanjuje broj koraka uporabe. U izborniku navigacije, sustav zumira navigaciju čim se ruka pokrene kako bi se koristio dodirni zaslon ili dodirna površina, tako da se simbol odabire izravno. Prilikom prikazivanja slike kamere, čim se ruka pokrene prema dodirnom zaslonu, MBUX unutrašnji asistent omogućuje zumiranje četiri upravljačka simbola 360-stupanjske kamere. To znači da se mogu direktno odabrati prikazi prednje, stražnje, desne ili lijeve kamere.

A ne treba ni napominjati da CLA 35 4MATIC također dolazi s munjevitom glasovnom kontrolom, koja se aktivira s riječima „Hej Mercedes”. Zahvaljujući umjetnoj inteligenciji, MBUX prepoznaje i razumije skoro sve rečenice iz područja informacija i zabave i uporabe vozila, čak iako se izražavaju indirektno.

Potpuno digitalna ploča s instrumentima s tri stila AMG prikaza
Klijent može odabrati između tri stila AMG prikaza ploče s instrumentima, „Classic”, „Sport” i „Supersport”. „Supersport” prikaz je posebno privlačan sa središnjim, okruglim brojačem okretaja motora i dodatnim informacijama koje su prikazane u obliku stupića, lijevo i desno od brojača okretaja motora: s trodimenzionalnom perspektivom, oni dosežu daleko u pozadinu do umjetnog horizonta. Preko AMG izbornika, vozač može pozvati razne specijalne prikaze, kao što su Warm-up, Set-up, G-Force i Engine Data.

Na dodir osjetljivi multimedijski zaslon i nova središnja konzola
Na dodir osjetljivi multimedijski zaslon također ističe dinamični karakter s individualnim AMG prikazima kao što je vizualizacija programa vožnje, AMG TRACK PACE i podaci telemetrije.
AMG-specifična središnja konzola u piano sjajnoj izvedbi sa standardnom dodirnom površinom ima dodatne tipke koje kontroliraju funkcije ESP®, sustava, ručnog režima rada mjenjača i sustava kontrole tvrdoće ovjesa. U kombinaciji s opcijskim kožnim paketom, uključuje srebrni kromirani obrub.

Nova generacija AMG upravljača sa standardnim tipkama na upravljaču
Nova generacija AMG upravljača omogućuje savršenu vezu između vozača i vozila. Obruč upravljača s podrezanim donjim dijelom, perforiranom kožom u području hvatanja i crvenim kontrastnim šavovima je istovremeno atraktivan i ugodan na dodir. Pocinčane poluge mjenjača iza upravljača omogućuju još sportskiji stil vožnje s ručnim mijenjanjem stupnjeva.

Novu značajku predstavljaju ugrađene na dodir osjetljive tipke, poznate iz drugih modela. Active distance assistant DISTRONIC i TEMPOMAT sustavi kontrole brzine mogu se namjestiti lijevim kontrolama. Desne kontrole koriste se za aktiviranje glasovnih naredbi i telefona, te za regulaciju glasnoće audio sustava, odabir glazbe i drugih funkcija informacijsko-zabavnog sustava.

Kao opcija je dostupan upravljač s inovativnim tipkama AMG upravljača. One uključuju okrugli kontrolni prekidač s integriranim zaslonom ispod desne prečke upravljača, plus dvije okomito pozicionirane tipke sa zaslonom i prekidačima ispod lijeve prečke upravljača. AMG programi vožnje se direktno odabiru preko ovog kontrolnog elementa. S ove dvije slobodno podesive tipke i uz dodatne prekidače, lako se mogu, direktno na upravljaču namještati dodatne AMG funkcije.

Ojačana karoserija u bijelom s većom torzijskom čvrstoćom
Specifične mjere za ojačanje prednjeg dijela školjke čine osnovu za precizne značajke skretanje i stabilnost kuta kotača komponenata šasije, čak i pri vožnji višim brzinama. Takozvana “shear panel”, vijcima učvršćena aluminijska ploča ispod motora, također povećava torzijsku čvrstoću prednjeg dijela modela CLA 35. Dva dodatna dijagonalna elementa u prednjem dijelu podvozja, također smanjuju uvijanje i povećavaju krutost karoserije.

Novi četiri cilindrični turbo motor sa snagom od 225 kW (306 KS)
Ovaj 2,0-litreni turbo motor predstavlja novinu i bazira se na M 260 četiri-cilindričnom motoru iz nove A-klase. Ova nova pogonska jedinica može se pohvaliti spontanim odzivom na pritisak papučice gasa, visokim momentom (400 Nm maks. okretni moment pri 3.000 o/min), vrhunskim agilnim odzivom i emocionalnim zvukom motora. Karter motora, napravljen od lijevanog laganog aluminija visoke čvrstoće, smanjuje masu vozila gdje je to najvažnije što se tiče dinamike vožnje.

