Novi Renault Clio e-tech, Captur i Megane e-tech Plug-in

0
68

Automobilska industrija proživljava pravu revoluciju, posebice kada je riječ o motorima. Potreba za smanjenjem potrošnje goriva i nižim emisijama CO2, sve strože emisijske norme i očekivanja suvremenih kupaca čine elektrifikaciju neizbježnom.

Renault, pionir u području električnih vozila, obogatio je svoju ponudu učinkovitim i pristupačnim hibridnim motorima E-TECH, dostupnim u svim najprodavanijim Renaultovim modelima. Time će doživljaj i užitak u vožnji električnih vozila postati dostupni najširem krugu kupaca, koji danas pragmatično i promišljeno odlučuju o kupnji

U Renaultovoj novoj ponudi hibridnih i punjivih hibridnih vozila E-TECH dostupna su tri modela: Clio E-TECH (140 KS, potpuni hibrid), novi Captur E-TECH Plug-in (160 KS, punjivi hibrid) i novi Mégane E-TECH Plug-in (160 KS, punjivi hibrid). Ovisno o odabranoj tehnologiji, nova hibridna vozila E-TECH prilagođavaju se potrebama svih kupaca (duga putovanja, svakodnevna gradska vožnja itd.) te istovremeno smanjuju emisije CO2 i potrošnju goriva, čak i tijekom duljih putovanja. Predstavljanjem tih triju modela Renault dodatno proširuje ionako najbogatiju ponudu električnih i hibridnih vozila na tržištu, među kojima su i posve električni novi ZOE, novi Twingo Z.E. i Kangoo Z.E.

Stručnost u proizvodnji električnih vozila
Kao pionir i stručnjak u području električne mobilnosti, Grupa Renault snažno je posvećena razvoju održivih rješenja mobilnosti za sve, sada i u budućnosti. Zahvaljujući više od deset godina iskustva u proizvodnji električnih vozila, Grupa kupcima može ponuditi dinamične i učinkovite hibridne motore.
U odnosu na klasične hibridne pogone u kojima je motor s unutarnjim izgaranjem kombiniran s elektromotorom, hibridni motori E-TECH nude više načina rada te jamče:
• Automatsko pokretanje u električnom načinu rada.
• Užitak u svim uvjetima vožnje zahvaljujući većem dometu u električnom načinu rada i snažnijim performansama, čak i prilikom ubrzanja.
• Iznimnu energetsku učinkovitost za koju su zaslužni inovativni mjenjač s više načina rada, učinkovito prikupljanje energije kočenja i veliki kapacitet baterije.

Zahvaljujući tome, posve električni način rada Clija E-TECH pokriva 80 % gradske vožnje te smanjuje potrošnju za 40 % u odnosu na motore s unutarnjim izgaranjem u istom ciklusu vožnje. Novi CAPTUR E-TECH Plug-in i novi Mégane E-TECH Plug-in ostvaruju domet od 50 km u mješovitoj vožnji (WLTP) uz maksimalnu brzinu do 135 km/h i domet od 65 km u gradskoj vožnji (prema podacima ispitnog postupka WLTP za gradsku vožnju).
Inovativne tehnologije

Renault nudi dvije vrste hibridnih motora: E-TECH (potpuni hibrid, poznat i kao HEV ili hibrid) i E-TECH Plug-in (plug-in hibrid, poznat i kao PHEV ili punjivi hibrid). Ugradnja nove hibridne tehnologije olakšana je zahvaljujući novim modularnim platformama CMF-B i CMF-C/D, prilagođenima za integraciju električnih komponenti, i dosad najkompaktnijem sustavu E-TECH koji omogućuje jednostavnu ugradnju u svestrani gradski automobil kao što je CLIO.

Renaultovi inženjeri razvili su jedinstveno rješenje kako bi vozačima ponudili relevantan, originalan i ekskluzivan hibridni motor, tijekom čijeg je razvoja prijavljeno više od 150 patenata. Ova tehnologija temelji se na hibridnoj serijsko-paralelnoj arhitekturi koja pruža najveći raspon prilagodbi u vožnji i smanjenje emisija CO2.
Ponuda hibridnih modela odraz je i Renaultova bogatog iskustva u automobilističkim sportovima, s obzirom da su sve serijske inačice opremljene tehnologijom iz Formule 1.

Održiva mobilnost za sve
Grupa Renault nastoji ponuditi rješenja za održivu mobilnost, sada i u budućnosti. Predstavljanjem najnovijih hibridnih motora, Renault je korak bliže svojem cilju. Grupa Renault do 2022. planira predstaviti osam posve električnih modela i 12 elektrificiranih modela (hibridnih i punjivih hibridnih vozila).

Renault E-TECH – dualni motor
Sustav Renault E-TECH (hibridni i punjivi hibridni motor) razvili su Renaultovi inženjeri. Prvotno je predstavljen na konceptnom vozilu EOLAB na Pariškom salonu automobila 2014. Tijekom razvoja sustav E-TECH prošao je brojna ispitivanja. Rezultat je toga jednostavna, ali napredna arhitektura te otporan i izdržljiv dizajn. E-TECH upotrebljava komponente konstruirane unutar Alijanse, uključujući novu generaciju 1,6-litrenog četverocilindarskog benzinskog motora, posebno prerađenog za ovu namjenu. Kombiniran je s dvama električnim motorima – glavnim električnim motorom i visokonaponskim elektropokretačem-generatorom (High-voltage Starter Generator) – i inovativnom konstrukcijom mjenjača bez spojke s više načina rada. Revolucionaran način povezivanja električnih motora s mjenjačem osigurava uglađenu promjenu stupnjeva prijenosa. Ova arhitektura, osmišljena s ciljem smanjenja potrošnje goriva, rezultat je Renaultova bogatog iskustva u Formuli 1.

Kapacitet litij-ionske baterije ovisi o vrsti hibridnog motora:
• Clio E-TECH opremljen je baterijom kapaciteta 1,2 kWh (230 V) koja znatno smanjuje potrošnju goriva i emisije CO2 te omogućuje do 80 % gradske vožnje u posve električnom načinu rada.
• Captur E-TECH Plug-in i novi Mégane E-TECH Plug-in opremljeni su baterijom kapaciteta 9,8 kWh (400 V) s električnim dometom od 65 km u gradskoj vožnji (WLTP).

Odzivnost i upravljanje energijom
Kombinacija dvaju električnih motora, inovativnog mjenjača s više načina rada i motora s unutarnjim izgaranjem pruža brojne načine rada:
• Automatsko pokretanje u posve električnom načinu rada: zahvaljujući konstrukciji mjenjača bez spojke, hibridna vozila E-TECH automatski pokreće električni motor koji u ovom slučaju zamjenjuje motor s unutarnjim izgaranjem. Prilično elegantno rješenje koje osigurava trenutačnu isporuku najvećeg okretnog momenta i snažno početno ubrzanje.
• Automatska prilagodba uvjetima vožnje: Tehnologija E-TECH Grupe Renault temelji se na serijsko-paralelnoj arhitekturi koja povezuje različite vrste hibridizacije (serijska, paralelna i serijsko-paralelna). Motori mogu isporučivati snagu kotačima samostalno ili zajednički. Pogonski sklop upravlja radom motora te ih opskrbljuje u skladu s potrebama za ubrzanjem i snagom. Također upravlja mogućnostima punjenja baterije u vožnji. To čini na temelju 15 mogućih kombinacija različitih motora i stupnjeva prijenosa.

Mjenjač omogućuje gotovo neprimjetnu promjenu stupnjeva prijenosa te ne zahtijeva intervenciju vozača. Sustav E-TECH automatski prilagođava način rada uvjetima vožnje kako bi smanjio razinu štetnih emisija i potrošnju goriva te osigurao zabavnu i okretnu vožnju.