Za prednabijanje koristi se twin-scroll turbo punjač . On kombinira optimalan odziv pri nižim okretajima motora sa snažnim povećanjem snage pri višim okretajima. Kućište twin-scroll turbo punjača je podijeljeno u dva paralelna odvoda. Zajedno s dva odvojena ispušna odvoda ispušnog sustava. To omogućuje odvojeno usmjeravanje ispušnih plinova na kotač turbine.
To rezultira u dodatnoj prednosti ove tehnologije, odnosno minimizaciju međusobno nepovoljnih učinaka pojedinačnih cilindara na ciklus ispuha. Povratni tlak ispušnih plinova je smanjen, a razmjena plinova i učinkovitost motora su povećani.

Razne mjere na motoru povećavaju učinkovitost
Visoki tehnološki standardi novog četiri cilindričnog motora također su istaknuti raznim mjerama za povećanje učinkovitosti. One uključuju CAMTRONIC promjenjivu kontrolu ventila, inteligentno upravljanje toplinom za motor i ulje, piezo ubrizgavače visoke preciznosti i paljenje s višestrukim svjećicama. U proizvodnji, patentirani CONICSHAPE® tretman cilindara smanjuje unutrašnje trenje i također povećava učinkovitost.

Agilni prijenosni stupnjevi: AMG SPEEDSHIFT DCT 7G mjenjač s dvostrukom spojkom
AMG SPEEDSHIFT DCT 7G mjenjač s dvostrukom spojkom također doprinosi agilnom i dinamičnom karakteru novog CLA 35 4MATIC. Prijenosni odnosi su tako konfigurirani da vozač može iskusiti jako spontana ubrzanja u svim područjima okretaja motora, u kombinaciji s brzim prebacivanjima i optimalnim vezama prilikom prebacivanja u više stupnjeve. Standardna RACE-START funkcija omogućuje maksimalno ubrzanje iz mirovanja i osigurava jako emocionalno iskustvo. Funkcije AMG SPEEDSHIFT DCT 7G mjenjača zaokružene su s privremenim M režimom koji se aktivira polugama mjenjača iza upravljača u bilo kojem režimu vožnje, i ručnim režimom mjenjača ”M” za ručno prebacivanje stupnjeva polugama iza upravljača.

AMG Performance 4MATIC promjenjivi pogon na sve kotače
Dinamičnost, agilnost i performanse – ova tri atributa karakteriziraju standardni pogon na sve kotače novog modela AMG CLA 35 4MATIC. Ovaj promjenjivi AMG Performance 4MATIC sustav kombinira najbolje moguće držanje podloge s puno zabave u vožnji. Raspodjela momenta je beskonačno promjenjiva kako bi odgovarala zahtjevima dinamičnog upravljanja. Raspodjela se kreće od samo prednjeg pogona do 50:50 raspodjele između prednje i stražnje osovine.

Višeslojna spojka koja je integrirana u prijenos stražnje osovine odgovorna je za promjenjivu raspodjelu momenta između prednje i stražnje osovine. Ona se kontrolira elektromehaničkim putem. Faktori koji utječu na raspodjelu momenta nisu samo brzina vožnje, poprečna i uzdužna ubrzanja i kut upravljanja, nego i razlika u brzini rotacije između pojedinačnih kotača, odabrani stupanj prijenosa i položaj papučice gasa.
Glavne prednosti elektromehaničke kontrole nad elektrohidrauličnim sustavom povezane su s profinjenom dinamikom vožnje – primarno zbog značajno bržeg odziva i o brzini ovisnog aktiviranja diskova spojke u cijelom rasponu namještanja.

Dokle god je aktivan ESP®, 4MATIC sustav ostaje u režimu „Comfort”. Čim vozač pritisne tipku „ESP® SPORT Handling” ili „ESP® OFF”, 4MATIC sustav se prebacuje u „Sport” režim – za još agilnije upravljanje i još više granice stabilnosti.