Proizvodnja energije i prikupljanje energije kočenja

Tehnologijom E-TECH prikuplja se energija prilikom usporavanja i kočenja.
• Punjenje baterije prilikom usporavanja: Kada vozač otpusti pritisak s papučice gasa i ako je mjenjač pritom u položaju D, osnovni električni motor funkcionirat će kao generator. Prikupljat će kinetičku energiju nastalu prilikom usporavanja ili kočenja te je zatim koristiti za napajanje baterije.
• Način rada B: za još snažnije prikupljanje energije mjenjač može biti postavljen u položaj B. Prikupljanje energije kočenja aktivira se pri brzinama većim od 7 km/h čime se baterija puni do najvećeg dopuštenog kapaciteta.
• Prikupljanje energije kočenja: Pritiskom na papučicu kočnice aktivirat će se električno kočenje i, ako je potrebno, dodatno hidrauličko kočenje s pomoću kočionih pločica. Električni motor i u ovom slučaju nudi dodatno kočenje, pri čemu se višak oslobođene energije koristi za napajanje baterije do dopuštene razine.

Zahvaljujući svemu tome, modeli iz ponude Renault E-TECH i Renault E-TECH Plug-in nude snažan odziv za veći užitak u vožnji, smanjenu potrošnju goriva i optimalno punjenje u vožnji s pomoću prikupljene energije kočenja. Ukratko, najbolje performanse.

Prva paleta hibridnih vozila u kojoj će svatko naći ponešto za sebe
Hibridni motori koji pokreću modele Clio E-TECH, novi Captur E-TECH Plug-in i novi Mégane E-TECH Plug-in dodatak su Renaultovoj ponudi posve električnih motora i spremni su na najrazličitije uporabe. Činjenica da su dostupni na svestranim vozilima srednje klase znači da je doživljaj vožnje električnog automobila dostupniji širem broju vozača no ikad prije. Ponudu ćemo u budućnosti obogatiti i brojnim drugim hibridnim vozilima.

Budućnost mobilnosti za Grupu Renault je autonomna, električna i povezana. Utjelovljena je u Cliju, obnovljenom 2019. godine. Na primjer, opremljen je jednim od najsuvremenijih i najsveobuhvatnijih sustava za pomoć u vožnji na tržištu koji uključuje i sustav za pomoć u vožnji autocestom i u prometnim gužvama (autonomni sustav 2. razine). Opremljen 9,3-inčnim zaslonom i povezanim sustavom Renault EASY CONNECT osigurava pristup brojnim multimedijskim sadržajima.

Po prvi je puta Clio sada dostupan i s punim hibridnim motorom E-TECH. Veći domet na električni pogon i munjevite reakcije prilikom pokretanja i ubrzanja nude jedinstven doživljaj i užitak u vožnji neusporediv s ijednim drugim hibridnim gradskim automobilom na tržištu.

Spoj ekonomičnosti i vozačkog užitka
140 KS snažan hibridni motor Clija E-TECH spaja najnižu potrošnju i nevjerojatno brze reakcije u vožnji. Međuubrzanja od 80 do 120 km/h svladava za samo 6,9 sekundi.
Prikupljanje energije kočenja u kombinaciji s velikim kapacitetom baterije od 1,2 kWh (230 V) i učinkovitošću sustava E-TECH pomaže optimizirati korištenje energije. U gradskoj vožnji čak 80 % vremena radi na električni pogon, što omogućuje uštedu goriva do 40 % u usporedbi s motorom s unutarnjim izgaranjem, a vozač pritom ne mora mijenjati stil vožnje. U posve električnom načinu rada, maksimalna brzina novog Clija iznosi 70–75 km/h.

Masa hibridnog pogona tek je 10 kg veća u usporedbi s motorom dCi 115. U mješovitoj vožnji Clio E-TECH troši 4,3 l/100 km, i ispušta 96 g CO2/km (prema WLTP-u). Baterije ne smanjuju obujam prtljažnika (300 l), stražnja klupa još se uvijek može preklopiti i još uvijek ima prostora za rezervni kotač. Uravnotežen omjer udobnosti i performansi jamči dinamične vozne osobine dostojne najvišeg segmenta, pri čemu novi model zadržava svestranost kojom se diči već 30 godina.

Novi Captur, električan na zahtjev
Captur, najprodavanije vozilo u segmentu u Europi, iznimno je važan automobil u Renaultovoj ponudi. Novi Captur prodaje se na svim kontinentima, a potpuno novim dizajnom i novom naprednom tehnologijom nastavlja uspjeh prethodnika.