Pet programa vožnje; karakteristike vozila sa širokim rasponom
Pet AMG DYNAMIC SELECT programa vožnje „Slippery”, „Comfort”, „Sport”, „Sport +” i „Individual” omogućuju široki raspon karakteristika vozila od udobnih do dinamičnih. Oni mijenjaju odgovarajuće parametre, kao što su odziv motora i mjenjača.
Novi „Slippery” program vožnje optimiziran je za skliske, zaležene uvjete, sa smanjenom snagom i ravnom krivuljom momenta. Glatke promjene stupnjeva i ranije prebacivanje u više stupnjeve podržavaju stabilnost vožnje.
Program „Comfort” karakterizira udobna i štedljiva vožnja, na primjer zahvaljujući jako ranijim prebacivanjima u više stupnjeve. Ovjes i upravljanje namješteni su s naglaskom na udobnost.
„Sport” i „Sport+” programi fokusiraju se na agilnost i užitak u vožnji sa sportskom postavom motora i mjenjača. Zvuk turbo motora je privlačniji. „Sport+” program je posebno emocionalan s funkcijom dvostrukom aktiviranja spojke prilikom prebacivanja u niže stupnjeve i djelomičnim isključivanjem cilindara preko kratkog i preciznog usporavanja paljenja i ubrizgavanja pri punom opterećenju.
„Individual” program vožnje omogućuje odabir i spremanje individualnih parametara u skladu s osobnim preferencijama. Uz to, funkcija krstarenja je dostupna u „Reduced” i „Moderate” postavkama vožnje.

AMG DYNAMICS: više agilnosti s visokom stabilnosti
Kao novom značajkom AMG DYNAMIC SELECT programa vožnje, novi CLA 35 4MATIC dolazi s AMG DYNAMICS. Ovaj integrirani sustav kontrole upravljanja proširuje funkcije stabiliziranja ESP® sustava s agilnim intervencijama u skladu sa željama vozača. Tijekom dinamičnog ulaska u zavoje, neuočljive intervencije u sustavu kočenja stražnjeg unutrašnje kotača kreiraju definirani moment okretanja oko okomite osi. Učinak: CLA35 4MATIC se upravlja spontano i jako precizno.

Različite manifestacije AMG DYNAMICS značajke nazivaju se „Basic” i „Advanced”. Na multimedijskom zaslonu, kada se odabere neki program vožnje, prikazuje se novi AMG DYNAMICS simbol zajedno s odgovarajućim dodatnim informacijama.
• „Basic” se dodjeljuje programima vožnje „Slippery” i „Comfort”. U ovom slučaju, CLA 35 4MATIC pokazuje jako stabilno upravljanje s visokim prigušivanjem razine rotiranja.
• „Advanced” se aktivira u programima „Sport” i „Sport+”. CLA 35 4MATIC ostaje prirodno uravnotežen. Niže prigušivanje rotiranja, niži zahtjevi kuta upravljanja i unaprijeđena agilnost podržavaju dinamične manevre kao što je vožnja zavojitim seoskim cestama.
U „Individual” programu vožnje, vozač može individualno postaviti razine AMG DYNAMICS značajke.

AMG RIDE CONTROL ovjes sa specifičnim komponentama
Postava AMG RIDE CONTROL ovjesa formira čvrstu stabilnost po pravcu i jako dinamične performanse u zavojima. Uzdužna i poprečna dinamika savršeno su koordinirani.
Na prednju osovinu ugrađen je McPherson ovjes. Za ovjes se redom brinu jedno poprečno rame ispod središta kotača, jedna opruga i spojna šipka. Specijalna geometrija osovine smanjuje utjecaj pogona na upravljanje – za visoku udobnost i agilno upravljanje. Novo poprečno rame od aluminija smanjuje neovješene mase što omogućuje više osjetljivi odziv opruga. AMG-specifični prednji zglob upravljanja ima radijalno učvršćene čeljusti kočnica – tehnologija koja je preuzeta iz moto sporta.

Stražnja 4-link osovina je kruto spojena s karoserijom preko podokvira. Tri poprečne ruke i prateća ruka, nosač kotača i ležajevi iz dokazanog modela A 45 4MATIC koriste se na svakom stražnjem kotaču. To osigurava maksimalnu stabilnost i agilnost vožnje.

Prilagodljivi sustav ovjesa s tri režima rada
Opcijski Adaptive Damping System vozaču omogućuje odabir između tri različita režima kontrole ovjesa. Raspon se kreće od režima fokusiranog na udobnost do sportskog režima. Sustav radi potpuno automatski, prilagođavajući sile prigušenja za svaki kotač u skladu sa situacijom u vožnji i uvjetima na cesti. To se događa unutar milisekunde i beskonačno je promjenjivo, sa širokim rasponom karakteristika kontrole tvrdoće. Rezultat je da su udobnost i agilnost u jednakoj mjeri unaprijeđeni.

Robustan sustav kočenja visokih performansi
Sustav kočenja visokih performansi osigurava na slabljenje otporno usporavanje i kratke zaustavne udaljenosti. Njegove dimenzije odgovaraju dokazanom modelu A 45 4MATIC. Prednja osovina je opremljena novim 4-klipnim monoblok fiksnim čeljustima i 350 milimetarskim diskovima, a stražnja osovina s 1-klipnim kliznim čeljustima s 330 milimetarskim diskovima. Diskovi su interno ventilirani i perforirani za bolje odvođenje topline i sprečavanje slabljenja kočnica, čak i u ekstremnim uvjetima vožnje. Srebrno obojane čeljusti kočnica imaju AMG natpis.

Upravljanje sa specijalnom izvedbom i promjenjivim prijenosnim odnosom
Na brzinu osjetljivi, elektromehanički sportski servo sustav upravljanja podržava sportski stil vožnje s direktnim okretanjem. On uključuje specijalnu izvedbu s promjenjivim prijenosnim odnosima i dvije karakteristične krivulje: ovisno o tome koji je program vožnje vozač odabrao, on osigurava krut i sportski ili više udoban odziv upravljača. Kruto ovješenje u integralnom nosaču povezuje sustav upravljanja još bolje s karoserijom i time povećava preciznost upravljanja.

AMG ispušni sustav sa zaklopkom za modulaciju zvuka
Ispušni sustav je standardno opremljen s kontroliranom zaklopkom. Ovisno o odabranom programu vožnje, ona modulira zvuk od uravnoteženog do snažnog.
Snimač podataka za uporabu na trkaćoj stazi: AMG TRACK PACE
AMG TRACK PACE ja također dostupan kao opcija u novom CLA 35 4MATIC. Ovaj virtualni trkaći inženjer dio je MBUX informacijsko-zabavnog sustava i stalno snima više od 80 specifičnih podataka vozila (npr. brzina, ubrzanje) tijekom vožnje na stazi. Povrh toga, prikazuju se vremena krugova i sektora kao i odgovarajuće razlike u odnosu na referentno vrijeme. Specifični elementi su prikazani u zelenoj i crvenoj boji pa ih vozač može kratko pogledati bez čitanja brojeva, bilo da je brži ili sporiji od najboljeg vremena.

Nakon odvezenih brzih krugova, vozač može koristiti ove podatke za analizu, i po potrebi, poboljšati svoje vještine vožnje. Uz to, vrijednosti ubrzanja i usporavanja (npr. 0-100 km/h, ¼ milje, 100-0 km/h) mogu se izmjeriti i spremiti. Zahvaljujući novo razvijenom algoritmu koji određuje položaj vozila što je preciznije moguće, AMG TRACK PACE čak detektira kada je vozilo izašlo sa staze ili je krug skraćen. To se provodi uporabom GPS podataka kao i senzora u vozilu (ubrzanje, žiroskop, kut upravljanja, brzine kotača).

Podaci se prikazuju na multimedijskom zaslonu, na ploči s instrumentima i na opcijskom head-up zaslonu. Već su spremljene dobro poznate staze, kao Nürburgring ili Spa Francorchamps. Nadalje, također je moguće snimiti vlastite staze. Prikaz karte može se prebacivati iz 2D u 3D prikaz, te nadopuniti online.
MBUX funkcija proširene stvarnosti također omogućuje prikaz idealne linije kretanja spremljene trkaće staze na multimedijskom zaslonu ili opcijskom head-up zaslonu, što vozaču omogućuje poboljšanje vremena kruga s virtualnim instruktorom.

Svjetska premijera i početak prodaje
Novi Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC proslaviti će svoju svjetsku premijeru međunarodnom salonu automobila u New Yorku, 16. travnja 2019., a početak prodaje je planiran 29. travnja 2019, a u Europskim salonima će se naći u kolovozu 2019.

Kratki pregled podataka:

 

  Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC
Motor 2,0-litreni 4-cilindrični redni motor s turbo punjačem na ispušne plinove s dva vijka
Zapremina 1991 cm3
Maks. snaga 225 kW (306 KS) pri 5800 o/min
Maksimalni okretni moment 400 Nm pri 3000-4000 o/min
Pogonski sustav AMG Performance 4MATIC potpuno promjenjivi pogon na sve kotače
Mjenjač AMG SPEEDSHIFT DCT 7G mjenjač s dvostrukom spojkom
Kombinirana potrošnja goriva 7,3-7,2 l/100 km*
Kombinirane CO2 emisije 167-164 g/km*
Klasa učinkovitosti D
Ubrzanje 0-100 km/h 4,9 s
Maksimalna brzina

250 km/h**