Hibridni sustav E-TECH Plug-in s vremenom će biti dostupan od srednje razine. Korištenjem iskustva stečenog u razvoju električne mobilnosti na popularnom, legendarnom modelu, Renault je tehnologiju punjivih hibrida učinio dostupnijom no ikad prije.

Maksimalna prilagodljivost
Motor E-TECH Plug-in snage 160 KS zahvaljujući bateriji velikog kapaciteta (9,8 kWh i 400 V) i masi od samo 105 kg ima domet na posve električni pogon do 50 km u mješovitom ciklusu (WLTP) i 65 km u gradskoj vožnji (WLTP City) uz najveću brzinu od 135 km/h. Novi Captur neusporedivo je prilagodljiv: preko tjedna ga možete voziti bez ikakve potrošnje goriva, a spreman je i za dulja putovanja vikendom i praznicima, a da pritom ne morate brinuti o stanju baterije. Želite li povećati domet u električnom načinu rada, vozilo je potrebno priključiti na utičnicu i napuniti bateriju (3 do 5 sati, ovisno o utičnici, uključujući i kućnu). U svim drugim aspektima, novi Captur E-TECH Plug-in funkcionira kao puni hibrid E-TECH sa svim prednostima tog sustava, poput pokretanja u posve električnom načinu rada i niske potrošnje goriva.

Novi Captur E-TECH Plug-in ima i novi način rada sustava MULTI-SENSE: PURE. Može ga se aktivirati u postavkama na zaslonu ili pritiskom posebnog gumba. Ovaj način rada prisiljava posve električni pogon (ako je baterija dovoljno napunjena).
U načinu rada SPORT, ako je baterija dovoljno napunjena, snažnim pritiskom na papučicu gasa sva tri motora rade zajedno zahvaljujući serijsko-paralelnoj arhitekturi. Vozilo pritom može iskoristiti puni potencijal hibridnog pogona koji posebno dolazi do izražaja prilikom pretjecanja.

MULTI-SENSE ima i funkciju E-Save koja ograničuje uporabu električnog motora i snagu crpi iz benzinskog motora da bi sačuvao električnu energiju (najmanje 40 %). Tako sačuvana električna energija može se kasnije upotrijebiti za vožnju središtem grada.

Za neusporediv užitak u vožnji koji nudi novi Captur E-TECH Plug-in zaslužan je naglasak na električni pogon. Budući da se vozilo automatski pokreće u električnom načinu rada, užitak u vožnji jednak je kao u električnom Renaultu ZOE zahvaljujući trenutačnoj isporuci okretnog momenta i žustrom ubrzanju. Osim na gradskim i prigradskim cestama (gdje je zaustavljanje i ponovno pokretanje vozila učestalo), dinamične vozne osobine osjetne su i na brzim cestama na kojima električni motor ima snažna ubrzanja.

Pogon se odabire automatski na zahtjev vozača te se pritom prikazuju animacije na zaslonu instrumentne ploče i zaslonu multimedijskog sustava Renault EASY LINK. Vozač također može prilagoditi uporabu benzinskog i električnog motora u postavkama sustava MULTI-SENSE. Konkretno, način rada Pure prisiljava rad na električni pogon (primjerice prilikom ulaska u gradsko središte), dok način rada Sport kombinira snagu različitih motora kako bi, među ostalim, zajamčio snažnije pretjecanje.

Udobnost u vozilu poboljšana je tihim radom električnih motora kada je benzinski motor isključen. Također je primjetno i značajno smanjenje buke kada se električni motor kombinira s benzinskim pri vožnji nižim brzinama.

Štoviše, uložen je poseban napor kako bi se postigao sklad dinamičnih voznih osobina i udobnosti u putničkom prostoru. Iako smještaj baterija ispod stražnje klupe nije značajno utjecao na raspodjelu mase, inženjeri su u svrhu ublažavanja učinka dodatne mase odlučili ugoditi multi-link stražnji ovjes te ga ugraditi umjesto polukrutog ovjesa. Novi Captur E-TECH Plug-in nudi vrhunsku udobnost svim putnicima dok istovremeno podiže letvicu dinamičnih performansi. Svestrana uporaba, okretnost u vožnji te jednostavne i prije svega uglađene vozne osobine u gradu čine ga prikladnim za sve vrste cesta koje zahtijevaju određenu razinu dinamičnosti kako bi vožnja bila užitak. Novi Captur E-TECH Plug-in tako je okretan da uspijeva održati stabilnost karoserije i na najzahtjevnijim terenima.

Dodajmo još i to da novi Captur E-TECH Plug-in zadržava vozne osobine inačice s konvencionalnim motorom, da je i dalje prilagodljiv (kliznu stražnju klupu moguće je pomaknuti za 16 cm) i da je utovarni kapacitet ostao nepromijenjen (379 l).

Novi Mégane sada je dostupan i kao punjivi hibrid s tehnologijom E-TECH Plug-in
Od predstavljanja prvog Renaulta Mégane 1995. četiri generacije tog modela prodane su u 7 milijuna primjeraka diljem svijeta. Mégane nije samo model. To je čitava linija proizvoda. Sada je to kompakt s mnogo lica, što će i pokazati ove jeseni kad na tržište stigne s punjivim hibridom E-TECH Plug-in. Taj ga pogon čini još prilagodljivijim, a vozaču pruža priliku da iskusi novi doživljaj električne vožnje uz smanjenje emisija CO2 i potrošnje goriva, čak i na duljim putovanjima.

Plug-in tehnologija za najvažnije tržište
Renault, stručnjak u području električne mobilnosti, iskoristio je stečeno znanje u novom Méganeu sa 160 KS snažnim hibridnim motorom E-TECH Plug-in koji koristi jedinstvenu tehnologiju prikupljanja energije za jedinstven užitak u vožnji.
Inačica E-TECH Plug-in razvijena je kako bi se ispunila očekivanja kupaca na ključnim tržištima. E-TECH Plug-in bit će dostupan u novom Méganeu Grandtouru od predstavljanja, kasnije i u hatchback izvedbi, a moći će se naručiti od srednje razine opreme do R.S. Line.

Svestranost i štedljivost
Motor E-TECH Plug-in i njegova baterija kapaciteta 9,8 kWh (400 V) teže svega 105 kg pa novi Mégane ima čak 50 km dometa pri brzinama do 135 km/h u mješovitom ciklusu (WLTP) i do 65 km u gradskoj vožnji (WLTP City) u potpuno električnom načinu rada.

Novi Mégane E-TECH Plug-in time dokazuje svoju svestranost. Vozači preko tjedna mogu koristiti električni pogon i zatim prebaciti na hibridni za dulja putovanja vikendom i praznicima. Neovisno o stanju napunjenosti baterije, motor novog Méganea e-TECH Plug-in pruža sve prednosti hibridnog sustava E-TECH – pokretanje u električnom načinu rada i nižu potrošnju.

Prilagodljive postavke
Novi Mégane E-TECH Plug-in opremljen je 9,3-inčnim zaslonom multimedijskog sustava Renault EASY LINK i 10,2-inčnim digitalnim zaslonom instrumentne ploče. Sustav Multi-Sense nudi na odabir i tri specifična načina rada:
– Pure: dostupan u izborniku ili pritiskom na poseban gumb na armaturnoj ploči, prebacuje motor u posve električni način rada ako je baterija dovoljno napunjena.
– MySense: optimizira hibridni način rada za niže troškove uporabe. Njegova funkcija E-Save čuva električnu energiju pohranjenu u bateriji (najmanje 40 %) kako bi bila na raspolaganju onda kada je to potrebno (primjerice, za vožnju gradskim središtem).
– Sport: omogućuje vozaču da iskoristi sve što mu pogon pruža uporabom triju motora istodobno.

Naposljetku, iako se dio prtljažnika koristi za pohranu kabela, novi Megane E-TECH Plug-in zadržao je modularnost po kojoj je poznat, kao što je funkcija EASY BREAK (preklapanje stražnje klupe u ravnu podnicu), preklapanje naslona suvozačeva sjedala. Grandtour iznačica ima obujam prtljažnika 447 litara.